Deel jouw ervaring!
Ik heb een nieuwe Bravia tv en heb prachtig geluid via de home cinema set. Maar zodra ik filmpjes kijk met youtube via sony entertainment network, dan heb ik geen geluid via de home cinema set. Dit is ook het geval als ik films kijk via mijn pc.
Televisie kijken en dvd afspelen met prachtig geluid via de home cinema set gaan wel prima.
Wie weet wat er aan de hand is?
Ik heb op 8 nov een DAV-DZ340 home cinema set gekocht en aangesloten op mijn Bravia TV. Perfect hoor, maar evenals Suitkees krijg ik het niet voor elkaar om geluid van mijn laptop via de tv naar de set te sturen.
In de handleiding kan ik nergens een antwoord vinden, anders dan dat je de scartkabel EN de hdmi-kabel beide moet aansluiten. Verder heb ik geprobeerd om middels een minijack en audiokabels (rood/witte tulp) een aansluiting tot stand te brengen, maar helaas......
Waar kun je eigenlijk verder terecht met dit soort vragen????
Welkom,
Probeer eens via de scart, optisch of coaxial uitgang van het toestel (KDL-???????) de Home Cinema Set (?????) te verbinden.
73's
Vragen kunnen altijd gesteld worden hier op dit forum, maar ook op de site van Sony Nederland: http://www.sony.nl/support/nl
73's
Ik heb een KDL 32ex650 en een Teufel Impaq 300 en laptop is een Dell Studio. Ik kan dus wel een film kijken vanaf mijn laptop, maar het geluid gaat dan niet via de home cinema set. Hetzelfde geval is dat ik ook geen geluid heb als ik de Sony entertainment network gebruik.
Optische kabel,hdmi en scart heb ik al gemonteerd, maar geen effect. Ik heb zo'n beetje alle instellingen bekeken, maar zou niet weten wat nog te veranderen.
Message was edited by: suitkees
De audio is wel aanwezig in de stream tot aan de EX650?
73's
Ik heb dit ooit bij het aansluiten van een windows7 pc/laptop over HDMI naar de TV gehad.
Bij mij zat het probleem toen aan de PC zijde:
- De PC heeft een HDMI-videokaart, waar ook geluid aan kan worden meegegeven
- De PC had OOK een losse geluidskaart, met output naar mini-jack aansluitingen.
- Die losse geluidskaart-output stond 'geactiveerd' en het HDMI-geluid-output stond 'gedeactiveerd'
- het Start-menu op de PC, en daar dan in Search programs and files zoeken naar 'change soundcard settings', bracht me naar het menu waar ik dat om kon draaien.
- Nu komt PC geluid samen met beeld binnen op HDMI4 en het wordt keurig doorgestuurd naar de cinemaset die met HDMI1 verbonden is (op een EX711)
- ik heb geen losse mini jack-mini jack kabel tussen pc en tv, en geen losse optische kabel tussen tv en cinemaset.
- misschien ook voor jullie de oplossing?
Achtergrond van het probleem is volgens mij: De TV doet een handshake met de HDMI aansluiting in je PC. Dat is een handshake met de videokaart in je PC, niet een handshake met Windows7 op je PC. De videokaart zegt 'Ja, ik kan en beeld en geluid over HDMI weergeven, ik ben meer dan een veredelde VGA/DVI aansluiting'. Vervolgens handelt de TV: "dan schakel ik de audio-jack pal naast de HDMI4 aansluiting uit, want digitaal geluid over HDMI is te prefereren over geluid uit een parallel analoog kabeltje, en die activeer ik dus alleen, als over HDMI geen geluid binnen kan komen." Dat het stil blijft op de HDMI doet de TV daar niet op terugkomen. Je kan dit niet overrulen met een setting in je TV, en alleen oplossen aan de PC zijde, door daadwerkelijk de doorvoer van geluid van Windows naar de HDMI output in te schakelen.
Message was edited by: breedBenR
Ja geluid is wel aanwezig tot aan de tv.
Via de optische uitgang en met de instelling "digitale audio uit op
73's
Ik weet het, maar dat werkt dus ook niet. Het blijft vreemd...als ik tv kijk heb ik wel geluid,maar zodra ik dus stream vanaf laptop of youtube kijk, heb ik geen geluid.