Deel jouw ervaring!
Dag
Wellicht is al surfend een oplossing te vinden maar ik heb een lichte handicap dus dat is me niet gelukt. ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
We hebben een (al vrij oude) sony bravia, de 40EX711. We hebben digitale televisie van Ziggo (volgens mij een CI+ module) met zo'n kaartje. Dit kaartje zat in een recorder. Deze recorder heeft het begeven en we hebben nu dit kaartje in de TV zelf zitten (die had daar een slot voor). Sinds een poosje hebben we problemen. Diverse keren Ziggo gebeld en daarstraks te horen gekregen dat dit model niet lekker samen kan werken met de CI+ module die wij hebben. De oplossing zou een update van de firmware zijn. Ik heb nu de TV met een ethernetkabel aan het modem gelegd maar kan nergens op de TV de functie vinden om een update af te dwingen. ik heb wel een setting gevonden waarmee ik de automatische update aan/af kan zetten. Deze staat aan. Kan ik nu gewoon afwachten tot de TV een automatische update gaat doen? Of kan ik dit beter handmatig afdwingen en zo ja, hoe?
De firmware die er nu op staat, is PKG4.077EUL-0108
Ik kan niet op de sony website vinden of dit de meest recente is (ik neem aan van niet want de TV heeft tijden geen toegang tot internet gehad). Ik kom steeds op een site waarbij me gevraagd wordt een app de downloaden op mijn telefoon zodat ik vandaar uit de firmware kan bekijken maar dat kan niet op mijn telefoon.
Nog eens samengevat:
- moet ik de firmware handmatig afdwingen (en zo ja, hoe? Ik neem aan via de TV maar ik zie nergens waar dat moet)
- waar kan ik ergens vinden wat de meest recente versie van de firmware is?
met vriendelijke groeten, Anjo
Opgelost! Ga naar oplossing.
Volgens onderzoek is het niet mogelijk in de EX serie om deze via het toestel te updaten.
Dan blijft er alleen over om de update uit te voeren via USB.
suc6 ermee,
73's
Hi fsasfsas, de ondersteuningspagina van dit model is hier te vinden. Informatie over de laatste update vind je hier. Zo te zien is de meest recente update de update naar PKG4.131EUL-0108 voor BRAVIA TV. Releasedatum: 12/01/2015. Wellicht heeft onze televisie expert @pa3eia tips voor je over hoe je het beste te werk kunt gaan. Je kunt ook altijd contact opnemen met de technische ondersteuning voor advies.
dank je wel! ik zal morgen meteen kijken. Door mijn handicap kan ik dat nu niet meer doen.
met vriendelijke groeten, Anjo
Het is in ieder geval slim om de update te installeren via de bovengenoemde ondersteunings pagina. Denk eerder dat het een signaalsterkte probleem is wat de storing veroorzaakt.
suc6 ermee,
73's
de ondersteuningspagina van dit model is hier te vinden.
De ondersteuningspagina had ik al gevonden maar ik kom daar niet verder dan een link waarmee ik een app voor de telefoon kan downloaden (die me vervolgens toegan geeft tot o.a. firmware). Ik kan echter geen apps meer op mijn telefoon zetten dus daar heb ik niks aan.
Informatie over de laatste update vind je hier.
De informatie over de laatste update heb ik gevonden (dankl!) en gedownload. Rest me nu nog dit op USB te zetten en de TV te updaten.
Je kunt ook altijd contact opnemen met de technische ondersteuning voor advies.
Verschillende keren al geprobeerd maar krijg na versturen van vraag vervolgens mededeling dat webpagina niet bereikbaar is en dat technici er aan werken. Ook dat lukt dus niet.
Denk eerder dat het een signaalsterkte probleem is wat de storing veroorzaakt.
waarschijnlijk niet, gezien het gedrag van de TV. Het probleem is als volgt: als we via de guide (digitale TV) naar een zender gaan (vaak is dat SBS6 maar niet altijd) zit daarna de TV helemaal "vast". Soms komt ie niet verder dan het beginscherm met de zenderinformatie, soms ook gaat ie wel naar de zender toe. De TV schakelt vervolgens zichzelf om de tientallen seconden uit om weer op te starten op dezelfde zender, met hetzelfde probleem. De TV reageert niet meer op de afstandsbediening en is niet meer van de zender af te krijgen. Uitzetten helpt niet, stekker eruit helpt ook niet. Ik heb verschillende keren conact gehad met Ziggo en de laatste medewerker gaf aan dat deze TV gekend problemen geeft met de CI+ module. Daarom is dit opgelost in een firmware, volgens de medewerker.
Ik kan nu dus de update van de firmware die ik gedownload heb op USB zetten en de TV updaten, maar dit zal ik dan met enige regelmaat dienen te doen om een beetje "bij" te blijven. Omdat ik een lichte handicap heb en daardoor zeer beperkt ben in computer capacieteit, zou ik graag handmatig updaten via de TV maar ik weet niet hoe dat moet. Zou ik daar hulp bij kunnen krijgen? Ik jkan in het menu van de TV de mogelijkheid daarvoor niet vinden. Ik heb automatische updates aan staan maar als de TV niet in gebruik is, staat ie niet op standby maar helemaal uit dus ik vrees dat 'm dat niet wordt.
met dank voor de hulp tot dusverre,
groetjes, Anjo
ter aanvulling: de TV is nu verbonden met een kabel naar het modem maar was dat niet. In het verleden heeft het altijd goed gewerkt omdat er een recorder tussen zat waar dit kaartje in zat. Toen de recorder het begaf, hebben we hetzelfde kaartje in het daarvoor aanwezige slot op de TV gedaan. Het heeft daarna best lang goed naar behoren gewerkt maar sins een paar maanden (? weetniet) hebben we dit probleem. Niet zo vaak, zeg eens per week. Omdat ie dan vervolgens nergens meer op reageert, is de oplossing nu TV uit, kaartje verwijderen, TV aan, terug naar analoge TV, zender wisselen, kaartje er weer in en weer naar digitale TV. Dat is echter niet altijd even handig en al helemaal niet als je iets aan het volgen was...
groetjes, Anjo
Hi Anjo, als de webpagina van de technische ondersteuning tijdelijk niet bereikbaar is raad ik je aan om telefonisch contact met hen op te nemen of om het op een later moment nog eens te proberen: +31 (0) 203469524 (ma-vr 09:00 - 18:00).
raad ik je aan om telefonisch contact met hen op te nemen
Het telefoonnnummer had ik inmiddels gevonden, maar door mijn handicap kan ik niet goed bellen. Ik kan wachten tot mijn partner een dag thuis is maar dat kan lang duren want werkzaam in het onderwijs... Vandaar dat ik graag hulp had zonder telefoon.
groetjes, Anjo
ter aanvulling: het is enorm lastig voor me om zowel de telefoon alsook de televisie tegelijk te bedienen. iets wat vrijwell onvermijdelijk is als je hulp via de telefoon vraagt. terwijl ik dit tik kan ik hen natuurlijk vragen om de hulp op mail te zetten...
Ik zal bellen
Sorry, ik ben hier zelf verder niet voldoende bekend mee. Succes ermee.