annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

20 dagen oud: KDL-40RE450 af en toe deels negatief beeld

profile.country.NL.title
audidriver4ever
Lid

20 dagen oud: KDL-40RE450 af en toe deels negatief beeld

Sinds 31 maart (2018) hebben wij de KDL-40RE450 maar het beeld doet af en toe raar :frowning2:

Het komt op verschillende zenders voor en meestal bij/op gezichten. Het beeld wordt daar dan zeer kort negatief. Helaaas is dat steeds toevallig en niet te reproduceren.

Het Ziggo-signaal naar de tv loopt via de coax-kabel van de splitter achter op de hd-recorder.

Heeft iemand tips wat te doen/proberen?

27 ANTWOORDEN 27
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Signaalsterkte/kwaliteits probleem?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Hi Auididriver4ever,

 

Welkom op de community! Ik ga je vraag intern doorzetten, maar misschien zijn er al andere community leden die een antwoord op deze vraag hebben.

 

Groeten, Thijs

profile.country.NL.title
audidriver4ever
Lid

@pa3eia

Toen de tv aangesloten was hadden wij alleen  npo 1,2,3. We hebben toen een Ziggomonteur over de vloer gehad die het e.e.a heeft nagemeten. Hij heeft niets gezegd van signaalproblemen o.i.d.
Het bleek wel dat een latere module (1.3) wel zou werken, dat is ook zo.
 
 
Gisterenavond hebben wij de programma's die wij keken, ook tegelijk op de recorder opgenomen om te zien of het beeld probleem, als het te zien is geweest, ook op de recorder is opgenomen. Tot nu toe lijkt dat niet het geval te zijn.

 

profile.country.NL.title
audidriver4ever
Lid

Update 21-04-2018

Gisterenavond bij de Voice Kids was er zeer kort een total negatiefbeeld. Op de opgenomen uitzending op de HD-recorder was deze storing niet te zien.

Het ligt dus aan de tv???

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook geen telefoons o.i.d. in de buurt van het toestel wat de storing kan veroorzaken?

 

Anders een garantie gevalletje.

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
audidriver4ever
Lid

Het lijkt wel steeds vaker en over een groter vlak voor te komen. We nemen wel contact met de winkel op na hun verhuizing.

profile.country.NL.title
audidriver4ever
Lid

Ons toestel is inmiddels vervangen door de leverancier maar helaas! :angry_devil:

De negatieve plekken c.q. het hele beeld, blijven doorgaan dus het ligt n.m.m. niet aan de tv.

Het signaal (via kabel) gaat van de Ziggostekker naar de Humax HD (5200C) recorder en op de 'IN' van de recorder heb ik een T-splitsing geplaatst en daar zit ook de coaxkabel aan naar de tv.

Ziggo gecertificeerde stekkers e.d. gebruikt.

 

Wat al geprobeerd:

1. signaalkabel rechtstreeks koppelen met de kabel naar de tv

2. Ziggo signaalkabel bij de recorder in 'IN' en de 'OUT'-kabel naar de tv. TV geeft dan alleen beeld als de recorder OOK aanstaat (ongewenst)

3. Stekkers en bussen gevoeld of die strakker kunnen (en gedaan)

4. Kijken naar wat er is opgenomen gaat via een hdmi-kabel

 

Wat kan ik nog meer doen proberen/gebruiken??

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb nu toch het idee dat het aan het Ziggo signaal ligt wat aan de RE450 wordt aangeboden.

Een T-splitter is niet de beste manier om het coaxsignaal te splitten, gebruik hiervoor een 2 voudige F-connector.

Coax pluggen van plastic?

Wat is de signaalsterkte/kwaliteit?

Wat is het resultaat van je nr. 1?

Zit het negative beeld ook in het opgenomen beeld?

Ergens in huis nog meerdere splitters of versterkers?

 


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
audidriver4ever
Lid

Fijn dat je mij helpt 😉

 

2 voudige F-connector                             zal ik kopen

Coax pluggen van plastic?                       nee, metaal huis met kunststof schroefdop om de draad vast te klemmen

                                                                       of  af fabriek aan de andere kabel vastgezet.

Wat is de signaalsterkte/kwaliteit?       volgens de tv: Signaalniveau 54 Kwaliteit 100

Wat is het resultaat van je nr. 1?             kan bij het schrijven nu niet terugzien wat ik daar had staan 😞

Zit het negative beeld ook in het opgenomen beeld?   Nee (had ik al eerder gemeld dacht ik)

Ergens in huis nog meerdere splitters of versterkers?    Nee, enige tv staat in de woonkamer