Deel jouw ervaring!
laatst de sony bravia KDL26EX302 gekocht met de nieuwe versie software m8.722.
ik kijk digitale tv met de CI+ module van Ziggo. het probleem is nu het authenticatie-proces.
in plaats van dat het authenticatie-proces 1x wordt doorlopen (zoals het hoort als je voor de eerste keer de module in de tv steekt) wordt bij dit toestel elke keer als je'm aan doet het authenticatie-proces opgestart.
de digitale zenders kan ik wel daarna elke keer (voor zo lang het duurt?) ontvangen.
ik kon'm ter reparatie aanbieden: t'wachten is op nieuwe software medio maart...
inmiddels is het 13 april en de KDL26EX302 is alweer een paar weken voorzien van de nieuwste update, de M8.724. Overigens gaan mijn complimenten uit naar Sony omdat een medewerker deze up-date persoonlijk bij mij thuis kwam installeren. Maar....het probleem is onverandert: het authenticatie-proces blijft elke keer weer opstarten. Na ja, ik zal dit probleempje maar voor lief moeten nemen. Het TV-beeld/TV-functioneren is verder prima.
Verder maakte deze medewerker mij attent op mijn tv-kabel die niet uit een stuk bestaat, maar verlengt is met behulp van conectoren. Deze dus:
Dit zorgt voor signaal-verlies waar LCD-TV's erg gevoelig voor zijn. Zo kan het zorgen voor het op eens verschijnen van blokjes in je beeld. Of dat je beeld 'bevriest'. Wat bij mij weleens gebeurt, met name bij een voetbalwedstrijd... t'Is maar dat het het weet.
Message was edited by: boserma
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste,
Ten eerste: een KDL26EX302 en een KDL55EX720 zijn totaal andere modellen en zullen zich dus ook verschillend gedragen.
KDL55EX720: indien het een incident is/was zou ik me niet gelijk zorgen maken; immers digitale tv is erg complex en gevoelig. Komt het te vaak voor dan zou U ev een nieuw topic kunnen openen.
Dergelijk klacht kan ook door de CAM veroorzaakt worden.
KDL26EX302: betreft CI+ error en bevriezen beeld cq. vastlopen tv komt nieuwe software voor en wordt verwacht medio september.
PS: Andere korstondige meldingen als authenticatie start na opstarten en service gecodeerd na zappen is normaal gedrag van digitale tv.
Gr Roel
(niet echt antwoorden, wel wat meedenk-vragen)
Kan je in het instellingen menu (home, helemaal naar links), in digitale setup, naar Instellingen CA module komen?
Misschien zit daar bij de ziggo module een optie 'iedere keer authoriseren / eenmalig authoriseren' ?
Ben je bij eerste gebruik in dat menu geweest?
Heb je de module er al eens uit en weer terug erin gestoken?
Misschien ligt het aan de module of aan jouw Ziggo aansluiting?
Heb je een abbonementswijziging genomen bij aanschaf van deze tv?
Beste,
Zelf heb ik in juli 2010 de Sony Bravia KDL-37EX500 gekocht.
Ik heb zelf ook een CI+-module van Ziggo.
Mijn TV gaat bij het aanzetten ook iedere keer weer opnieuw de audentificatie doorlopen.
Vorige week heb ik toevallig nog een mailtje daarover naar Sony gestuurd.
Advies: zorg dat de firmware up-to-date is, laat alle digitale en analoge zenders opnieuw in en laat daarna de tv minimaal 2 uur lang op NED3 staan.
Dit alles uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.
De helpdesk bood me aan de TV ter reparatie aan te bieden. Maar voor een "optisch" lelijke opstart van de TV wil ik hem niet laten repareren. De digitale zenders blijven gewoon doorkomen op de TV.
Ik zal ook nog eens kijken of ik bij instellingen iets kan vinden m.b.t. iedere keer initialiseren van de CI-module.
En bijblijven met updates.
Ik heb dus ook niet dé oplossing nu voorhanden, maar ook last van dit probleem.
vr.gr.
Patrick
Hallo,
ik heb het zelfde probleem met onze KDL-32EX302 en de CI+ module van CAIW.
De firmware is up-to-date. Ik heb van alles geprobeerd, zelfs de tv terug gebracht naar fabrieksinstellingen en daarna helemaal opnieuw geinstalleerd. Ook een nieuwe CI+ module gekregen van CAIW. Helaas allemaal zonder resultaat.
Aan de module en instellingen kan niets worden aangepast in de Bravia engine.
Al twee keer melding gemaakt via mail naar Sony-support. Helaas niets van ze vernomen.
Ik hoop dat er nog eens iemand een oplossing vindt voor dit probleem want het is erg hinderlijk om steeds de module in en uit te halen.
