annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

geen beeld Apple TV 4k op kd-49x8505B

profile.country.NL.title
everhoef
Ontdekker

geen beeld Apple TV 4k op kd-49x8505B

Ik krijg geen (netflix) beeld als ik signaal leidt via receiver Marantz sr5010 binnenkomend op TV op HDMI 1. Flikkerend beeld als ik apple TV rechtstreeks aansluit op HDMI 2, wel beeld op HDMI 3 maar alleen stereo geluid terwijl bron = 5.1. Format beeldsignaal is 4k SDR @ 60p

 

Andere, lagere formats, hetzelfde resultaat.

 

Ik zie overigens wel in alle gevallen het beginscherm van apple tv en kan navigeren in de menu's. Beeld valt weg zodra een netflix film start - zowel non-4k als 4k.

 

Iemand ideeen?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Staat de uitgangs resolutie van de Apple TV box niet te hoog ingesteld voor de SR5100?

Dat het opstartscherm wel goed te zien is komt door dat de box dan nog in zijn standaard opstart instellingen dan nog staat.

 

Waarom niet de box direct verbinden met de X8505b i.p.v. via de SR5100?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
everhoef
Ontdekker

Hoi,

 

Uitgangsresolutie op de apple TV is handmatig aan te passen en die staat op 4k SDR @ 60p. Deze in conform de specs die in de Sony handleiding staat vermeld. Ook de sr5010 kan daar volgens specs mee overweg.

 

Ik heb nu de appleTV wel direct verbonden met de X8505B (alleen HDMI3 werkt) maar dan heb ik eigenaardig genoeg  alleen stereo geluid.

 

Blijft ool eigenaardig dat HDMI 2 poort op de X8505B flikkerend beeld geeft waar HDMI t prima doet.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zijn de HDMI ingangen van de X8505b apart in te stellen? Zoja, vergelijk dan eens poort 2 en 3 met elkaar.

De SR5010 is aangesloten op HDMI 1 (ARC)?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
everhoef
Ontdekker

De SR5015 is inderdaad aangesloten op HDMI 1(ARC). HDMI 2 & 3 zijn gelijk geconfigureerd. Het signaal van de ATV is SDR, ik kan mij nauwelijks voorstellen dat het een issue is met bandbreedte. Op diverse andere forums zie ik wel issues langskomen over HDR signaal, maar dat lijkt mij hier niet van toepassing.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Er maar 1 poort op de X85B die 4k60 ondersteund. De HDR spec wordt echter niet ondersteunt en kun je wellicht instellen om niet te tonen. 
De 10 bit instellingen is waarschijnlijk wat het beeld nekt, omdat de TV tot 8 bit aankan als signaal (of 10 bit FRC). 
Ik weet niet hoe dat op de Apple TV exact heet. Kan zijn dat het YUV 4:2:0 is. 

profile.country.NL.title
everhoef
Ontdekker

Hoi Vinc_e

 

Het signaal uit de A TV heb ik handmatig op SDR (non-HDR) gezet. Uit mn hoofd zeg ik dat de waarde staat op 4:2:0 - ga ik later even checken.

 

Heb je paraat welke HDMI poort dan wel 4k@60p ondersteund? In de specs zie ik daar niet iets specifieks over staan.

 

mvg, E

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Niet uit mn hoofd. Ik gok dat het dezelfde poort is als de ARC poort. 
Dat is wat ik gebruik en daar werkt 4K op.