annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het energieverbruik van de Bravia's in standby stand

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het energieverbruik van de Bravia's in standby stand

Blijkbaar lijkt het dat het energieverbruik in de standby stand hoger is dan opgegeven is in de specificatie's.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ik wilde vandaag eens meten of en wanneer mijn Sony Bravia KD-55XD8599 uit de standby stand ontwaakte i.v.m. bovengenoemd probleem.

Wat blijkt. In plaats van de opgegeven standby energieverbruik van 0,5 Watt opgegeven in de manual, blijkt deze in standby een continu verbruik te hebben van 20 Watt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Waar is deze TV mee bezig als ik hem niet gebruik. Dit is vast niet volgens energie klasse A zoals opgegeven.

 

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Vinc_E

Ik snap wel dat de service afdeling niet gelinkt is met dit forum. Wat mij wel bevreemd is dat de aangestuurde monteurs over meer informatie beschikken dan de service afdeling die deze monteurs moeten aansturen. In mijn vorige post maak ik melding van het exorbitante stroomverbruik in zgn. Standby situatie. 20 Watt i.p.v. de opgegeven 0.5 Watt in de manual. Blijkbaar is de TV in standby nog met van alles bezig. Worden de onnodige processen niet correct afgesloten door de Software?

En hoelang speelt dit al. Ik ben benieuwd of meerdere Sony TV bezitters dezelfde ervaring hebben qua stroomverbruik.

 

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

<off topic mode>

Het "exorbitante hoge stroomverbruik" wordt o.a. veroorzaakt doordat het toestel aan het thuisnetwerk is aangesloten, tevens doordat de HDMI ingangen een wake up call verwachten.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Ik heb inderdaad in de manual gelzen dat het standby verbruik beinvloed wordt door:

Het wel of niet updaten van de programma lijst (guide) en of er een internet verbinding actief is.

Laat ik beide opties nu hebben uitgeschakeld tijdens de meting van Vrijdag

 

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
Flashlab2
Lid

@broekhua

 

Ik heb wellicht een oplossing gevonden op de Sony UK fora:

 

Anyway, in Network Settings, enable Remote start. This setting keeps the TV always available so it can monitor IP traffic for an on signal from an IP remote. You may also need to enable IP Control under Network, Home network. It has been several months without issue now, so I didn't remember the exact process, but I believe these are the related settings and should work for all.

 

Meerdere personen geven aan dat dit werkt maar je moet wel beide opties aanzetten volgens sommigen.

 

Hoewel het geen HDMI instelling is werkt het toch omdat hierdoor deep sleep uitgezet wordt waardoor de HDMI handshake door Android niet opnieuw uitgevoerd hoeft te worden elke 15 minuten.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Flashlab2

Bedankt voor je info. Bij mij heet dat "Starten op afstand" bij de Netwerkinstellingen.

Echter gezien het (te) hoge stroomverbruik (20Watt) in Standby denk ik zelf dat de zgn. Deep Sleep situatie in mijn geval niet eens bereikt wordt.

Voorlopig gebruik ik liever mijn klik aan/uit als tijdelijke oplossing totdat er helderheid komt vanuit de zijde van Sony. Scheelt ook weer in Energiekosten.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Flashlab2

Niet het uit "uit slaap houden" van mijn TV heeft mijn probleem opgelost. Na het brengen van de TV in Standby, volgt normaal gesproken na geruime tijd de zgn. Deep Sleep situatie waarbij de TV  het minimale stroomverbruik van 0,5 Watt bereikt. Echter mijn TV bereikte deze situatie nooit. Ook niet na uren in standby te hebben gestaan. Inmidels heb ik een aantal opties uitgeschakeld welke betrekking kunnen hebben op Internet verkeer tijdens de standby periode. Hierna bereikt mijn TV wel de zgn. "Deep Sleep" situatie na 5 - 10 minuten in standby te hebben gestaan. Tevens is hierbij ook de ongewenste beinvloeding van mijn Audio versterker opgelost. Ik weet nog niet wat ik hierbij heb "ingeleverd" aan functionaliteit maar dat merk ik vanzelf. Mogelijk vindt automatische Update van mijn Software hierdoor niet meer plaats. Moet ik hierbij denken aan het ontembare verlangen van de Fa. Google om zo veel mogelijk informatie te verzamelen van je TV gebruik waarbij zonodig de ons gewenste Deep Sleep situatie in Standby wordt opgeofferd? Of speelt hier ordinaire spionage een rol in het spel? Wie zal het zeggen. Vreemd en ongewenst is het gedrag van de Sony Android TV helaas wel

 

Update 29-08-2017 

Inmiddels heb ik mijn TV zover gekregen dat deze ook werkelijk in deze 'deep-standby' status terechtkomt.

Ik heb dit bereikt door:

1e. (Zenderinstallatie) Geen EPG update meer in standby.

2e. (Netwerk & toebehoren) Google Cast, geen gebruiksgegevens en crashreporten meer naar Google.

3e. (Persoonlijke instelling) geen gebruiks en diagnostic gegevens meer naar Sony/Google.

4e. (Help) Privacy, probleem oplossing & systeeminformatie, instelling aangepast waardoor er geen gegevens meer naar Sony/Google worden gestuurd. Nadeel: Geen automatische updates meer.

Mijn TV, met deze instellingen, bereikt nu na 5-10 minuten in standby gestaan te hebben de zgn 'deep-standby' modus.

 

Gr, Arie