Hans010,
het probleem voor de SONY TV van mij wordt naar alle waarschijnlijkheid opgelost door een nieuwe up-date, medio maart. De firma ESR in spijkenisse, waar ik de TV naar toe had gebracht kwam met deze info. Zij zouden het kunnen weten. Moet een door SONY " geautoriseerde service partner" zijn.
Misschien heb je binnenkort ook een nieuwe up-date voor jouw TV die het probleem oplost...
groet boserma
ik wist niet eens dat de tv zonder deze twee stappen digitaal kon opstarten Maar als ik het dus goed lees zijn deze stappen niet bij elk toestel zo. Ik vond het al wel behoorlijk hinderlijk maarja op een gegeven ogenblik wen je er aan.
Ik hoor het graag als er mensen zijn die niet elke keer als ze de tv (met cam van ziggo) aanzetten deze twee stappen moeten doorlopen.
Beste,
Zelf heb ik, na update van de firmware april 2011, ook nog steeds last van het iedere keer uitvoeren van het authentificatie-proces bij het aanzetten van de TV.
Op het forum (bij een soort gelijke vraag) lees ik nu:
Probleem met CI+ module in een Bravia KDL40NX710
Beste,
Dit wordt veroorzaakt door een compatibiliteits probleem tussen de lcd-tv en de "Neotion" CAM.
Voor dit probleem te verhelpen kunt U eerst uw Neotion CAM updaten (via CAM menu van lcd-tv), mocht het probleem dan niet verholpen zijn of uw CAM blijkt toch al up to date dan is het het beste dat U uw CAM ruilt voor een ander merk CAM en wel v/h merk "Smit", daar deze wel stabiel werken icm de SONY lcd-tv.
Succes!
Mvg Roel
Mogelijk helpt het aanschaffen van een CAM-module van "Smit" tot de oplossing van het probleem.
Zelf moet ik er nog even over nadenken of ik dit voor € 60,00 wil proberen.
vr.gr.
Patrick
Ik heb een kdl-55ex720 met @smit module van ziggo, echter ook met authenticatie problemen. Daarnaast zit de TV aan het internet, dus ik weet zeker dat ik de meest recente firmware heb.
Soms gaat er iets mis met authenticatie ofzo en dan kan ik alleen nog Ned1 zien. Op alle andere digitale zenders krijg ik de error dat de geselecteerde service is gecodeerd of niet kan worden gedecodeerd.:smileyangry:
Vervolgens kom ik op dat moment ook niet meer in de CA Module via de TV. Dan krijg ik de ik foutmelding krijg dat de CAM niet geplaatst is. (home, instellingen, Digitaal Setup, Instellingen CA module).
Als ik de CAM verwijder en terugsteek doet hij het weer, maar hier moet toch een echte oplossing voor zijn?
tags: kdl-55ex720 authenticatie ci+ ziggo smit ned1 CAM
Ik heb een KDL 32BX400 met CI+ Ziggo sinds een week in gebruik, maar krijg/kreeg? soms de melding op mijn scherm CI+ ERROR 04 CCK Failed ±30 sec
+ tijdens het opstarten soms problemen zoals dat alles bevriest of dat alleen NL 1 digitaal funtioneert.? En het authenticatie-probleem.
Als ik de tv s'avonds uitzet op kanaal 17 en de dag erop op 1 druk verschijnt kanaal 17 (is dit normaal?), nu heb mijn Bravia eergisteren uitgezet op een analoog kanaal,zo ook gisteren en vandaag de dag erna tijdens het aan zetten geen problemen meer met het authenticatie-probleem. /bevriezen en de andere vermelde problemen
Indien de tv via een analoog kanaal probleemloos is opgestart, kun probleemloos je naar de digitale zenders en gisteren ook de melding "CI+ ERROR 04 CCK Failed " niet op mijn scherm gezien.
Nu maar afwachten…..?
Beste,
Ten eerste: een KDL26EX302 en een KDL55EX720 zijn totaal andere modellen en zullen zich dus ook verschillend gedragen.
KDL55EX720: indien het een incident is/was zou ik me niet gelijk zorgen maken; immers digitale tv is erg complex en gevoelig. Komt het te vaak voor dan zou U ev een nieuw topic kunnen openen.
Dergelijk klacht kan ook door de CAM veroorzaakt worden.
KDL26EX302: betreft CI+ error en bevriezen beeld cq. vastlopen tv komt nieuwe software voor en wordt verwacht medio september.
PS: Andere korstondige meldingen als authenticatie start na opstarten en service gecodeerd na zappen is normaal gedrag van digitale tv.
Gr Roel