annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Guide openen met favorieten

OPGELOST
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Guide openen met favorieten

Ik zou graag de programma guide standaard willen openen met mijn favorieten. Nu opent hij standaard met alle zenders op TV. Op mijn vorige Sony TV kon ik dat wel instellen en vond dat reuze handig omdat ik met mijn standaard abonnement toch maar slechts een 40-tal zenders kan ontvangen waarvan ik de meeste in mijn favorieten heb opgeslagen. Nu wordt ik steeds geconfronteerd de alle Zenders welke ZIGGO beschikbaar heeft. Kan dit worden opgenomen in een wensen lijstje richting Sony?

31 ANTWOORDEN 31
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@xs2ad2

De oorsprong van de discussie is een beetje ontspoort. Kijk eens naar het eerste item in deze thread.

Als je de Guide opent, begint deze standaard met een lijst van alle TV zenders. Ik wilde de Guide direct openen met een van mijn Favorieten lijsten.

Dit was met mijn vorige Bravia ook mogelijk.

Ik denk dat jij dat ook bedoelt.

Zoniet dan mijn exuses.

 

Gr,Arie

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Arie, 

 

Dit 'mag niet' van Ziggo, bij andere providers kan dit wel. Consumenten mogen enkel de volgorde wijzigen via een favorieten functie. Dit betekend dus ook dat de volgorde van de guide niet kan worden aangepast. 

 

Dit is een onderdeel van certificering bij Ziggo. In het 'wettenboek' van Ziggo staat dat wij van Sony niet sortering mogen toelaten (er is geen certificatie voor). Erg vervelend, maar deze optie kunnen we dus niet activeren voor je. Wij hebben regelmatig contact met Ziggo, dus zullen dit met hen bespreken. 

 

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd. 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@RoosSBNL

Beste Roos. Ik denk dat we verschillende zaken door elkaar halen.

Ik heb mijn Bravia afgestemd met de zgn. Free to Air zenders vanuit ket kabelsignaal van Ziggo. (via de ingebouwde dvb-c decoder van Sony)

Ik heb de code 04444 hiervoor gebruikt om de zenders in een bepaalde volgorde binnen te halen. Hierna kan ik deze zenders sorteren, wissen en de lijst aanpassen naar eigen wensen.

Ik kan dan ook een eigen favorieten lijst aanmaken (Fav 1 t/m 4)

Echter wanneer ik de EPG open met de knop guide op de afstandbediening, krijg ik steeds opnieuw de volledige zenderlijst genaamd TV of desgewenst Radio voorgeschoteld. Via het Action menu kan ik daarna een der Favorieten lijsten selecteren. Echter deze keuze blijft niet bewaard. Dit was wel zo op mijn vorige Bravia TV. (Geen Android TV) Ik mis deze mogelijkheid enorm omdat ik nu steeds weer extra handelingen moet verrichten om mijn eigen favorieten zenders te laten tonen. Het verhaal dat je programma's niet kan sorteren, omdat dit niet zou mogen van Ziggo, gaat dus voor mij niet op. Misschien is dit het geval bij gebruik van een zgn. CL Module maar niet in mijn geval. Dit topic staat op de Status opgelost echter voor mij is dit niet het geval. De favorieten lijstonder de knop Discover is van een geheel andere orde en heeft hier niets mee te maken. Trouwens de knop discover zit niet op allebei de afstandbedieningen en is dus niet handig. In uw eerste antwoord bij de start van dit Topic antwoorde u mijn verzoek zou doorgeven aan uw development afdeling. Ik hoop dat dit nog steeds van toepassing is.

Mijn vorige Bravia TV was ook Ziggo/Upc gecertificeerd en wel voorzien van die mogelijkheid tot vastgouden van mijn persoonlijke fav(orieten) keuze.

 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
heszar
Ontdekker

Ik heb soort gelijke probleem met mijn XF9005, ik kan mijn favorieten niet als standaard instellen en ik kan ook niet de volgorde van mijn favorieten wijzigen. Ik heb trouwens Caiway.

PietjePuk667
Ontdekker

Simpelweg keuze van het menu onthouden:

Action menu -> Bron van Guide

o Digitaal

o Favorieten 1

o Favorieten 2

Nu is de snelste manier: Guide knop en dan DIGITAL/ANALOG knop van remote.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@PietjePuk667

Leuk gevonden. Klasse. Een niet gedocumenteerde feature. Daar kun je wat mee. Jammer dat Sony hier zelf niet mee is gekomen. Gemiste kans @RoosSBNL 

Bedankt, Arie

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Weet niet ofdat het al is opgevallen,

Roos is al meer dan een jaar niet meer actief in de Sony Community, Bibi heeft Roos d'r activiteiten tegenwoordig overgenomen in de Sony Community.

 

Hoezo een gemist kans van Sony? Zoals Roos al een jaar geleden zei, sommige providers blokkeren meerdere functie's in het digitale signaal.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Het spijt mij maar in dit geval sla je de plank volledig mis. Mijn vorige Sony TV had deze mogelijkheid wel en ik heb altijd Ziggo (UPC) als provider gehad.

Nog sterker, mijn vorige Sony TV staat bij mijn dochter en heeft die mogelijkheid nog steeds. Eveneens Ziggo als provider. Ik denk dat je iets anders bedoeld als waar deze thread over gaat. En waarom wordt deze optie met de Analoog/Digital toets niet gepubliceerd? 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
heszar
Ontdekker

@PietjePuk667

Ik weet niet wat je hier probeert uit te leggen maar het werkt niet.

profile.country.NL.title
heszar
Ontdekker

@broekhua 

'Leuk gevonden' het werkt helemaal niet! Maar zeker jammer van Sony dat zulke basale functies missen. Gelukkig hebben ze wel 'Channel Editor' daarmee heb ik wel alles in orde gebracht behalve twee zenders die ik gemist heb.