annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

aansluiting adapter kapot, pinnetje aan de zijkant laptop

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
snuckie
Bezoeker

aansluiting adapter kapot, pinnetje aan de zijkant laptop

mijn adapter voor te laden maakt bijna geen contact, ik moet de plug vasthouden, naar beneden duwen en dan laad hij nog maar ben bang dat ie het helemaal gaat begeven. laptop vgn-nw21ef  is bijna 2 jaar oud.

Valt dit onder garantie? en zoniet is het een dure grap om dat te laten maken?

groetjes snuck

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
angell27
Bezoeker

Nog even een update:

Ik laat het wel repareren maar zeker niet door Sony - er blijken veel goedkoper reparatie bedrijven te zijn.

Zoek op: dc jack reparatie. Gangbare prijzen zijn 60-80 euro inclusief.

Bivoorbeeld bij: online2design

Martin

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.nl_NL.title
angell27
Bezoeker

Hi, ik heb nu precies hetzelfde probleem.

Heb jij de aansluiting kunnen laten repareren?

Groeten, Martin

profile.country.nl_NL.title
philipwoldringh
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem en dezelfde interesse in een oplossing! Ik hoor het graag, groet Philip

profile.country.nl_NL.title
mikelee75
Bezoeker

Hallo,

Ook ik heb hetzelfde, na lang draaien en een beetje wrikken heb ik weer stroom, ik kan me niet voorstellen dat dit nog lang goed blijft gaan.

Als jullie een oplossing hebben, please tell me!!!!!!!

Groet,

Mike

profile.country.nl_NL.title
angell27
Bezoeker

Hallo

Even ter info, ik heb van Sony Support een antwoord gekregen en ik vind het geen goed nieuws. Het blijkt dat omdat het om 'fysieke' schade gaat dat het buiten het garantie valt. Dit zou betekenen dat alleen software schade wordt gedekt. Dit vindt ik uiterst merkwaardig.

Als ik zou beslissen om het reparatie door Sony de laten uitvoeren ben ik ongeveer 75 euro (incl.) kwijt. Ze zullen dan pas kunnen laten weten hoeveel het zou kosten. Mocht dat teveel zijn dan ben ik vervolgens nog 76 euro kwijt voor het terug laten sturen enz. (als ik het goed heb begrepen).

Als ik zelf een schatting maak zal ik in totaal rond de 300-400 euro moeten betalen.

Ik zal echt verder onderzoek doen (consumenten sites) of dit nou echt kan. Ik heb de laptop niet eens zoveel gebruikt.

Groeten, Martin

Voor het repareren van uw aansluitpunt zullen wij uw VAIO moeten ophalen, echter kunnen wij zien op de foto en video dat het hier om fysieke schade gaat.
Dit betekend dat de reparatie buiten de garantie valt, de minimale kosten zijn 64,- euro exclusief BTW. Deze zullen vooraf door het reparatiecentrum in rekening gebracht worden.


Indien u beslist niet door te gaan met de reparatie, zal het toestel onhersteld worden teruggezonden, doch mits betaling van de kostprijs voor transport en diagnose. De kosten hiervoor zijn €76,16 eur inclusief BTW.

profile.country.nl_NL.title
angell27
Bezoeker

Na wat meer onderzoek blijkt het een bekende problem te zijn:

This is a common problem with Vaio laptops. The solder connections that attach the adapter socket to the motherboard frequently break, causing an unreliable connection. The symptoms include:

Intermittent, random shutdowns
Lack of battery charging
A dead computer

profile.country.nl_BE.title
luvanca40
Bezoeker

Hallo

hetzelfde probleem met mijn Sony vaio

Toestel was in garantie maar wordt beschouwd als fysieke schade dus geen garantie

Het is wel een peperdure herstelling nl 220 euro exclusief BTW

Volgens technische dienst is dit geen gekend probleem en dus ook geen garantie

Nochtans als je even het forum opent zijn er heel wat klachten

Waarschijnlijk zijn ze bij Sony blind of kunnen ze niet lezen

Ik vind het alleszins een grote schande dat dit niet wordt hersteld onder garantie

Dit is dan ook de laatste Sony vaio die ik gekocht heb

Luc

profile.country.nl_NL.title
angell27
Bezoeker

Nog even een update:

Ik laat het wel repareren maar zeker niet door Sony - er blijken veel goedkoper reparatie bedrijven te zijn.

Zoek op: dc jack reparatie. Gangbare prijzen zijn 60-80 euro inclusief.

Bivoorbeeld bij: online2design

Martin

profile.country.nl_NL.title
frabrete2
Bezoeker

Ik heb een dergelijk probleem met een PCG-8131M alleen zegt het reparatiebedrijf dat de benodigde DC-jack niet leverbaar is (en nooit is geweest) en dat het gaat om een ontwerpfout van Sony...

Probeer nu ook contact op te nemen met Sony zelf, maar dat gaat nog niet zo makkelijk, slecht bereikbaar duur heldesknummer en dan nog alleen maar een computer aan de telefoon.

Mij lijkt het niet mogelijk te zijn dat een onderdeel van Sony Vaio (dat kennelijk gevoelig is voor breuk) niet (meer) leverbaar is of niet vervangen kan worden. mijn garantie is inmiddels verlopen, maar de laptop is nog geen 3 jaar oud...

Iemand een idee of er nog wel ergens een reparatie mogelijk is?

Franka

profile.country.nl_NL.title
mavanwe17
Bezoeker

Ik heb dit zelfde probleem eerder gehad met een ander merk laptop en zit nu wederom met het zelfde probleem met een Acer. Omdat ik het eerder had meegemaakt ben ik altijd super voorzichtig omgegaan met het aanbrengen van de adapter. Waarom kan er niet een ander soort aansluiting gemaakt worden die een stuk degelijker is?!?!?

Ik ben vanmiddag naar de winkel geweest en kreeg als advies mee om een nieuwe laptop te kopen omdat de reparatiekosten zo hoog liggen dat het eigenlijk niet de moeite is.

Na wat gesnuffeld te hebben op internet ben ik er wel achter gekomen dat dit een veel voorkomen probleem is.

Dat wordt dus diep in de buidel tasten en uitkijken naar een nieuwe laptop terwijl mijn oude laptop in feite nog helemaal goed is behalve de aansluiting voor de adapter.

Iedereen sterkte met dit probleem!