annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI poort schakeld mijn audio versterker uit.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

HDMI poort schakeld mijn audio versterker uit.

Sinds ik mijn Audio versterker heb aangesloten op mijn Bravia TV, wordt mijn versterker uitgang van mijn Radio om de 10 - 15 minuten voor 1 sec uitgeschakeld. Verschillende HDMI aansluitingen van mijn TV geprobeerd. HDMI control uitgeschakeld op beide apparaten. Geen resultaat. Ik had mijn uitgang van mijn Audio versterker aangesloten op de ARC HDMI poort van mijn TV om mijn TV audio uitgang naar mijn versterker te kunnen sturen.

Deze steeds terugkerende onderbreking vindt steeds plaats ook als ik de TV in zgn. Standby heb staan. Als ik mijn TV inschakel treedt dit fenomeen ook eenmaal op.

Blijkbaar ontstaan er steeds pulsjes op de HDMI ingangen van de TV ook als deze op standby staat.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

30 ANTWOORDEN 30
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Het hoge woord is eruit. Eindelijk vandaag een bevestiging gekregen van de Service afdeling van Sony. Er is niets mis mijn mijn Hardware (HDMI ingangen). Het probleem is gelokaliseerd in de Android Software. Sony heeft intern een bulletin rondgestuurd en tevens naar externe service providers dat de TV,s met het bouwjaar 2015/2016 met Android 6 besturingssysteem, deze problemen ervaren. Het zou inderdaad een handshake signaal zijn welke om de 15 minuten kortstondig de TV inschakeld.

Jammer dat de Moderators van dit forum hierover niet zijn ingelicht. Dan had ons dit veel communicatie over en weer gescheeld.

Tevens had mij dit de aanschaf van 2 CEC killers bespaard gebleven.

Voorlopige oplossing (Workaround) zou kunnen bestaan door de TV al dan niet met een schakelaar volledig spanningsloos te maken als deze niet als zodanig wordt gebruikt.

 

Het is vooralsnog nog niet bekend of dit binnen het Android besturingssysteem V6 nog wordt opgelost.

 

Groet, Arie

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nog nergens iets in Europe overgelezen over het "hoge woord", dat er iets mis is met de HDMI ingangen van je toestel. Het ligt zeker niet aan Android6, dan hadden wij er allemaal last van moeten hebben, heb hier alle poorten in gebruik. Denk nog steeds aan het handshake probleem bij bepaalde merken zoals al eerder hierboven is genoemd.

 

 

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Dat jij hierover nog niets gelezen hebt, wil niet zeggen dat het niet waar is. Volgens de Service monteur komt het zelfs bij andere merken voor. In de andere door mij genoemde topic kun je lezen dat er verschillende meldingen zijn van dit verschijnsel. Het zou inderdaad komen door de handshake welke om de 15 minuten wordt uitgevoerd door de TV welke daardoor gedurende zeer korte tijd even tot "leven" wordt gewekt terwijl deze in standby staat. Je zult hier alleen iets van merken als je de uitgang van een audiosysteem aangesloten hebt op een van de ingangen van je TV. Misschien is dit ook merk afhankelijk van je Audiosysteem. Doordat mijn Audiosysteem reageert op deze handshake request, wordt voor een klein moment (1 sec) het versterkerdeel van mijn Audiosysteem onderbroken.

Na de andere topic nog eens nagelezen te hebben zag ik dat dit probleem al speelt sinds medio December 2015 onder Android 5 bij zowel Audiosystemen van Denon en Harmon Kardon als Marantz.

 

Als je alsnog van mening bent dat het niet aan Android ligt, dan houdt voor mij op je hierover te berichten. Ik meld alleen wat de Service monteur mij heeft verteld ter lering voor anderen die eveneens een dergelijk probleem ervaren.

 

Gr, Arie

 

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het team wat verantwoordelijk is voor service, heeft weinig te maken met dit forum. Dus niet zo gek dat forumgebruikers niks horen over wat er bij Sony intern gebeurd met software ontwikkeling en onderzoek. 

 

In elk geval goed om te horen dat de handshake error nu eens uitgezocht wordt. Heeft even geduurd! 

