annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kan mijn TV standaard 5 kg extra gewicht hebben ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Zerokewl
Lid

Kan mijn TV standaard 5 kg extra gewicht hebben ?

Heb speciaal schapje voor center speaker die 5 kg weegt oftewel 4.9kg totaal

Omdat hij ported is mag hij niet in kastje zitten, dus heb schapje aangeschaft dat op tv past en mij center speaker er op laat plaatsen.

Andere oplossing zou tv op muur vast maken heb daar ook wel speciale voor dat zelfs hier op foto kan, alleen kan dat niet omdat muur van hout is en niet van beton, dus schapje is enige optie.

Waar ik bang voor ben is dat tv standaard breekt en spontaan omvalt, maar het ziet er nou uit dat hij hem houd voor nu.

TV is sony 46 inch hx750

System Type  2-way bassreflex
Impedance  6
Tweeter (mm/in)  1/25
Woofer (mm/in)  2 x 4/102
Product dimensions (mm/in, HxWxD)  133 x 400 x 210/5.2 x 15.7 x 8.3
Weight (Kg/lb)  4.9 x 10.8
Product Finish  High Gloss Black, Black Ash, Dark Apple
Frequency Response (Hz, +/-3dB)  75-20,000
Power Handling (Watts Long/Short Term)  80/130
Sensitivity (dB, 2.8V/1m)  

87

DSC_1237.JPG

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Er is niemand die je hier kan vertellen of het wel of niet mogelijk is. De TV standaard is ontwikkeld om het scherm te houden. Dus niet om er vijf kilo extra gewicht op kwijt te kunnen. Officiele antwoord zou dus zijn nee, daar is het niet voor gemaakt. 

Echter denk ik dat je TV het probleemloos kan houden. Vooral omdat het er al op staat.
Hou de TV goed recht en draai er niet teveel mee. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Zerokewl
Lid

15 weergaven geen antwoordt ?

Kom op nou....

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Er is niemand die je hier kan vertellen of het wel of niet mogelijk is. De TV standaard is ontwikkeld om het scherm te houden. Dus niet om er vijf kilo extra gewicht op kwijt te kunnen. Officiele antwoord zou dus zijn nee, daar is het niet voor gemaakt. 

Echter denk ik dat je TV het probleemloos kan houden. Vooral omdat het er al op staat.
Hou de TV goed recht en draai er niet teveel mee. 

Zerokewl
Lid

Hij staat zo dat hij tegen muur deels staat, hij wiebelt ook niet.

Als hij niet eens 5 KG extra kan hebben dan vraag me af of die tv zelf wel kan houden, standaard moet natuurlijk meer dan tv zelf kunnen houden.

vanwege kabels camera's etc wat op de tv gemonteert wordt bv.

Anyway sony zegt zelf dat niet kan maar zegt niet watvoor gewicht het kan houden tv standaard.

Er zijn geen alternatiefen voor mij ik kan center speaker niet in kastje plaatsen dat klinkt heel slecht.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Als hij nog eens deels steunt tegen de muur, lijkt het mij geen issue te zijn...

Kan me wel perfect inbeelden dat Sony ook niet direct gegevens voor het publiek heeft of reclame gaat maken om de tv-stand extra te belasten...zoals gezegd dient de stand om een tv op te zetten met wat marge (voor kabels en dergelijke...). Zoals je zelf al doet, vormt het blijkbaar geen probleem dus...goed om weten!

Enjoy the sound 🙂

Lid

Als standaard van tv toch nog stuk gaat hij is verzekert voor aantal jaar nog voor schade, als nieuwe tv wil mag er controller tegen tv aan gooien, krijg ik gewoon deel van geld terug om nieuwe tv aan te schaffen.

Gaat mij er gewoon om dat die het aan kan, het staat er nu 2 maand probleemloos dus denk niet dat probleem is.

Mocht toch fout gaan zie ik het nut er niet in om sony verantwoordelijk te houden.

Had liever gehoop't dat sony toch had gezegt van tv is 5 kg standaard is gemaakt om 15 kg te hebben bv.

Hoef ik mij niet druk te maken dan er om, mjah maak me toch niet meer druk om.