annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

authenticatie-proces / sony kdl26ex302

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
boserma
Bezoeker

authenticatie-proces / sony kdl26ex302

laatst de sony bravia KDL26EX302 gekocht met de nieuwe versie software m8.722.

ik kijk digitale tv met de CI+ module van Ziggo. het probleem is nu het authenticatie-proces.

in plaats van dat het authenticatie-proces 1x wordt doorlopen (zoals het hoort als je voor de eerste keer de module in de tv steekt) wordt bij dit toestel elke keer als je'm aan doet het authenticatie-proces opgestart.

de digitale zenders kan ik wel daarna elke keer (voor zo lang het duurt?) ontvangen.

ik kon'm ter reparatie aanbieden: t'wachten is op nieuwe software medio maart...

inmiddels is het 13 april en de KDL26EX302 is alweer een paar weken voorzien van de nieuwste update, de M8.724. Overigens gaan mijn complimenten uit naar Sony omdat een medewerker deze up-date persoonlijk bij mij thuis kwam installeren. Maar....het probleem is onverandert: het authenticatie-proces blijft elke keer weer opstarten. Na ja, ik zal dit probleempje maar voor lief moeten nemen. Het TV-beeld/TV-functioneren is verder prima.

Verder maakte deze medewerker mij attent op mijn tv-kabel die niet uit een stuk bestaat, maar verlengt is met behulp van conectoren. Deze dus:

images.jpg

Dit zorgt voor signaal-verlies waar LCD-TV's erg gevoelig voor zijn. Zo kan het zorgen voor het op eens verschijnen van blokjes in je beeld. Of dat je beeld 'bevriest'. Wat bij mij weleens gebeurt, met name bij een voetbalwedstrijd... t'Is maar dat het het weet.

Message was edited by: boserma

33 ANTWOORDEN 33
Sony-Macintosh
Bezoeker

"KDL26EX302: betreft CI+ error en bevriezen beeld cq. vastlopen tv komt nieuwe software voor en wordt verwacht medio september."

Heeft dit ook betrekking op de KDL 32BX400 ?

paoudee
Bezoeker

Beste Roel,

Dat het authentificatie scherm iedere keer tevoorschijn komt bij het aanzetten van de TV kan toch niet als "normaal" beschouwd worden?

In mijn omgeving zie ik vele digitale tv's die dit scherm niet laten zien (Ziggo-gebruikers met een CI-module van Smit).

Kan Sony niet een programma schrijven die bij het opstarten van de tv een "cls" commando leest (clean screen) zodat het authentificatie scherm niet meer wordt getoond (tenzij er natuurlijk een errorcode is).

Dat moet toch niet zo heel moeilijk zijn en weinig tijd vragen?

Met vr.gr.

Patrick

john2676
Bezoeker

Beste mensen

Ik heb laatst een sony bravia kdl-32bx400 gekocht en ook telkens het probleem

ci-error-04:cck failed en het probleem bij zappen gecodeerde service kan niet worden gecodeerd

Van een paar telefoontjes met ziggo werd ik ook niet wijzer standaard antwoorden cam kapot of tv stuk

Ik had al een vaag vermoeden dat het ook aan mijn smartcard kon liggen....

Dus ik naar de winkel voor een nieuwe smartcard van ziggo kost wel wat geld maar dan heb je ook wat alle problemen opgelost,ik had trouwens een hele oude smartcard nog met casema erop.

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben groetjes John

Sony-Macintosh
Bezoeker

John2676 ik bezit ook een kdl 32BX400, met de zelfde klachten,CI+ ERROR 04 CCK Failed

Maar meen je werkelijk dat de smartcard een oplossing  bied.
Ik haal deze week een andere CI+module (±79 euro) bedoel je die niet? een smartcard heb je ± voor 30 euro die je dan weer moet registreren.

john2676
Bezoeker

Nou ik had trouwens een smit module, al een keer omgeruild gaf nog steeds dezelfde problemen

Toen maar een nieuwe smartcard gekocht,die chip ziet er al wat anders uit bij mij dan.

En ik ben in ieder geval van dat irritante service kan niet worden gedecodeerd worden in die zwarte balk af met zappen.(was niet heel erg maar toch beter niet).

Die ci+ error 04 cck was ik iets te voorbarig mee heb hem toch een enkele keer gezien

maar bij mij geeft die dat alleen op nl1,2 en 3hd voor de rest niet.

Gisteren niet gezien vandaag ook nog niet smartcard sinds maandag in huis.

