annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI-arc verbinding tussen STRDN1080 en Sony KD49X8005C

profile.country.NL.title
JanvdB80
Ontdekker

HDMI-arc verbinding tussen STRDN1080 en Sony KD49X8005C

Ik heb net een nieuwe av receiver gekocht, de STRDN1080. Ik heb vanaf de kabelbox de versterker aangesloten met een HDMI kabel (ultra premium met arc) en vanaf de receiver de zaak doorgelust met eenzelfde HDMI kabel naar mijn KD49X8005C tv. Alles werkt prima.HDMI is ingesteld volgens de gebruiksaanwijzing (HDMI on enz.)

Er is maar één probleem: als ik muziek vanaf m'n smartphone naar de tv cast, is er geen geluid op de tv en/of de receiver. Ik heb zo'n beetje alle tips en instellingen wel geprobeerd. Op een zeker moment kreeg ik wel geluid vanaf de tv naar de receiver, maar enkele minuten later bleef het weer stil.....

Wat doe ik fout of wat heb ik verkeerd ingesteld????

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wel dat is stom. Enige wat ik me kan bedenken is om een andere kabel te proberen.

Wat gebeurd er als je muziek naar de receiver zelf cast, in plaats van de TV?
profile.country.NL.title
JanvdB80
Ontdekker

Ik heb al andere kabels geprobeerd (HDMI 1.4 met arc) en dat verandert niets. Ik heb de aansluiting op de tv gemaakt bij de HDMI 4 aansluiting (zoals de handleiding ook aangeeft), waarop staat aangegeven dat het HDMI met arc is. De receiver heeft volgens de gebruiksaanwijzing standaard arc op alle aansluitingen.

 

Overigens: ik heb op de tv de optie om de HDMI ingangen op "verbeterd" te zetten. Als ik dat doe (de tv wordt dan in Android opnieuw opgestart) dan is er helemaal geen geluid meer, ook niet vanaf de kabelbox naar de receiver. Dat was ook al zo met de oude opstelling (oude receiver, de tv rechtstreeks op de kabelbox en het geluid analoog doorgelust naar de receiver) Kan dat een deel zijn van hetzelfde probleem?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je het rechtstreeks aansluit zonder receiver heb je wel geluid? Ook op enhanced? 

 

Even uitsluiten of het je TV of de Receiver is. 

profile.country.NL.title
JanvdB80
Ontdekker

Dan heb ik geluid (en beeld..) op de tv, dat ik ook naar de receiver (analoog of digitaal) kan doorlussen. Maar als ik de tv dan op "enhanced" zet gebeurt weer hetzelfde. Geen geluid.

profile.country.NL.title
JanvdB80
Ontdekker

Zaak is opgelost.....

 

Het vreemde was: als ik HDMI ingang 4 van de tv op "enhanced" zette, dan viel al het geluid uit, zowel van de tv als van de versterker. Maar dat gebeurde ook als ik de hdmi kabel in een andere (niet enhanced)  ingang van de tv prikte. Als ik de kabel er uit trok kwam het geluid na een minuutje weer terug. Ik heb de HDMI cache geflushed via het menu van de tv. Maakte niets uit.

Ik heb uiteindelijk de tv teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dan maar de apengreep.... En ja hoor, alles werkt nu zoals het hoort. De arc functie werkt nu volledig. Ook het casten lukt weer en dat geluid komt ook weer terug naar de versterker.