annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Advies nodig: KDL-46HX920 ~ tv (ziggo) opnemen op externe schijf

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
anvisse93
Bezoeker

Advies nodig: KDL-46HX920 ~ tv (ziggo) opnemen op externe schijf

Goedemiddag,

Dit weekend zal waarschijnlijk de bestelde hx920 bij de winkel binnen komen!

Bij de aanschaf van de HX920 bestond de mogelijkheid een PS3 aan te schaffen, dat zal ik zeker gaan doen nadat we het toestel hebben opgehaald, de PS3 zal o.a. gaan functioneren als dvd-speler.

Ben nu op zoek naar advies m.b.t. een eventueel aan te schaffen externe schijf voor het opnemen van tv-programma's en films.

De uiteindelijke opstelling zou wat mij betreft zijn de hx920, de ps3, en daarbij een externe schijf oid.

Op dit moment is de opstelling als volgt: een 37" Sony Bravia gekoppeld met een Ziggo ontvanger (Cisco) met smartcard, en daarbij een verouderde Panasonic HDD recorder.

Hoewel de huidige tv de mogelijkheid biedt om de smartcard direct in te steken heb ik dat nooit gedaan, deze heeft altijd in de ontvanger van Ziggo gezeten.

Hoe digitaal tv kijken werkt met de CI+ module met smartcard is mij dus nog onduidelijk.

Ook de PS3 is iets nieuws voor mij overigens.

In dit forum zie ik met regelmaat bijdragen van Sony medewerkers, wellicht dat één van hen een deskundig advies voor mij heeft: de Ziggo ontvanger heeft slechts een beperkte capaciteit qua harddisk, de HDD recorder is verouderd, daarom overweeg ik de aanschaf van een externe schijf.

1) Is het zo dat bij gebruik van de CI+ module de Ziggo ontvanger overbodig is geworden?

2) Vinden opnames van films e.d. op een zelfde manier plaats als met de Ziggo ontvanger, dus geprogrammeerd op een zender & tijd? En kan tegelijkertijd op een andere zender tv worden gekeken? (ik lees op verschillende sites dat dit niet kan?)

3) Indien de Ziggo ontvanger overbodig is, dan is de aanschaf van een externe schijf absolute noodzaak; moet ik dan denken aan een eenvoudige externe harde schijf of aan een WD My Book of WD Elements play oid?

4) Hoe bereik ik de beste kwaliteit in mijn opnamen? HDMI kabels en USB 3.0 tbv. snelheid?

5) Ergens las ik dat "gecodeerde" programma's niet kunnen worden opgenomen; zijn dat programma's op zenders die je als extra pakket - dus betaald - bij je provider bestelt, of komen gecodeerde programma's op alle zenders voor?

6) De tv zal gekoppeld worden aan ons draadloos netwerk in huis; bestaat er een mogelijkheid om uitzending gemist op de tv te kijken?

Ik sta open voor suggesties en adviezen, op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer goed.

Alvast hartelijk dank voor uw moeite!

Groet!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
anvisse93
Bezoeker

Goedemorgen,

Allereerst, hartelijk dank voor de reacties op mijn eerdere berichten.

Inmiddels ruim een week voorbij, de 46hx920 is er! Wat mij betreft een mooi toestel, zowel qua vormgeving/ontwerp als qua functionaliteiten. Goede verpakking van het toestel en de soundbar, eenvoudige installatie.

Naast de tv toch maar overgegaan tot de aanschaf van een Humax 5200, vooral vanwege de dubbele tuner.

Zowel tv als Humax draaien op een smartcard, de tv met Neotion CI+ module.

Tenslotte ook de Humax dongle gekocht om optimaal te kunnen genieten van het portal dat Ziggo en Humax samen bieden. Ook uitzending gemist is hiermee te bekijken.

Zoals ik al zei, alles makkelijk geïnstalleerd, updates van alle onderdelen verliepen zonder problemen.

Het enige wat me heel af en toe opvalt is dat, bij het tv kijken via de CI+ module in de tv, soms het beeld onderin een 'verstoorde' band laat zien of dat het beeld zelfs in zijn geheel wegvalt.

