annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Applicatie's installeren buiten de Playstore op AndroidTV

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Applicatie's installeren buiten de Playstore op AndroidTV

Er zijn nog vele applicatie's in de AndroidTV Playstore die niet aanwezig zijn t.o.v. de Playstore voor tablets en telefoons, bijv. de NPO, RTL XL, FoxsportsNL, Sport1, Film1 enz.

 

Er is een manier om deze apps wel te installeren op een AndroidTV, als zijn er wat beperking in o.a. gebruiksvriendelijkheid.

 

Benodigheden:

Android tablet of telefoon met de app MyPhoneExplorer Client en eventueel TV SideView.

PC met de Windows toepassingen MyPhoneExplorer en Teamviewer

AndroidTV met de apps Teamviewer en ES File Explorer

 

Start MyPhoneExplorer op de tablet/telefoon en pc, maak de koppeling via het thuisnetwerk.

Als de koppeling is gelukt is op de PC de folder te zien toepassing waar alle geinstalleerde applicatie's staan, download de gewenste app naar de PC.

Start Teamviewer op de PC en AndroidTV, maak de koppeling via het thuisnetwerk.

Als de koppeling is gelukt, verzend de app vanaf de PC naar de AndroidTV in bijv. de download map.

Start ES Explorer op de AndroidTV, open de map waar de app neergezet is viaTeamviewer en installeer de app.

Open de app, het is mogelijk dat het scherm tijdelijk niet meedraait.

Gebruik TV Sideview voor de muissturing om debetreffende item te selecteren.

Via Instelllingen - TV - Apps - Gedownloade apps is de app te openen

 

Het is bovenstaande is een hobby matig project, sommige apps zijn op de AndroidTV niet gebruiksvriendelijk.

 

De hier geinstalleerde apps: Fox Sport NL, Film1, NPO, RTL XL, Sport1 i.v.m. een acount van een goede kennis.

Zelf cast ik de sport apps liever vanaf de tablet i.v.m. de betere beeldkwaliteit.

 

Suc6 ermee,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt een app als sideview ook gebruiken toch om apps die "liggen" op je scherm goed weer te geven? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het startscherm van de app (bijv. Fox SportNL) blijft liggend, dan is het gemakelijk om met de tablet deze een kwartslag te draaien in de muismode.

 

Hoedat het scherm draaibaar is in TV-Sideview weet ik zo 123 niet, heb je misschien de " Tip van de week" voor me?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Is volgens mij een app genaamd sideloader voor. Bedoelde niet de TV sideview app, typefoutje :slight_smile:

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Net in de UK community gelezen dat de Halauncher beter moet funcioneren op een AndroidTV dan de SideLoader app, nog niet uit kunnen proberen i.v.m. IFA 2015 voorbereidingen.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Instructie video:

 

 

meer info

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Goede tip! Zijn best wat Apps die ik op de Android tv wil hebben maar die niet beschikbaar zijn...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sinds kort de applicatie van HorizonTV (sportzenders op account van een vriend) geinstalleerd i.c.m. de bovengenoemde Halauncher. Deze app vind ik stabieler werken als de specifieke bovengenoemde sports apps, waarschijnlijk omdat je met de HorizonTV app niet de servers van FoxSport of ZiggoSport gebruikt.

 

Vergeet niet in instellingen - persoonlijk - beveiliging en beperkingen - onbekende bronnen aan te zetten.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Ik heb net ook Halauncher ook geinstalleerd en de Horizon Go App geinstalleerd. Ik kan deze opnenen maar kan bij de land keuze niks doen... Muisje nodig?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Voor de muissturing gebruik ik de TV SideView app, zo kan je ook naar de volgende pagina/scherm scrollen.

 

Wat te denken van PopCornTime AndroidTV 0.1.2, echt ideaal.

 

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!