annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI poort schakeld mijn audio versterker uit.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

HDMI poort schakeld mijn audio versterker uit.

Sinds ik mijn Audio versterker heb aangesloten op mijn Bravia TV, wordt mijn versterker uitgang van mijn Radio om de 10 - 15 minuten voor 1 sec uitgeschakeld. Verschillende HDMI aansluitingen van mijn TV geprobeerd. HDMI control uitgeschakeld op beide apparaten. Geen resultaat. Ik had mijn uitgang van mijn Audio versterker aangesloten op de ARC HDMI poort van mijn TV om mijn TV audio uitgang naar mijn versterker te kunnen sturen.

Deze steeds terugkerende onderbreking vindt steeds plaats ook als ik de TV in zgn. Standby heb staan. Als ik mijn TV inschakel treedt dit fenomeen ook eenmaal op.

Blijkbaar ontstaan er steeds pulsjes op de HDMI ingangen van de TV ook als deze op standby staat.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

30 ANTWOORDEN 30
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fredivan

Dat zal ik proberen uit te leggen.

Bravia sync is niet per HDMI ingang uit te schakelen maar geldt voor alle ingangen. Voor mijn Blue Ray speler heb ik deze Bravia sync echter wel nodig.

Nu mijn Audiosysteem. Het inschakelen van CEC control biedt mij nog meerdere opties in mijn Audiosysteem welke ik handig vindt.

Met de CEC killer in een specifieke HDMI ingang kan ik hiermee selectief een HDMI ingang blokkeren om hier dit zgn. EDID probleem te omzeilen.

Nietemin bedankt voor het meedenken.

Gr, Arie