annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Advies aanschaf nieuwe Bravia

OPGELOST
PHandl
Ontdekker

Advies aanschaf nieuwe Bravia

Hallo,

Ik sta op het punt om een nieuwe tv te kopen en wel een sony kld50w8xx

nou wil ik graag weten of je echt verschil ziet tussen 400 hertz, 600 hertz en 800 hertz..

Diverse sites geven aan dat je geen verschil ziet en dat het alleen maar een marketing truc is, nou wil ik dit niet helemaal geloven want waarom zou je het anders maken!

Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Patrick Handl

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Voor zo'n klein verschil van 50 euro zou ik niet verder omkijken...heb ook een hoop reviews over de 828 gelezen en die zijn allemaal goed (voor de 805 trouwens ook), maar vond niet direct een rechtstreekse vergelijking.

Een vriend van mij heeft de 50w805 en we hebben beiden met enige verbazing gekeken (mijn tv was maar een jaar ouder dan de zijne...)...

Ik lees hier en daar ook indicaties dat de 3D brillen een beetje anders zijn voor de W805 en de W828, maar ik heb nog geen echte bevestiging gevonden. Kan ook een reden zijn om voor de W828 te gaan als die info klopt.

Misschien kan @pa3eia wat meer advies geven, hij is de tv expert hier :slight_smile:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo PHandle,

Welkom op het forum!

Dat is een goeie vraag van je! Als je het Engels machtig bent, is het lezen van volgend artikel zeker de moeite:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2379206,00.asp

In het kort: Het is grotendeels marketing en in theorie is het inderdaad zo dat hogere refresh rates (zouden moeten) leiden tot "vloeiender" beeld. Veel actiefilms, sport en dergelijke vind ik dat je dat verschil wel duidelijk ziet. Maar persoonlijk vanaf 400 Hz zie je echt weinig tot geen verschil. Vanaf een bepaald punt wordt het meer marketing dan praktisch nut, vind ik.

Kijk je graag sport of actiefilms, dan kan je het overwegen. Met je eigen ogen eens gaan bekijken is zeker aangeraden! 

Beste,

Bedankt voor je snelle reactie!

Op diverse sites komt de sony kdl50w829 goed uit de bus, nou is dit een model wat niet voor de Nederlandse markt bestemd is. Wat navraag gedaan bij Sony en die adviseerde de 828b, precies dezelfde specs als de 829.

Nou is het prijsverschil tussen de meest gangbare 805 en de 828 niet groot (€50,-), alleen heeft de 805 400 hertz en de 828 800 hertz..

Welke zou jij adviseren?

gr,

Patrick 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Voor zo'n klein verschil van 50 euro zou ik niet verder omkijken...heb ook een hoop reviews over de 828 gelezen en die zijn allemaal goed (voor de 805 trouwens ook), maar vond niet direct een rechtstreekse vergelijking.

Een vriend van mij heeft de 50w805 en we hebben beiden met enige verbazing gekeken (mijn tv was maar een jaar ouder dan de zijne...)...

Ik lees hier en daar ook indicaties dat de 3D brillen een beetje anders zijn voor de W805 en de W828, maar ik heb nog geen echte bevestiging gevonden. Kan ook een reden zijn om voor de W828 te gaan als die info klopt.

Misschien kan @pa3eia wat meer advies geven, hij is de tv expert hier :slight_smile:

Expert

Aan het bovenstaande niks toe te voegen.

Op Tweakers staat er meer info: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1587681/0

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
PHandl
Ontdekker

Bedankt!
Hier kan ik wat mee.
Gr.
Patrick