 

Het klopt wel dat het aan het merk ligt. Met een Sony receiver zelf heb je nergens last van :wink:

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Topic opgeschoond,

berichten over het energieverbruik verplaatst naar Het energieverbruik van de Bravia's in standby stand

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Dit fenomeen wordt veroozaakt door het EDID en niet de cec. Hdmi stuurt tussen alle apparaten continu info heen en weer van wat het betreffende apparaat leverd of aankan. Hdmi handshake. Bellen met sony service heeft totaal geen zin want dat is een callcenter en die snappen er helemaal niks van het probleem. In standby stand probeert je tv info van je versterker te krijgen, als de tv aan staat doet hij dit 1 keer en heeft hij de handshake gemaakt. Staat hij uit blijft hij dit proberen en dit veroorzaakt interrupties. Android is leuk op een telefoon maar niet op display of iets wat in een home theater opstelling staat.  De meest eenvoudige oplossing is om je tv aan te laten staan en dan je beeld uitschakelen via de action menu knop, zodat je in ieder geval geen branduren op je tv hebt. Je tv(moederbord) denkt dat hij nog aanstaat en zal geen nieuwe handshake proberen te maken met je receiver. Android is gewoon niet goed doorontwikkeld voor de tv. Er moet gewoon een menufuntie komen dat je EDID uit kan schkelen

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fredivan

Heel hartelijk dank voor je duidelijke uitleg.

Momenteel heb ik er geen last meer van. Wat heb ik gedaan?

Ik ben begonnen met het plaatsen van een CEC blocker op de bewuste HDMI ingang/uitgang. Vervolgens heb ik de Bravia sync optie uitgeschakeld op de Tv en de GEC optie op mijn versterker eveneens. Hierna beide toestellen opnieuw opgestart. Toen gecontroleerd of mijn Audiosysteem was verdwenen uit de lijst van aangesloten apparaten via options/sync menu. Met de CEC blokker nog steeds in de HDMI poort opnieuw de Bravia sync optie weer ingeschakeld. Dit omdat ik nog wel een Blue Ray speler via HDMI 1 heb aangesloten welke ik nog wel via de TV wil kunnen bedienen. Mijn Audiosysteem bleef onzichtbaar in het Sync menu. Blijkbaar wordt de betreffende poort waarop mijn Audiosysteem zit aangesloten nu niet meer gescand door de TV en ben ik de vervelende interrupts kwijt.

Klinkt dit logisch voor jou?

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Hoi Arie, nee niet echt. CEC wil alleen zeggen dat je meerdere apparaten bediend met 1 afstandbediening. Dit kan je inderdaad met met bravia sync uitzetten en waarschijnlijk ook in de menu structuur van je receiver. Daar heb je geen cec killer voor nodig. Uit je verhaal maak ik op dat je je bluray speler bedient en daarbij de tv aan hebt. Dan klopt het dat je geen interrupts meer hebt, ja 1 keer bij aanzetten(handshake). Maar ik vermoed dat als je een audio cd speelt en daarbij de tv in stan by zet dat de interrupst weer beginnen. Dus dan zou mijn verhaal kloppen. Mocht dit zo zijn, tv aanlaten en beeld uitzetten. Dan blijft het ook goed spelen zonder extra killers e.d.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fredivan

Wat ik bedoel dat is dat ik mijn Audiosysteem met een HDMI kabel heb aangesloten op mijn Bravia TV, de Bravia sync heb aangezet evenals de CEC control op mijn Audiosysteem.

En dit nu zonder interrupts van mij Audiosysteem. Voor de CEC killer was dit niet mogelijk.

M.a.w. ik vermoed dat de CEC killer voorkomt dat er zgn  pairing optreed tussen de TV en mijn Audiosysteem en hierdoor het Audiosysteem ziet als een niet compatible systeem.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Hoi arie als het nu naar wens werkt zou ik zeggen niets meer aan doen. Al begrijp ik niet waarom de cec op beide apparaten aanzetten om er vervolgens een cec killer tussen te zetten om dit weer uit te schakelen.  Maar ik ben blij voor je dat hier mee je probeem verholpen is