Deel jouw ervaring!
Hallo forumleden, ik ben hier nieuw en heb deze vraag gesteld omdat ik zit te denken om een SONY tv te kopen.
Ik zit tussen een philips en een sony te twijfelen. Bij de philips kan ik een dongle kopen die tevens een soort van "media connect" (zoals philips dat noemt) is. dwz: dat je met die dongle de tv als beeldscherm van je pc kunt gebruiken en zo dus wel films e.d. via internet op je tv kunt kijken zonder aan de beperkte zenders gebonden te zitten. Voor de sony dongle kan ik hier niets over vinden, is dit ook mogelijk of heeft hierop de philips een puntje voor.
Zelf ben ik meer voor de sony maar deze optie bij de philips is erg aantrekkelijk voor mijn vrouw.
Wie weet hier meer van en/of heeft tips voor mij?
Groet Olaf.
ps. het gaat mij om de sony kdl 40 ex720 en de philips 40 pfl 6606.
Welkom,
Als het toestel verbonden is met het thuisnetwerk en er is een mediaserver (pc) of een DNLA apparaat aanwezig is de mogelijkheid aanwezig om films te streamen naar het TV-toestel.
73's
Hoi,
Dank je voor je reactie, ik ben niet zo'n techneut maar als ik het goed begrijp kan ik dan de tv als pc monitor/scherm gebruiken.(?) ik wil nl. dan gebruik maken van internet via de tv maar het internet via de pc laten lopen zodat ik ook de andere (die sony niet standaard aanbied) uitzending gemist zenders/pagina's via de tv kan kijken. Direct internet op de tv benutten (waar mogelijk) geeft schijnbaar geen bewegende beelden door afwezigheid van b.v. silverlight iod.
Groet Olaf
Dit veranderd de zaak, blijkbaar wil je het toestel als monitor voor de pc gebruiken.
Dit is mogelijk d.m.v. de pc ingang op het toestel of via de HDMI ingang van het toestel.
De USB-Dongle is dus niet nodig voor deze configuratie.
73's
Oké, dat is dan bedraad neem ik aan. als ik het goed begrijp kan dit dan ook niet met de dongle?
Bij de philips dongle kun je nl wel draadloos je tv als pc scherm gebruiken. Ik heb de pc op een grotere afstand van de tv staan.
Groet Olaf
PC beeld-en-geluid (bijvoorbeeld je webbrowser, met uitzendinggemist daarin) met het DLNA-protocol over je netwerk (bedraad of draadloos) naar een Sony TV streamen kan.... als je een behoorlijke techneut bent.
[ met VLC en PS3Mediaserver en plug in scripts en/of met een driver die DirectX en geluidsuitgang afvangt en laat streamen ].
Er is geen consument-vriendelijke draadloze oplossing om van je TV draadloos een PC monitor+speaker te maken. Met een HDMI kabel is de consument-vriendelijke makkelijkste oplossing.