Deel jouw ervaring!
Inmiddels ben ik er helemaal klaar mee...
Vanmiddag de set aangeschaft met het idee vanavond heerlijk tv te kijken met het geluid over de nieuwe speakers. Op aanraden van verkoper meteen een HDMI kabel aangeschaft.
Alles aangesloten, en leek te werken...bij het gebruik van dvd en radio wel...maar bij de tv/wii niet. Nog steeds dat blikkerige geluid van de tv...wie weet er een oplossing??
Heb ook nog een kastje van ziggo dat er tussen zit...
Opgelost! Ga naar oplossing.
De HDMI kabel van de audioset naar de tv moet op HDMI-uitgang 1 worden aangesloten. Dat is de HDMI uitgang met de ARC = audio return channel. Dat is de HDMI aanlsuiting waarover Bravia Sync werkt, van TV naar audioset.
Ik vermoed dat je nu je Ziggo kastje op HDMI-1 hebt zitten. Die moet je op een ander HDMI kanaal aansluiten.
Welkom,
Als er op het TV-toestel een optische uitgang aanwezig is, is dit de mogelijke oplossing.
Misschien heeft het "Ziggo" kastje ook een optische uitgang, dan kan je deze gebruiken als het TV-toestel deze niet niet heeft.
73's
De HDMI kabel van de audioset naar de tv moet op HDMI-uitgang 1 worden aangesloten. Dat is de HDMI uitgang met de ARC = audio return channel. Dat is de HDMI aanlsuiting waarover Bravia Sync werkt, van TV naar audioset.
Ik vermoed dat je nu je Ziggo kastje op HDMI-1 hebt zitten. Die moet je op een ander HDMI kanaal aansluiten.