annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoe moet ik de bravia 40EX711 updaten

OPGELOST
profile.country.NL.title
fsasfsas
Lid

hoe moet ik de bravia 40EX711 updaten

 

Dag

 

Wellicht is al surfend een oplossing te vinden maar ik heb een lichte handicap dus dat is me niet gelukt. ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

We hebben een (al vrij oude) sony bravia, de 40EX711. We hebben digitale televisie van Ziggo (volgens mij een CI+ module) met zo'n kaartje. Dit kaartje zat in een recorder. Deze recorder heeft het begeven en we hebben nu dit kaartje in de TV zelf zitten (die had daar een slot voor).  Sinds een poosje hebben we problemen. Diverse keren Ziggo gebeld en daarstraks te horen gekregen dat dit model niet lekker samen kan werken met de CI+ module die wij hebben. De oplossing zou een update van de firmware zijn. Ik heb nu de TV met een ethernetkabel aan het modem gelegd maar kan nergens op de TV de functie vinden om een update af te dwingen. ik heb wel een setting gevonden waarmee ik de automatische update aan/af kan zetten. Deze staat aan. Kan ik nu gewoon afwachten tot de TV een automatische update gaat doen? Of kan ik dit beter handmatig afdwingen en zo ja, hoe?

De firmware die er nu op staat, is PKG4.077EUL-0108

Ik kan niet op de sony website vinden of dit de meest recente is (ik neem aan van niet want de TV heeft tijden geen toegang tot internet gehad). Ik kom steeds op een site waarbij me gevraagd wordt een app de downloaden op mijn telefoon zodat ik vandaar uit de firmware kan bekijken maar dat kan niet op mijn telefoon.

Nog eens samengevat:

- moet ik de firmware handmatig afdwingen (en zo ja, hoe? Ik neem aan via de TV maar ik zie nergens waar dat moet)

- waar kan ik ergens vinden wat de meest recente versie van de firmware is?

 

met vriendelijke groeten, Anjo

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
fsasfsas
Lid

Dank

 

Ik heb inmiddels gebeld. Probleem kwam degene die ik sprak bij Sony niet bekend voor maar in eerste instantie toch eerst maar firmware updaten en kijken of dat het verhelpt. Hoe ik dat moet doen zou op mail gezet worden. Ik laat hier nog even weten hoe het af loopt.

Met dank voor de hulp tot dusverre,

groetjes, Anjo

 

Anonymous
Niet van toepassing

Ik heb zelf trouwens een smartphone met een luidsprekerfunctie, dan kun je de telefoon gewoon naast je neerleggen tijdens het gesprek. Wellicht een idee om eens te overwegen. Tegenwoordig kun je bij veel smartphones zelfs een virtuele telefoonassistent vragen om je contacten voor je te bellen, misschien dat het een uitkomst is voor je. 

profile.country.NL.title
fsasfsas
Lid

smartphone met een luidsprekerfunctie

De luidsprekerfunctie heb ik nog niet geprobeerd, want om dit probleem te omzeilen had ik een koptelefoon gekocht. Het blijkt echter dat de aansluiting op de telefoon niet goed werkt, waardoor er niet fatsoenlijk een telefoongesprek mee te voeren is. Vervolgens is het idee van luidsprekerfunctie op de achtergrond geraakt omdat ik het zelden nodig heb... maar je mededeling herinnert me er aan dat eens uit te zoeken en aan te zwengelen...

 

virtuele telefoonassistent

 

simpele telefoon... heeft dat niet. Omdat ik sowieso niet veel bel, heb ik een erg eenvoudige telefoon. En om nou een nieuwe te kopen alleen voor dit soort dingen dat zie ik ook niet zitten.

groetjes, Anjo

 

profile.country.NL.title
fsasfsas
Lid

Mail van sony na bellen inmiddels binnen. Helaas ook hierin alleen insctructies voor updaten via USB. Nogmaals expliciet via mail gevraagd om update rechtstreeks vanuit TV dus zonder USB. Tweede antwoord bevatte weer instructies voor update via USB. Dit schiet niet zo op, helaas. Hopenlijk heeft iemand hier het antwoord.

 

groetjes, Anjo

 

profile.country.NL.title
fsasfsas
Lid

Dag

 

Ook op mijn tweede mail met expliciet het verzoek om instructies hoe ik rechtstreeks, zonder USB, de TV moet updaten heb ik weer een link gekregen naar de methode MET USB. Het is me duidelijk dat Sony zelf me niet gaat helpen. Ik heb zojuist een derde mail verstuurd met het verzoek om instructies voor updaten zonder USB/PC maar eerlijk gezegd verwacht ik hier niet veel van, gezien de eerdere antwoorden.

Hopelijk weet iemand hier de methode om dit te doen en anders geef ik het maar op.

 

groetjes, Anjo

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens onderzoek is het niet mogelijk in de EX serie om deze via het toestel te updaten.

Dan blijft er alleen over om de update uit te voeren via USB.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
fsasfsas
Lid

oke, dank je wel voor je hulp

dan zal ik dat doen

 

groetjes, Anjo