annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-43XE7077 MKV bestanden spelen niet allemaal af via usb

profile.country.NL.title
widdie007
Ontdekker

KD-43XE7077 MKV bestanden spelen niet allemaal af via usb

Ik heb 2 films geconverteerd naar MKV. 1 film kan ik gewoon afspelen  de ander zegt ie ‘afspelen niet beschikbaar’. Op mijn andere ‘Samsung’ tv doen ze het gewoon wel. Wat kan hier de oplossing voor zijn. Ik heb deze tv een half jaar en alleen maar problemen met afspelen van films. Beetje spijt van!!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Om welke films gaat het en hoe heb je deze geconverteerd ?

Wat is de bron van deze films. Ultra  bluray, Bluray, DVD......

Gebruikte software om te conventeren? 

Welke audio streams, 4k, HDR versie? etc etc..... 

 

De informatie zoals je deze nu verstrekt is vrij summier. Kun je deze aanvullen 😉 ... 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
widdie007
Ontdekker

Beide bestanden zijn geconverteerd mbv ‘ ‘Any DVD Converter Professional’ naar MKV. Ik neem aan dat dan beide bestanden zowel het film-als het audiobestand naar hetzelfde ‘MKV’ worden omgezet.
Raar blijft dat de films beide WEL op een Samsung bekeken kunnen worden en dat Sony er dan schijnbaar een verschil in ziet dat moet toch NIET mogen.


Verstuurd vanaf mijn iPhone
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

 

 

Een MKV bestand is simpel gezegd een verzameling aan audio en videobestanden. Een MKV is dus een bestand waarin een video is opgeslagen die je zonder extra bestanden voor bijvoorbeeld ondertiteling of surround sound kunt afspelen.

 

Omdat MKV niet zorgt voor de codecs om het bestand af te spelen kunnen filmbestanden niet kleiner worden gemaakt doormiddel van compressie. Daarnaast geef je voor het conventeren aan wat je mee wilt nemen in je MKV. Welke Video, audio, ondertitel stream... En dan heb je nog aantal settings die je kunt maken... Het is een container formaat waarvoor je de juiste codec nodig hebt... 

 

About MKV format

MKV is a container format, a kind of Matroska media files, Matroska is a new multimedia package format, also known as multi-media containers (Multimedia Container). It can be a variety of encoded video and more than 16 different formats of audio and subtitle streams in different languages package them into a Matroska Media files. MKV to accommodate the greatest feature is the many different types of encoded video, audio and subtitle streams.

Je geeft verder geen informatie over welke film de bron, instellingen tijdens conventeren etc.

 

Zitten drie USB (3.0) poorten op de TV als ik goed heb. Probeer eens andere poort en zet de MKV bestanden eens op ander apparaat. Je kunt het zoeken in het MKV bestand (codecs), maar ook gebruikte USB poort en waar MKV bestand opstaat. 

 

Gezien beperkte informatie kan men je helaas niet echt gericht helpen. Wellicht helpen onderstaande links 😉 Succes... 

 

 

https://videoconverter.wondershare.com/convert-mkv/play-mkv-on-sony-tv.html

 

https://community.sony.co.uk/t5/other-tvs/bravia-kdl-47w805a-does-not-read-mkv-files/td-p/1341584

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web