annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

content van internet vertonen op Bravia TV KDL-32WD759

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

content van internet vertonen op Bravia TV KDL-32WD759

Ik heb een KDL-32WD759 TV, Nu zou ik wel eens de content van een internetpagina (bijvoorbeeld een radiouitzending met beeld of een video) willen tonen op de TV.

In de app Opera TV Store ontdekte ik de sub-app URL loader. Daarmee kan ik sommige webpagina's op de TV oproepen, maar vele ook niet, bijvoorbeeld niet www.operaballet.nl .

Hoe kan het wel?

Ik geloof wel dat elke URL moet beginnen met http:// of https:// .

Heeft iemand tips voor die URL loader? Ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik URL's die heb ingevoerd en niet goed werken uit de lijst kan verwijderen.

Ik vind het wel ergerlijk dat ik zo veel moeite moet doen om de eenvoudigste mogelijkheden van de TV te ontdekken. Ook de winkel gaf niet thuis.

 

Brampie2

 

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al bekend met tekst(url) invoer in de app Video & TV Sideview?

 

Ergerlijk???

Studie dag aanvragen op het Sony Hoofdkwartier?

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker


pa3eia schreef:

Al bekend met tekst(url) invoer in de app Video & TV Sideview?

 

Ergerlijk???

Studie dag aanvragen op het Sony Hoofdkwartier?

 

suc6 ermee,
73's

 


Hartelijk dank.

Nee, ik ben niet bekend met de app Video & TV Sideview. Volgens mij heeft mijn TV die app niet. Ik kan hem in ieder geval niet vinden, ook niet in Opera TV Store. Kijk ik verkeerd?

 

Brampie2

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De app kan worden geinstalleerd op de telefoon of tablet, is gratis te downloaden in de Play Store.

 

 

Suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker


pa3eia schreef:

De app kan worden geinstalleerd op de telefoon of tablet, is gratis te downloaden in de Play Store.

 

 

Suc6 ermee,

73's

 


Ik heb de Remote versie geïnstalleerd (niet de Voice-versie). Maar de KDL-32WD759 wordt niet genoemd bij de compatibele apparaten. Wat nu?

Brampie2

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De WD759 moet wel met hetzelfde thuisnetwerk verbonden zijn als de telefoon/tablet.

 

meer info

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker


pa3eia schreef:

De WD759 moet wel met hetzelfde thuisnetwerk verbonden zijn als de telefoon/tablet

 


Dat is het geval. Ik kan bijvoorbeeld de TV met Wi-Fi direct vinden.

 

Ik denk toch echt dat de sony KDL-32WD759 niet compatibel is met de app Video & TV Sideview, want die TV wordt niet genoemd in de lijst van compatibele TV's voor die app en dat is de eerstgenoemde voowaarde voor succes.

 

In het weekend werkte mijn Huwai smartphoontje met internet prima met een chromecast op een andere TV bij iemand. Misschien kan ik me veel tijd en ergernis besparen door daarmee aan de slag te gaan, thuis.

 

Ik belde ook naar Sony. Die raadde Wi-Fi direct aan. Maar dat kan, achteraf gezien, volgens mij niet kloppen, want dan ben je je internetverbinding kwijt. (Zoals ik heb gemerkt.)

 

Wel bleek dat ik met Wi-Fi direct foto's vanaf een mobiel apparaat kan vertonen zonder een of andere app. Maar dat is een andere topic van me.

 

De URL loader van Opera TV store gaat het hoe langer hoe beter doen, maar het browsen binnen een internetpagina is daarmee zeer beperkt. Volgens Sony heeft mijn TV geen internet browser.

 

Gerard A

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

Na voortdurend proberen, zoeken en lezen drong het tot me door dat onze eenvoudige Samsung Tablet (SM-T530, Galaxy Tab 410.1) een Screen Mirroriing functie heeft (met een knop daarvoor in het meldingenvenster).

En de TV ook, via de knop Ingang Selecteren op de afstandsbediening.

Als beide geactiveerd zijn kan ik heel gemakkelijk en heel snel ALLES wat ik op mijn tablet zie direct op de TV zien en horen.

Ik geloof dat de spaarstand liefst uitgeschakeld moet zijn op de tablet (ook via het meldingenvenster).

Geweldig!

 

Ik geloof dat ik geen wensen meer heb.

 

Of toch wel een wensje: een simpele oplossing voor mijn simpele Huawie smartphone, die geen screen mirroring functie heeft, want mijn vrouw is hoofdgebruiker van de tablet.

 

Brampie2

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry, had je vorige post gemist.

 

WiFi direct is een directe WiFi verbinding tussen 2 toestellen buiten het thuisnetwerk om.

 

En Video & Tv Sideview is te gebruiken op de WD759, mogelik niet alle functie's

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

Mijn Windows 10 PC kan met een (lange) HDMI kabel contact maken met de TV via de functie Scherm Projecteren. Die functie is op te roepen met de toetscombinatie Windows + P (ook te bereiken als het scherm op de monitor op zwart gaat). Kies dan voor Dupliceren. Om geluid te horen moet je later via het luidsprekertje in het systeemvak het Sony geluidsapparaat kiezen.

Allemaal nogal een gedoe. Met een chromecast zal alles wel beter en gemakkelijker gaan. Maar ik had er niet op gerekend dat ik bij een smartTV een chromecast nodig had.

Inmiddels vind ik het niet erg dat de TV geen internetbrowser heeft, want die kan de meeste video's op websites toch niet afspelen. Daar is vaak Adobe Flash of Microsoft Silevrlight voor nodig, zoals bij www.voetbalinside.nl.

Het is wel jammer dat je zonder een hulpmiddel niet kunt casten naar de PC.

.