Die authenticatie is volgens mij gewoon normaal bij tv aanzetten vind ik ook niet erg.

In ieder geval is het er bij mij wel beter op geworden met nieuwe smartcard

Groetjes John

WAMVDBERG
Bezoeker

Ook ik heb dit probleem met mijn KDL 32BX400. Van de week weer een firmware update gedaan op verzoek van Sony en nog steeds de melding CI+ ERROR 04 CCK Failed   ±30 sec en soms bevriest mijn beeld.

boserma
Bezoeker

de authenticatie problemen zijn nog niet uit de lucht begrijp ik en ook niet bij andere sony's, wamvdberg en de kdl32bx400. wat betreft de stand van zaken wat betreft de mijne kdl26ex302: ik heb de cam+ module eruit gehaald en kijk nu digitale tv via de cisco 8485 dvb hd pvr (gekocht bij het alles in 1 standaard pakket van ziggo). ik moet zeggen voor las nog zonder problemen. het verschijnen van de opstart als failed authenticatie-meldingen zijn niet meer aan de orde. ook loopt de tv niet meer vast (het beeld bevriest dan en was/is opgelost zodra het'm weer opnieuw aan en uit deed...). dus lijkt het allemaal wel te maken te hebben met de interactie met de cam+ module. misschien dat ik het over een tijdje nog eens probeer met een update, wie weet zijn de problemen dan echt uit de lucht. want het moet gezegd het tv kijken met de ingebouwde cam+ module blijf ik wel het handigste vinden.

WAMVDBERG
Bezoeker

Ik kreeg deze mail van Sony;

Uw referentienummer  Geachte heer

Wij danken u voor het contact met het Sony Consumenten Informatie Centrum.
Graag willen wij u het volgende mededelen;

Vervelend dat de update niet gewerkt heeft.
Er is ons echter ter ore gekomen dat er een nieuwe update op stapel staat die 7 november gaat uitkomen.
Namelijk hebben meerdere types tv last van uw probleem en gaat Sony hier een nieuwe update voor schrijven.
Deze komt dan op 7 november beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.

Hans010
Bezoeker

Eerder in dit topic heb ik geschreven dat wij ook problemen hadden met de autenticatie van de CI+ module van CAIW op onze KDL-32EX302. Met de update van M8.722 was het probleem opgelost, ook de updat M8.727 was geen probleem.

Nu hebben we update M8.728 geinstalleerd en is het probleem weer terug. Zelfs als we al op een kanaal zitten die buiten het basispakket zit (dus als we al een tijdje naar de zender aan het kijken zijn, springt de zender uit en krijgen we de melding dat de autentiecatie niet gelukt is.

Kan ik zonder problemen weer de oude, goede versie op de tv zetten?

arsix76
Bezoeker

Beste Allemaal,

Ik ben nieuw hier en dat eigenlijk door het feit dat ik een oplossing zoek voor

bijna hetzelfde probleem zoals hierboven staat beschreven.

Ik heb een sony Bravia KDL-24EX320 nu ongeveer 6 maanden en had tot de

laatste update helemaal geen problemen met mijn CI+ module van ziggo.

Maar sinds de laatse update van 16-11-11 van de tv zijn er problemen met

verschillende kanalen. Op Ned 1 en 2  zijn alleen blokjes te zien, sbs 6 totaal geen beeld, etc.

Veel kanalen zijn gewoon goed. Bij ziggo kom ik niet verder want daar krijg je alleen  te horen dat het niet aan

hun ligt en je gewoon alle kabels moet vervangen. Als je vertelt dat de hele huisinstallatie nog geen 2 maanden oud is en alles met kabelkeurkwaliteit is aangeschaft dan weten zei het ook niet meer. Zelf heb ik ook alle opties al uitgeprobeerd.....tv op een ander punt aangesloten( zelfde probleem), aansluitdoos verwisseld( zelfde probleem), ci+ module in een andere tv ( module deed het perfect), coax-snoer tussen tv en aansluitpunt verwisseld (hetzelfde probleem), aansluiting op versterker ( ook kabelkeur en nieuw)omgewisseld ( hetzelfde probleem). Signaalkwaliteit is ook 100% en de ci+ module heeft ook de laatste firmware.Ondertussen kan ik met 100 % zekerheid zeggen dat het aan de laatste update van de tv ligt, na die update zijn ook de problemen begonnen.

Als ik nog wat kan proberen dan hoor ik het graag, of moet ik gewoon rustig wachten op eeen nieuwe update?

Ps de module is er 1 van het merk neotion