Deel jouw ervaring!
Ik heb van mijn homevideo's dvd's gemaakt en deze wil ik graag zonder ze op een schijf te moeten branden bekijken.
Ik heb nu Mediatomb geinstalleerd op de laptop. (besturringsysteem ubuntu 11.04)
Ik kan op de TV de .vob bestanden wel vinden maar ik krijg het niet voor elkaar om de menu's te gebruiken.
Is er een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen.
alvast bedankt.
Welkom,
Misschien is dit een oplossing: http://www.ps3mediaserver.org/ om vanaf de laptop naar het toestel te streamen.
suc6
Bedankt pa3eia,
Ik heb ps3media server geinstalleerd, en ik heb het al wel voor elkaar gekregen, om de film nu in 1 keer af te spelen.
Het probleem blijft nog steeds, dat ik geen menu's tevoorschijn kan toveren.
Klopt dat?
Of moet ik ps3media nog verder fine-tunen.
Ik heb ook wat geprobeerd met een kinder dvd, waar o.a. engels en nederlands gesproken taal op staat.
Om een taal te kiezen lukt dit alleen als ik bij een soort van directory "Transcode" op zoek en dan na wat meer zoekwerk de juiste file afspeel.
Het is allemaal wat minder gelikt, en gebruiks vriendelijk, of doe ik nog iets niet goed?
Met DVD's heb ik geen ervaring i.c.m. streamen vanaf de windows PC.
Ik stream hier alleen uitzendinggemist of binnengehengelde films met ondertitels of voetbal wedstrijden
Kan je niet via de CRTL+TAB toets o.i.d. op de PC de menu's openen?
Anders even de vraag stellen op forum daar.
suc6
oke, is misschien en idee.
Als ik daar het antwoord krijg dan zal ik hem hier ook nog even posten.
thnx
Het is inderdaad niet mogelijk om de menu's van de dvd te streamen.
Het volgende heb ik op een PS3mediaserver forum gevonden.
http://www.ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=6948&p=32435&hilit=+dvd+menu+#p32435
De keuzes wat betreft taal en ondertiteling, kunnen alleen gemaakt worden in de "Transcode" folder.
in ieder geval hartelijk dank voor de tip wat betreft PS3 Mediaserver.
Helaas dan,
In de trancode folder wel voor het Nederlands geluid of ondertitelling "dut" gebruiken.
73's
Je kunt in PS3media server de default volgorde van taal en ondertiteling aangeven. Je moet dan nederlands als eerste zetten.