annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid door home cinemaset

robbierzz
Ontdekker

Geen geluid door home cinemaset

Hallo allemaal,

 

Gister heb ik vol goede moed een home cinemaset gekocht. Helaas loop ik tegen problemen aan om het geluid van de TV door te lussen naar deze set. 

 

De opstelling is als volgt;

TV: Sony KDL-55W755

AVR: Denon AVR-X520BT

 

Deze receiver ondersteund helaas geen ARC, daarom kan ik dus de HDMI poort 4 hier niet voor gebruiken. Dus hoe eea is aangesloten;

- HDMI van Tele2 box naar TV HDMI poort 2

- HDMI van TV (poort 1) naar MONITOR OUT op de receiver

- Optical kabel (https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/elektra/audio-hifi/kopp-verbindingskabel-opti... de TV en de receiver

 

In de TV de instellingen als volgt gezet;

- INSTELLINGEN - GELUID - Speakers: Audiosysteem

- INSTELLINGEN - GELUID - Hoofdtelefoon/audio uit: audio uit (variabel)

- INSTELLINGEN - GELUID - Digitale audio-uitgang: Auto2

 

Op de receiver heb ik de de optische kabel in de TV/Cable in gestopt. Uiteraard staat ook het kanaal van de receiver hierop. Ook staat de decoder op 'auto', zodat automatisch het juiste signaal moet kunnen worden gedecodeerd.. 

 

Nu dacht ik dat dat alle aansluitingen en instellingen zouden zijn, maar helaas werkt de opstelling niet. Als ik op de TV de MUSIC of VIDEO app selecteer en een bestand afspeel van mijn NAS, komt het geluid met geen mogelijkheid uit de speakers van mijn home cinema set. 

 

De home cinema set doet het wel, aangezien als ik de Tele2 box aansluit op ee HDMI poort van de receiver, het geluid van deze box wel netjes door deze wordt afgespeeld. Echter mis ik dan nog steeds de mogelijkheid om via DLNA video's af te spelen en met 5.1 geluid te kunnen bekijken :-).

 

Heeft hier iemand enig idee hoe ik dit probleem opgelost krijg? 

 

Alvast bedankt! 

 

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De oplossing lijkt mij te zijn:

Tele2 box HDMI OUT beeld en geluid naar de HDMI IN op de W755...

Optische verbinding tussen de W755... (out) en de X520bt (in).

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
robbierzz
Ontdekker

Bedankt voor je antwoord. De oplossing bleek simpeler. De nieuwe kabel was blijkbaar al niet goed, heb nog een nieuwe optische kabel gekocht, en vervolgens werkte het prima!