annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beeld blokkerig bij snel en dichtbij

profile.country.NL.title
CRVS-0501
Nieuw

Beeld blokkerig bij snel en dichtbij

Goedendag,

Ik blijf met een probleem zitten waar ik de oplossing maar niet van kan vinden:

 

Mijn Sony 49XE7004 geeft een geweldig beeld echter bij snel beeld en beeld van dichtbij (bijvoorbeeld als iemand voor de camera loopt in een shot) dan is het beeld wazig en blokkerig. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:

*Nieuwe coaxkabel (ziggo certificering 4K)

*Nieuwe versterker (ziggo certificering 4k) signaal en kwaliteit zijn goed tot uitmuntend.

* Nieuwe 4K HDMI kabels

* tv van WiFi afgehaald en direct verbonden via kabel aan Horizon mediabox

* Netflix niet via ziggo maar direct via TV ivm 4K beeld

* motionflow aan/uit/standaard/gebruiker ook dit werkt niet...

*verschillende instellingen geprobeerd

 

niets lijkt te helpen... grrr

iemand hier bekend mee?

 

alvast bedankt!!!

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wist niet dat er al 4K coax kabel en 4K coax versterker in de handel is.

 

Staat de "beruchte" Horizon Mediabox (welke type?) goed ingesteld?

 

Het lijkt erop dat er ergens iets niet goed gaat met de beeldverwerking, te traag.

 

Is het specifiek een kanaal waar dit schokkerig dichtbij beeld voordoet?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
CRVS-0501
Nieuw

Technetix heeft coax en versterker geschikt voor 4K en Ziggo.

 

Wat bedoel je precies met goed ingesteld? Neem aan van wel... Mediabox XL (vorig jaar abonnee geworden dus één uit 2017 mag ik hopen)...

 

Bij kanalen van Ziggo gaat het (redelijk) goed (misschien door lage resolutie? HD content??), voornamelijk problemen bij Netflix (ook HD trouwens). Via de app op de Sony, zelfde probleem bij YouTube via de app. (Afstandsbediening)... Bekabeling naar TV, internet snelheid is volgens de tv zo’n 60mb, wat meer dan voldoende zou moeten zijn voor beide... 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedoel je niet dat de coax kabel en versterker voor 4G (blokkering) i.p.v. 4K geschikt is ?

 

Oke, dan gebruik je waarschijnlijk de betere Mediabox XL al. Denk toch dat dit de schuldige is m.b.t. de instellingen van de HDMI uitgang. Heeft Ziggo een lage resolutie? Misschien moet je dan maar eens je abo upgrade naar HD. In ieder geval zijn zoizo de kanalen van NPO (1,2 en 3) in HD.

 

Helaas ben ik nu het even kwijt.

In je 1e post zeg je de coax installatie 4K geschikt is, nu opeens blijkt het dat het over de app's gaat. De apps gebruiken je thuisnetwerk en niet de coax installatie. 

Dacht dat dezelfde apps ook op de mediabox XL beschikbaar zijn, geven deze dan ook de bovengenoemde problemen?

 

Hoe meet je de snelheid tussen de TV en de XL box?

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
CRVS-0501
Nieuw

Nee, echt 4K, zie:

https://www.onlinekabelshop.nl/technetix-rla-21-4g-lte-proof-4k-ultra-hd-coaxkabel-10-meter

 

Née Ziggo heeft prima beeld ook bij sport. Ziggo abbo is HD met sport en hbo... Probleem ligt voornamelijk bij Netflix. Via zowel de app van de tv zelf als bij Ziggo (bij Ziggo minder maar dit komt volgens mij omdat er geen 4K ondesteund wordt?) Tevens heb ik bij Netflix via Ziggo (Mediabox) geen surroundgeluid terwijl via de app (smart tv) dit wel is, en die box is zo super traag. Wil dus het liefst via de smart tv kijken (ook gebruiksgemak en snelheid) echter dan heb ik het probleem met snelle beelden en dichtbij dat ik blokjes/schok in beeld heb... bij alle content: HD, HDR en 4K 

 

Snelheid tussen mediabox en tv meet ik via instellingen van de tv, deze kan de internetsnelheid en kwaliteit meten...

 

ligt dus volgens mij eerder aan de tv en instellingen dan bij Mediabox... Daar ik deze dus alleen puur gebruik voor het internet, de smart tv zorgt voor de apps (Netflix en YouTube). 

 

In eerste instantie ben ik uitgegaan van slecht signaal door verouderde coax, HDMI etc. Echter na dit allen vernieuwd te hebben blijf ik het probleem houden...