annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke polarisatie filter voor 24-70 2.8 GM lens

profile.country.NL.title
Mitchell2v
Nieuw

Welke polarisatie filter voor 24-70 2.8 GM lens

Goede avond,

Ik heb vd week mijn nieuwe sony a7iv camera binnen gehad met de 24-70 2.8GM lens (82mm)

Ik wil hier heel graag een polarisatie filter voor aanschaffen.

Ik zat zelf te denken aan een filter van Hoya. Alleen daar heb je onwijs veel soorten van en nu is mijn vraag wat jullie mij aanraden en wat jullie ervaringen er mee zijn.

 

Gr mitchell

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Gebruik zelf niet zo vaak meer een CPL, maar goede ervaringen met de Hoya HD serie. Bij wide angle objectieven kan ik je adviseren om een slim filter te nemen. Deze zijn dunner en heb je minder snel last van vingetting. Zou er ook voor kiezen voor de 24-70 😉 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
baooste
Lid

Ik gebruik op de 24-70 2.8 GM een B&W MRC circulair pol-filter, naar grote tevredenheid. Vooral in deze tijd van herfstkleuren en natte bladeren is een pol-filter een welkom accessoire die ongewenste reflecties wegneemt. De meeste filters heb ik op Marktplaats gekocht. Wel zelf ophalen en checken op beschadigingen.

D.Bosch
Ontdekker

Een beetje late reactie: op de site van LensTip is een test van polarisatiefilters te vinden.
https://www.lenstip.com/139.25-article-Polarizing_filters_test_2015_Results_and_summary.html


Btw, ik heb zelf polarisatiefilters van Hoya en B&W.
En vorige maand een polarisatiefilter van Marumi gekocht: Marumi Super DHG CPL Filter 67 mm.