annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI poort schakeld mijn audio versterker uit.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

HDMI poort schakeld mijn audio versterker uit.

Sinds ik mijn Audio versterker heb aangesloten op mijn Bravia TV, wordt mijn versterker uitgang van mijn Radio om de 10 - 15 minuten voor 1 sec uitgeschakeld. Verschillende HDMI aansluitingen van mijn TV geprobeerd. HDMI control uitgeschakeld op beide apparaten. Geen resultaat. Ik had mijn uitgang van mijn Audio versterker aangesloten op de ARC HDMI poort van mijn TV om mijn TV audio uitgang naar mijn versterker te kunnen sturen.

Deze steeds terugkerende onderbreking vindt steeds plaats ook als ik de TV in zgn. Standby heb staan. Als ik mijn TV inschakel treedt dit fenomeen ook eenmaal op.

Blijkbaar ontstaan er steeds pulsjes op de HDMI ingangen van de TV ook als deze op standby staat.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

30 ANTWOORDEN 30
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waar staat Digitale audio-uitgang op?

Het advies is "auto 2".

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Geprobeerd maar maakt geen verschil.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kan het niet een instelling zijn in de Audio-versterker?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Ik heb zo'n beetje alles wat te maken heeft met HDMI control uitgeschakeld op zowel mijn TV als op mijn Audio versterker (Marantz NR 1601) Dit zou moeten betekenen dat mijn Audio versterker niet meer zou moeten reageren op signalen vanuit mijn TV en mijn TV geen signalen meer zou moeten sturen naar mijn Audio versterker. Toch vindt reactie plaats zelfs als mijn TV in standby staat. Indien ik de HDMI kabel losneem, dan is het probleem over.

Het is mogelijk dat mijn Audio versterker niet volledig compatibel is met de HDMI signalen van mijn TV.

 

Als oplossing laat ik de HDMI kabel maar los liggen en maak ik gebruik van een optische kabel om de audio uitgang naar mijn audio systeem te voeren.

Het stelt mij toch enigzins teleur dat, na de nodige jaren dat deze techniek bestaat, de standaardisatie van deze technologie nog niet zodanig volmaakt is om er volledig gebruik van te kunnen maken.

 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Flashlab2
Lid

Dit ligt waarschijnlijk aan een HDMI-CEC probleem. Er zijn adapters waarmee je CEC uit kan schakelen:

 

https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Flashlab2

Ik ga dit direct proberen. Zonet besteld en komt morgen binnen. Heel hartelijk dank voor je reactie en voorgestelde mogelijkheid tot oplossing. Ik laat nog weten of het gelukt is.

 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Nog even het volgende:

Ik zag dat in de topc 

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby van de TV,

ook al melding was gemaakt van mijn probleem.

Echter denk ik dat in die topic melding wordt gemaakt van 2 verschillende problemen met Audio nl:

1e. Stotterend signaal naar een eventuele soundbar.

2e. Regelmatig kortstondig wegvallen van het geluid naar een Audio versterker via een HDMI verbinding. (diverse fabrikaten)

 

Het 1e. probleem zou mogelijk zijn opgelost na de laatste Software update.

Het 2e. probleem is nog steeds actueel waarbij de frequentie van optredende uitval sterk verschillend.

Bij mij soms een hele tijd niet en soms om de 5 a 10 minuten.  Bij anderen zie ik frequencies van 15 minuten vermeld.

Ik denk dat Fa. Sony hier iets mee zal moeten doen.

 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Flashlab2

Helaas heeft de HDMI CEC killer niet het gewenste resultaat opgeleverd. Voor de zekerheid heb ik aan beide zijde van de kabel een dergelijke killer aangebracht. Ik zal dus de kabel weer moeten losnemen om ongestoord naar de Radio te kunnen luisteren. Het is mij wel opgevallen dat het geruime tijd duurt voordat de radio voor de eerste keer wordt onderbroken. Daarna gebeurt het om de 5 - 10 min. Echter ook weer niet de gehele dag door.

De vraagt blijft, wat doet mijn TV in de standby stand. Ik begrijp dat de TV de poorten moet blijven scannen om eventueel te reageren op een startcommando van eventueel aangesloten apparatuur. Maar of dit een reden is om zelf signalen uit te sturen is mij onduidelijk.

Of is hier sprake van ongewenste scanning van apparatuur zoals ook wel heeft plaats gevonden met Samsung TV's die de huiskamer bespioneerde terwijl ze uitstonden.

Vooralsnog heel verdacht deze verschijnselen.

 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Flashlab2
Lid

Bah, wat vervelend! Dit is inderdaad wel een irritant probleem.

 

Ik hoop dat er een oplossing voor is/komt!