annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Extreem ventilator lawaai Vaio (VPCEB1S1E)

profile.country.nl_BE.title
Aleks29
Ontdekker

Extreem ventilator lawaai Vaio (VPCEB1S1E)

Sinds een paar dagen geleden heb ik te kampen met een uiterst onaangenaam lawaai dat van de ventilator komt. Het is zomaar opeens van de ene dag op de andere begonnen. Ik dacht eerst dat er stof zou tussen zitten en heb de laptop opengedaan en de ventilator gecontroleerd, er was een beetje stof maar zeker niet veel. Is nu helemaal proper maar maakt nog steeds lawaai. Toen heb ik gezocht op het internet en heb ik gelezen dat ik mijn BIOS moest updaten maar toen bleek dat ik al automatisch de meest recente versie heb via VAIO update.

Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen en ik hoop dat iemand me kan helpen, het lawaai is zo hard dat ik mijn luidsprekers helemaal moet opzetten anders hoor ik niets, achter m'n laptop zitten zonder hoofdpijn te krijgen gaat ook niet meer. Ik heb deze laptop in april vorig jaar gekocht en heb er nog geen enkel probleem mee gehad, werkte lekker stil en vlot, tot ik een paar dagen geleden te maken heb gekregen met dat buitensporig lawaai. Het maakt ook niet uit of ik gewoon op het internet zit of een zwaar programma draai, het geluid is constant. Oververhitting denk ik ook niet want de laptop voelt ook niet extreem warm aan.

Iemand een idee/suggesties om van dat irriterende lawaai af te geraken?

Message was edited by: Aleks29

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_GB.title
heebeli34
Bezoeker

Dan is je ventilator defect en moet vervangen worden.

profile.country.nl_NL.title
123immanuel
Bezoeker

Hoi,

heb hetzelfde probleem. Ook net een jaar in gebruik de Sony VaioVGN-CS11S en het lawaai is inderdaad niet om aan te horen. Zomaar ineens begonnen en wordt steeds luider. Begrijp dat het de ventilator is die aan vervanging toe is, maar dat is wel snel....

Ook werkt de Sony trager dan de 'stille periode'

Wilde dit even kwijt voor andere gebruikers.

greetz,

ib

profile.country.nl_NL.title
ep-13975
Bezoeker

Hallo allemaal,

Ik heb ook dat probleem met mijn VAIO PCG6L1M. Ik heb geconstateerd dat mijn ventilator erg veel speling heeft (laptop is 4 jaar oud). De ventilator maakt ook alleen lawaai als deze veel toeren maakt. Nu wil ik nieuwe bestellen, maar via de SONY website kan dit niet. Van SONY HQ kreeg ik een nummer dat ik kan bellen waar ik 50 ct per minuut moet betalen. Nu is dat niet erg, maar aan het begin krijg je een melding te horen dat het maximaal 25 euro kan kosten. Na 10 minuten gewacht te hebben zonder enig uitzicht hoe lang het gaat duren heb ik opgehangen. Op de website replacedirect kan ik geen vinden die ik kan gebruiken. Kan iemand mij misschien helpen waar ik een ventilator mijn laptop kan kopen?

profile.country.nl_BE.title
erikvanin
Ontdekker

Zelf zit ik ook op de luchthaven of zo lijkt het toch aan het geluid van de ventilator te horen en dit vanaf de aankoop van het toestel.

Als ik er in het begin over reclameerde kreeg ik het antwoord dat geluidservaring erg subjectief is.

Binnen de garantie heb ik het toestel toch nog binnengebracht.

Ik kreeg het met stuk scherm terug en de ventilator maakt nog tseeds een boeiing geluid.

Bij de reparatiedienst hadden ze het toetsenbord slecht gesloten.

Het scherm hebben ze wel kostenloos terug vervangen.

Ik koop nooit nog een laptop sony mijn vriendin krijgt er hoofdpijn van. Zelf werkt ze met een Apple laptop geLuidsloos.

Ik had verwacht dat Sony een degelijke nieuwe ventilator zou inbouwen na mijn klacht.

Mijn volgende laptop is een Apple.

 

profile.country.nl_BE.title
erikvanin
Ontdekker

Ik heb nu wat programma's gesloten via taakbeheer.

Deze oplossing heb gevonden via http://computertotaal.nl/pc/3-oplossingen-voor-een-lawaaiige-laptop-61953

Het lawaai is vermindert maar toch nog storend en het kan natuurlijk niet dat je geen programma's kan draaien op je computer zonder hoofdpijn te krijgen van het bijgeluid.

 

profile.country.nl_BE.title
erikvanin
Ontdekker

Ik heb nu wat programma's gesloten via taakbeheer.

Deze oplossing heb gevonden via http://computertotaal.nl/pc/3-oplossingen-voor-een-lawaaiige-laptop-61953

Het lawaai is verminderd maar toch nog storend en het kan natuurlijk niet dat je geen programma's kan draaien op je computer zonder hoofdpijn te krijgen van het bijgeluid.

.