annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI poort schakeld mijn audio versterker uit.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

HDMI poort schakeld mijn audio versterker uit.

Sinds ik mijn Audio versterker heb aangesloten op mijn Bravia TV, wordt mijn versterker uitgang van mijn Radio om de 10 - 15 minuten voor 1 sec uitgeschakeld. Verschillende HDMI aansluitingen van mijn TV geprobeerd. HDMI control uitgeschakeld op beide apparaten. Geen resultaat. Ik had mijn uitgang van mijn Audio versterker aangesloten op de ARC HDMI poort van mijn TV om mijn TV audio uitgang naar mijn versterker te kunnen sturen.

Deze steeds terugkerende onderbreking vindt steeds plaats ook als ik de TV in zgn. Standby heb staan. Als ik mijn TV inschakel treedt dit fenomeen ook eenmaal op.

Blijkbaar ontstaan er steeds pulsjes op de HDMI ingangen van de TV ook als deze op standby staat.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

30 ANTWOORDEN 30
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

@broekhua,

 

Als ik het goed begrijp wil je met 1 afstandsbediening alle randapparatuur inschakelen.

 

Heel iets anders, had met een Samsung Note 5  en de Samsung Level U hoofdtelefoon.

Het probleem was dat de verbinding steeds werd onderbroken net als op jou TV.

Van een verkoper op het vliegveld in Singapore die mij vertelde dat ik het scannen op mijn telefoon moest uitzetten.

Laat dat nou het probleem zijn geweest.

De telefoon scannende iedere keer op hardware. Dit gebeurde om de zoveel minuten.

 

Zal wel niets te maken hebben wat de TV betreft maar zijn er misschien in de omgeving apparaten die dit ook doen. Je TV maakt denk ik ook gebruik van WIFI en Bluetooth als hij al eens gekoppeld is aan een apparaat verwijder dit eens.

Je kunt ze altijd weer toevoegen.

Is er een mogelijkheid om het zoeken naar apparaten op de TV uit te zetten.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@martinh123

Beste Martin.

Het met 1 afstandbediening al mijn apparatuur bedienen was niet mijn opzet.

Ik wilde, gebruikmaking van ARC (Audio Return Channel) via een geschikte HDMI poort, mijn Audio signaal vanuit mijn TV naar mijn Audio systeem voeren zonder gebruikmaking van allerlei soorten extra kabels. In principe is dit ook gelukt, maar een neveneffect was dat bij een uitgeschakelde TV mijn reguliere Radio uitzending met regelmaat wordt onderbroken.

 

T.a.v. van jou reactie:

Ik maak geen gebruik van WiFi op mijn tv.

Deze is bedraad aangesloten op mijn router.

De TV zelf gebruikt Bluetooth voor stemcommunicatie met mijn afstandbediening.

Dit is standaard ingeschakeld om bv. ingesproken zoek commando's naar de tv over te sturen.

Verder maak ik geen gebruik van Bluetooth om andere apparatuur aan te sturen.

 

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

@broekhua

 

Dag Arie,

 

Oké ik snap het nu.

Dus de bedoeling is dat je het geluid van de TV naar de Radio wilt brengen.

 

Je hebt al een oplossing door de optische kabel te gebruiken.

 

Welke voordelen heeft de HDMI ARC ten opzichte van de optical of een coaxial kabel als het alleen  om het geluid gaat. Blijft tenslotte 1 kabel.

 

Had trouwens nog gelezen in het handboek van Marantz dat je de HDMI 1.4a kabel nodig hebt.

Mooie website van Marantz duidelijke informatie handleiding heb je zo te pakken.

Gebruikt jou TV HDMI 2.0 en maakt dit nog enig verschil uit welke je gebruikt.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@martinh123

Hallo Martin.

De reden om een HDMI kabel te gebruiken was voor mij 2-ledig

1e. De kabel lag er al omdat een van mijn vorige TV's slechte over 1 HDMI ingang beschikte en ik mijn Audio systeem met 4 ingangen en 1 uitgang hierbij gebruikte als zgn. HDMI switch. De HDMI kabel lag er al met een lengte van 3,5 meter omdat mijn TV op enige afstand van mijn Audio systeem is opgehangen.

2e. Met de kabel op een HDMI ingang met ARC op de TV kun je signalen heen en weer sturen.

De uitgang van het Audio systeem naar de TV en tevens desgewenst het audio signaal van de TV naar het Audiosysteem sturen.

Je hebt dus maar 1 kabel nodig voor verschillende functies.

Vooralsnog heb ik geen reden om aan de gebruikte HDMI kabel te twijfelen omdat in principe alles functioneerd zoals gewenst met de vervelende eigenschap dat de TV zelfs in de Standby stand blijkbaar nog steeds ongewenste pulsjes uitstuurt.

Als ik de TV aanzet vanuit Standby, gebeurt eenmalig hetzelfde.

 

Gr, Arie

Met dank voor het meedenken.

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dit is een nare handshake error tussen bepaalde versterkers en nieuwe Sony Tv's. 

 

Er is niet echt een eenvoudige oplossing alleen. Het hangt af van welk apparaat je gebruikt ook. 
Je kunt proberen via ARC de HDMI kabels in je TV te steken. En het geluid nog wel over de versterker te laten lopen. 

 

Dus versterker met ARC aansluiten op de TV. En je setupbox in de TV direct steken. 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Vinc_E

Dat is pecies wat ik heb gedaan.

Mijn Audio versterker aangesloten op de ARC HDMI poort van mijn TV. Een setupbox heb ik niet aangesloten. Wel een Blueray speler op een andere HDMI ingang.

De HDMI ingangspoorten van mijn Audio versterker zijn ongebruikt.

 

Gr,Arie

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja, het is geen perfecte oplossing helaas. Je mist nu de doorvoer van de betere audiocodecs, maar je hebt wel surround. 

 

Ik weet niet exact wat er gedaan moet worden om die handshake errors op te lossen. 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Flashlab2

Vooralsnog zwijgt Fa. Sony hierover in alle talen.

Nogal teleurstellend.

 

Gr,Arie

profile.country.NL.title
Flashlab2
Lid

Dat is inderdaad teleurstellend...

 

Terugkoppeling geven aan hun klanten is niet helaas niet Sony's sterkste punt.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Het hoge woord is eruit. Eindelijk vandaag een bevestiging gekregen van de Service afdeling van Sony. Er is niets mis mijn mijn Hardware (HDMI ingangen). Het probleem is gelokaliseerd in de Android Software. Sony heeft intern een bulletin rondgestuurd en tevens naar externe service providers dat de TV,s met het bouwjaar 2015/2016 met Android 6 besturingssysteem, deze problemen ervaren. Het zou inderdaad een handshake signaal zijn welke om de 15 minuten kortstondig de TV inschakeld.

Jammer dat de Moderators van dit forum hierover niet zijn ingelicht. Dan had dit ons dit veel communicatie over en weer bespaard gebleven.

Tevens had mij dit de aanschaf van 2 CEC killers bespaard gebleven.

Voorlopige oplossing (Workaround) zou kunnen bestaan door de TV al dan niet met een schakelaar volledig spanningsloos te maken als deze niet als zodanig wordt gebruikt.

 

Het is vooralsnog nog niet bekend of dit binnen het Android besturingssysteem V6 nog wordt opgelost.

 

Groet, Arie