Deel jouw ervaring!
laatst de sony bravia KDL26EX302 gekocht met de nieuwe versie software m8.722.
ik kijk digitale tv met de CI+ module van Ziggo. het probleem is nu het authenticatie-proces.
in plaats van dat het authenticatie-proces 1x wordt doorlopen (zoals het hoort als je voor de eerste keer de module in de tv steekt) wordt bij dit toestel elke keer als je'm aan doet het authenticatie-proces opgestart.
de digitale zenders kan ik wel daarna elke keer (voor zo lang het duurt?) ontvangen.
ik kon'm ter reparatie aanbieden: t'wachten is op nieuwe software medio maart...
inmiddels is het 13 april en de KDL26EX302 is alweer een paar weken voorzien van de nieuwste update, de M8.724. Overigens gaan mijn complimenten uit naar Sony omdat een medewerker deze up-date persoonlijk bij mij thuis kwam installeren. Maar....het probleem is onverandert: het authenticatie-proces blijft elke keer weer opstarten. Na ja, ik zal dit probleempje maar voor lief moeten nemen. Het TV-beeld/TV-functioneren is verder prima.
Verder maakte deze medewerker mij attent op mijn tv-kabel die niet uit een stuk bestaat, maar verlengt is met behulp van conectoren. Deze dus:
Dit zorgt voor signaal-verlies waar LCD-TV's erg gevoelig voor zijn. Zo kan het zorgen voor het op eens verschijnen van blokjes in je beeld. Of dat je beeld 'bevriest'. Wat bij mij weleens gebeurt, met name bij een voetbalwedstrijd... t'Is maar dat het het weet.
Message was edited by: boserma
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Hans010
helaas downgraden van de firmware gaat niet.
@Arsix76
Blokjes in beeld heeft niks te maken met de CI+ module maar met de signaalsterkte.
De signaalkwaliteit is 100%!!!
Is dit op hetzelfde voorkeuze kanaal als waar de blokjes optreden?
Wat is de signaalsterkte op het bovengenoemde kanaal?
suc6
Alvast bedankt voor de moeite.
Even een kleine correctie, de signaalsterkte is overal 100% maar de signaalkwaliteit
is bij de slechte zenders ong.25 en bij sbs6 waar ik helemaal geen beeld heb is deze helemaal 0.
Ook bij sbs6 is de sterkte wel 100%, bij deze is helemaal geen beeld maar soms zie je wel een beeld van
een zender die je vlak voor deze zender bezocht.
En weer een update.
Probleem heb ik zelf opgelost. Kwam er bij toeval achter dat als ik LNA op uit zet , er vervolgens zeer goed beeld tevoorschijn kwam met 100% kwaliteit en 100% sterkte.
Nu alleen op elk kanaal deze functie uitzetten. Jammer dat het niet in 1 keer op alle kanalen kan.
Maarja, ben al blij dat het nu wel is opgelost. Misschien een oplossing voor meerdere mensen hier? :smileyhappy::smileyhappy::smileyhappy:
Bedankt voor de tip (LNA = voorkeuze kanaal afhankelijk).
73's
Beste,
Op welke wijze kan ik bij een zender de LNA uitzetten?
Ik heb namelijk één zender op mijn KDL-37ex500 die blokjes geeft en daarna Net5 weer opnieuw opstart.
Mogelijk help het bij mij ook als ik op Net5 de LNA uitzet, ik weet alleen niet hoe.
Alvast bedankt voor de hulp.
vr.gr.
Patrick
De LNA verbetert de beeldkwaliteit van de geselecteerde zender wanneer het zendsignaal zwak is.
Dus als je deze uitzet wordt het alleen maar erger.
Waarschijnlijk is de signaalsterkte/signaalkwaliteit te laag om de digitale zenders 100% storingsvrij te ontvangen.
suc6
@thwigma : Hier met een KDL40EX402 en Delta digitale tv hetzelfde probleem. Op aanraden van Delta een Neotion cam gekocht, met helaas dezelfde problemen, al is het wat minder als met de standaard Smit cam.
Ik zou heel graag terug willen naar een vorige firmware versie, ik vraag me af of dit gaat via het service menu, maar durf het eigenlijk niet te proberen
Hopelijk weet iemand hier of het op die manier kan, zo ja, dan ga ik terug naar M8.722
Grtz
Rob
Hoe kan je in het service menu komen?
Via de oude truc I+,5,volume+,power is het service menu niet op te roepen.
73's
Bij bij werkt I+, 5, vol+ en power wel, ik kom dan in het servicemenu
Maar ik ben een beetje huiverig om een oude firmware te flashen, straks gaat het fout en heb ik geen tv meer
Iemand hier ervaring mee? Kan een Sony technicus wel oude firmware flashen?
Grtz
Rob
ps, net de bestandsgrootte van zowel M8.728 en M8.727, M8.724 en M8.722 vergeleken, en ik zie wel dat hoe nieuwer de software, hoe groter het bestand, ik ben dus bang dat een oudere, dus kleinere, firmware, de nieuwere niet geheel overschrijft, met alle gevolgen van dien...
Message was edited by: Rob_DC
Ik heb trouwens net ontdekt dat je, als de tv gewoon aanstaat, met I+, 5, vol+ en power ook in het servicemenu komt :smileyhappy:, dus niet vanuit stand-by.
Grtz,
Rob