Deze momenten duren niet langer dan een seconde waarna de uitzending weer verder gaat.

Ik lees op dit forum dat ik niet de enige ben met dit probleem, mocht iemand een oplossing hebben dan hoor ik die graag!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

mijn advies is gewoon een CI+ module voor het toestel aanschaffen, dan komt de meerwaarde van het toestel volledig tot zijn recht..

De Ziggo ontvanger als DVR blijven gebruiken.

In TV toestellen zit maar 1 tuner dus we kunnen niet opnemen en een andere zender bekijken.

Een USB drive met extrene voeding en minimaal 32 GB kan je als HDD eventueel gebruiken.

suc6

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Als je HDD recorder -hoewel misschien verouderd- nog goed functioneert, kun je de Cisco ontvanger ook daaraan koppelen. Je opnames zijn dan van behoorlijke kwaliteit (ieg veel beter dan vanaf de analoge zenders) en de capaciteit van de schijf is waarschijnlijk ook een stuk groter. Bovendien kun je dan blijven programmeren en opnames maken die onafhankelijk zijn van de zender waarnaar je, mbv de CI+, op je TV kijkt.

Om Uitzending Gemist te kijken zul je moeten streamen vanaf je PC. Daarover is in dit forum veel info te vinden. Even zoeken dus.

anvisse93
Bezoeker

Goedemiddag,

Dank voor de twee antwoorden die ik inmiddels mocht ontvangen!

Ik heb een beetje verder zitten pluizen op het internet en vraag me af of het (voor mij) niet handiger is wanneer ik de HX920 combineer met een hdd recorder met een dubbele tuner (Ziggo gecertificeerd in mijn geval)?

Door de dubbele tuner kan ik iets opnemen van de ene zender terwijl ik tegelijkertijd een programma op een andere zender kijk.

Houdt in de aanschaf van een dergelijke hdd recorder met een redelijke schijf, en daarnaast 2 x een CI+ module; 1 voor de tv en 1 voor de hdd recorder. Door het extra stukje investering heb ik nog maar 1 apparaat naast de tv en heb ik eventueel verlies in beeldkwaliteit/-geluid zo goed mogelijk ondervangen.

Ben benieuwd of mijn gedachtengang accuraat is en in de praktijk ook daadwerkelijk zal functioneren?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Groeten!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Net wat ik al voorstelde, CI+ voor in de TV en de Cisco opname.

In de HD-recorder is het waarschijnlijk niet mogelijk om een CI+ module erin te plaatsen, misschien wel een CI module maar dit is een gok i.v.m. hoelang Ziggo dit plaform nog blijft ondersteund.

Zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php

suc6

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
anvisse93
Bezoeker

Goedemorgen,

Allereerst, hartelijk dank voor de reacties op mijn eerdere berichten.

Inmiddels ruim een week voorbij, de 46hx920 is er! Wat mij betreft een mooi toestel, zowel qua vormgeving/ontwerp als qua functionaliteiten. Goede verpakking van het toestel en de soundbar, eenvoudige installatie.

Naast de tv toch maar overgegaan tot de aanschaf van een Humax 5200, vooral vanwege de dubbele tuner.

Zowel tv als Humax draaien op een smartcard, de tv met Neotion CI+ module.

Tenslotte ook de Humax dongle gekocht om optimaal te kunnen genieten van het portal dat Ziggo en Humax samen bieden. Ook uitzending gemist is hiermee te bekijken.

Zoals ik al zei, alles makkelijk geïnstalleerd, updates van alle onderdelen verliepen zonder problemen.

Het enige wat me heel af en toe opvalt is dat, bij het tv kijken via de CI+ module in de tv, soms het beeld onderin een 'verstoorde' band laat zien of dat het beeld zelfs in zijn geheel wegvalt.

Deze momenten duren niet langer dan een seconde waarna de uitzending weer verder gaat.

Ik lees op dit forum dat ik niet de enige ben met dit probleem, mocht iemand een oplossing hebben dan hoor ik die graag!