annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tussenringen/extension tubes

OPGELOST
profile.country.NL.title
HermanTroost
Ontdekker

Tussenringen/extension tubes

Goedemiddag fotovrienden,

Ik ben me aan het verdiepen in tussenringen voor mijn A7II, voor een enkele macro.

Nu zie ik alleen maar tussenringen voor E-mount en niet voor FE-mount.

Of zou dat geen verschil maken?

Graag jullie visie.

Groet,

Herman

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

In de eerdere post heb ik u twee links gegeven waarin u ervaringen terug kunt lezen van tubes die werken met de a7 serie camera's . Deze links bevatten ook nodige voorbeeld foto's.

 

Begrijp de verwarring m.b.t. E-mount, maar deze is wordt gebruikt voor de cropped als full frame camera's. Zo worden objectieven voor cropped (APS-C) vaak aangeduid met "NEX E-mount"en objectieven voor full frame "FE E-mount"

 

Staat er enkel E-mount dan kan dit verwarrend zijn. Is deze nu ontworpen voor cropped of full frame sensor. Wij kunnen dan ook niet aangeven of dit wel gaat werken als we niet weten om welke merk en type objectief, tube, tussenring etc. het gaat. 

 

Een NEX E-mount zal werken op een a7 serie camera, maar zal vingetting vertonen.  Zie eerdere uitleg. 

 

Wij kunnen u niet aangeven of de tubes die u gezien heeft gaan werken. U geeft immers niet aan om welke merk en type het gaat. Dan wordt het gokken. Geef dan op zijn minst aan om welk merk en type het gaat met voorkeur een link naar de winkel. 

 

En als ik kijk bij de groter camera winkels in NL dan hebben zij diverse tussenringen staan waar men ook aangeeft of deze geschikt zijn voor Full Frame. Bijvoorbeeld deze En verwacht ook dat zij u kunnen voorzien van de juiste informatie 😉

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De Sony a7 II is een camera met een E-mount vatting. Bij twijfel vraag het na bij de winkel waar u deze wenst aan te schaffen. Of de tussenringen geschikt zijn voor de full frame e-mount. 

 

NEX E-mount en FE E-mount zijn het zelfde. De FE E-mount objectieven zijn ontworpen voor full frame systeemcamera's. En de NEX E-mount objectieven voor de cropped sensoren zoals gebruikt in de a6600. Een FE E-mount objectief is prima te gebruiken op een cropped camera als de a6600. 50mm blijft 50mm. Alleen de beeldhoek veranderd. Een NEX E-mount op een full frame camera is weer wat anders. Deze zijn niet ontworpen voor grotere sensor en is het advies om je camera in APS-C modus te zetten, anders zult u last hebben van vingetting.

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
HermanTroost
Ontdekker

eh.......de Sony A7II is een full-Frame

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Maar wat is nu uw vraag? Hierboven aangegeven dat E-mount zowel voor cropped als full frame camera's wordt gebruikt en wat de verschillen zijn tussen NEX E-mount en FE E-mount. 

 

Wens u gebruik te maken van tussenringen/extension tubes dan is het advies dat deze geschikt zijn voor full frame sensor. Er zijn aantal merken en types die enkel voor NEX E-mount zijn. Deze werken wel, maar u zult last hebben van vingetting. Wilt u zekerheid of de door gevonden tussenringen/extension tubes geschikt zijn voor E-mount FE (full frame) dan kunt u dit navragen bij de winkel. Zij kunnen u dit vast vertellen. Wij kunnen daar helaas niks over zeggen. U geeft immers niet aan welke merk en type tussenringen/extension tubes u heeft gevonden. 

 

Hieronder een link met ervaring van extension tubes op een Sony a7 serie camera. 

https://briansmith.com/vello-sony-e-mount-af-extension-tubes/

https://phillipreeve.net/blog/extension-tubes-for-fullframe-e-mount-cameras/

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
HermanTroost
Ontdekker

Die fotowinkels is nu juist het probleem.

Nog een keer: Ik heb de Sony A7II een full-frame camera. Dus FE mount.

Ik heb diverse aanbiedingen van tubes gezien die eenvoudig weg de naam e-mount dragen. Ik heb twee fotozaken gebeld: de één zegt past ook op full-frame, de ander zegt: past niet op full-frame. 

Dus dat zorgt voor verwarring.

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

In de eerdere post heb ik u twee links gegeven waarin u ervaringen terug kunt lezen van tubes die werken met de a7 serie camera's . Deze links bevatten ook nodige voorbeeld foto's.

 

Begrijp de verwarring m.b.t. E-mount, maar deze is wordt gebruikt voor de cropped als full frame camera's. Zo worden objectieven voor cropped (APS-C) vaak aangeduid met "NEX E-mount"en objectieven voor full frame "FE E-mount"

 

Staat er enkel E-mount dan kan dit verwarrend zijn. Is deze nu ontworpen voor cropped of full frame sensor. Wij kunnen dan ook niet aangeven of dit wel gaat werken als we niet weten om welke merk en type objectief, tube, tussenring etc. het gaat. 

 

Een NEX E-mount zal werken op een a7 serie camera, maar zal vingetting vertonen.  Zie eerdere uitleg. 

 

Wij kunnen u niet aangeven of de tubes die u gezien heeft gaan werken. U geeft immers niet aan om welke merk en type het gaat. Dan wordt het gokken. Geef dan op zijn minst aan om welk merk en type het gaat met voorkeur een link naar de winkel. 

 

En als ik kijk bij de groter camera winkels in NL dan hebben zij diverse tussenringen staan waar men ook aangeeft of deze geschikt zijn voor Full Frame. Bijvoorbeeld deze En verwacht ook dat zij u kunnen voorzien van de juiste informatie 😉

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
HermanTroost
Ontdekker

Duidelijk nu, bedankt!

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik heb mijzelf onlangs voor zeer weinig geld getrakteerd op handmatige tussenringen. Waren gelukkig niet duur, maar ik doe er niets mee, ik heb ze nu over. Het handmatige werkt voor mij niet: ik kan geen diafragma verstellen.

Ik heb ze gekocht voor NEX E-mount full-frame.... hoezo verwarrend? Ze werken op mijn A7R2 full frame camera wel, zonder vignettering.

Bericht me even voor verdere vragen...

 

Bericht bewerkt door: Amal_S

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek