Deel jouw ervaring!
Ik ben zelf in het bezit van een Sony 52 KDL W5500 met clouding problemen sinds het begin.
Gelijk met Sony gebeld, helpdesk vertelde me dat dit vanzelf minder zou worden(nieuwigheid).
Begin juni een reparatieverzoek ingediend via de website van Sony en de volgende dag werd ik netjes teruggebeld door TVA service.
Zij vroegen mij om een paar foto's te maken zodat zij een idee kregen van het probleem. Ik heb dezelfde dag foto's gemaakt en doorgestuurd.
Volgende dag werd ik weer netjes door TVA gebeld en zij wisten mij te vertellen dat er weinig aan de clouding problemen te doen is. Men kon het paneel vervangen, maar dan zouden de plekken mogelijk ergens anders op het scherm zijn.
Op dat moment toch maar besloten om het even aan te kijken.
Gister heb ik toch maar weer contact gezocht met TVA aangezien ik met steeds meer begin te ergeren aan de clouding problemen.
Werd vandaag netjes gebeld of ik het probleem verder telefonisch kon toelichten.
Meneer aan de lijn wist mij te vertellen dat het inderdaad niet zeker was of het vervangen van het paneel de oplossing is. Maar ze wilden het in ieder geval proberen.
Er werd mij wel duidelijk gemeld dat het LCD paneel NIET onder de garantie valt, dit lijkt me erg sterk ?
Morgen wordt ik als het goed is gebeld door TVA om een afspraak te maken.
Heb het toestel gekocht op 29-12-2009 , val dus nog binnen de 2 jaar garantie. Maar heb tevens 5 jaar verlengde garantie bijgekocht. Dus garantie moet nog geen probleem zijn.
Ik laat jullie de uitkomst weten.
Update 18-10
Gister heeft TVA mijn voicemail ingesproken om een afspraak te maken.
Was het bericht een beetje vergeten en heb ze vanmorgen gebeld, monteur komt morgen langs om het paneel te vervangen.
Nadat ik de afspraak had gemaakt, kwam meneer de postbode langs met een brief van TVA. In de brief stond dat ze een afspraak hadden geprobeerd te maken maar mij niet te pakken kregen.
Of ik even contact met hun wilde opnemen voor een afspraak.
Wat een TOP communicatie, petje af voor TVA dusver.
Nu maar de reparatie afwachten..
Update 19-10
Vandaag belde om 11.00 meneer van TVA dat hij met een half uur voor de deur zou staan en inderdaad om 11.30 stond hij voor de deur.
Binnen no time had hij het paneel vervangen en we hebben samen getest.
De plekken die er waren zijn nu weg, MAAR nu zitten er plekken op andere plaatsen.
Meneer van TVA daarop gevraagd of hij nog een ander paneel heeft.
Hij heeft mij uitgelegd dat het vervangen niet de oplossing is en dat elk paneel plekken heeft.
Enige oplossing is het kopen van een andere tv...LED moet hier veel minder last van hebben
Ik ga hier niet mee akkoord en ga dus telefonisch contact met SONY opnemen wat voor oplossing zij hiervoor zien.
Voor de prijs van deze tv verwacht ik een degelijk product, wil ik vlekken, dan koop ik wel een uberbudget merk.
Wat ik wel wil aangeven is dat de service van TVA TOP!! is, zelden zulke goede service gehad. Complimenten voor TVA.
Net gebeld met Sony, zij gaan een escalatie opstarten om mijn verhaal uit te zoeken en te beoordelen. Nu maar afwachten.
Update 24-10
Van het weekend met grote ergenis tv gekeken, de clouding is nog vele malen erger dan dat het was.
Na niks van Sony gehoord te hebben, toch maar even zelf gebeld.
Sony geeft aan dat Clouding bij LCD tv's hoort en dat zij er niks aan kunnen doen. Ze adviseren om de tv nogmaals te laten repareren door een servicecenter. Dus maar opnieuw een repair request ingediend.
Update 26-10
Ben vandaag terug gebeld door FRS Europe BV, een andere reparatiepartner van Sony bij mij in de buurt blijkbaar.
Ze vroegen wanneer het paneel vervangen was, aangegeven een week geleden.
Meneer klonk verbaasd en vroeg waarom TVA niet gewoon weer langskwam. Gemeld dat ik bij hun uitkwam via Sony.nl
Hij gaat met TVA bellen en maar weer afwachten wat eruit komt.
Update 27-10
Gebeld met FRS, zij geven aan dat ze contact hebben gehad met Sony en dat Sony moet bepalen wie mijn lcd paneel gaat vervangen....
Als het goed is, hoor ik vandaag wie mijn paneel gaat vervangen.
Dus voor de verandering weer wachten
Update 28-10
Gebeld door FRS, afspraak gemaakt voor 03-11. Ze gaan dan het paneel vervangen.
Update 03-11
Meneer van FRS belde netjes van te voren dat hij er met 15min zou zijn.
Eenmaal aangekomen werd het paneel snel en vakkundig vervangen.
Clouding is minder, maar nog steeds niet weg... 😐
Meneer van FRS gaf aan dat hij alles heeft gedaan wat hij kan.
Volgende actie, maar weer contact opnemen met Sony..... zucht