annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony SEL FE 70-300 mm F4,5-5.6 G OSS Tripod ring/gondel

OPGELOST
profile.country.NL.title
AnneBommel
Ontdekker

Sony SEL FE 70-300 mm F4,5-5.6 G OSS Tripod ring/gondel

Hallo, ik heb gemerkt dat met de Sony SEL FE 70-300 mm F4,5-5.6 G OSS lens en A6500 gemonteerd op een statief het toestel toch vrij snel zakt op het statief. De balans is dus niet echt lekker. Nu was ik op zoek naar een ring met Arca quick release plate zodat het zwaartepunt bij de lens zou komen te liggen. Tot mijn grote verbazing kan ik deze dus niet vinden. Heeft iemand een idee of ander alternatief hoe ik dit in de toekomst kan oplossen? 

 

 

Hierbij maar een update......

of all places heb ik bij AliEx..... de collar gevonden. Ik had een beetje hard hoofd in de kwaliteit van het product maar soms is het toch de moeite waard het gewoon te proberen. Vandaag ontvangen een kwalitatief hoogwaardig product en gelijk uitgeprobeerd...  Geweldig, de oplossing. Wat mij betreft kan dit item gesloten worden. Wellicht kan het ook anderen helpen.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
AnneBommel
Ontdekker

Dank je Instaphoto voor je reactie. 

Gegoogeld heb ik uiteraard, maar er is dus geen collar speciaal voor de 70-300. Ik heb reacties gelezen over de collar voor de 70-200 maar dat is een niet zo’n gewilde oplossing.

 

inmiddels een oplossing gevonden bij AE... en een perfect werkende collar siert nu mijn lens en houdt alles goed in balans. 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Hi AnneBommel, dit kan inderdaad gebeuren als je met een grote lens gaat fotograferen op een statief. Wat voor statief gebruikt je precies? en heb je deze ook goed vastgezet om te voorkomen dat de lens naar voren dreigt te vallen?

 

Groeten, Thijs

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als je zoekt op je objectief + Tripod Collar. Dan vind je aantal opties. Zie onderstaande link. 

sony sel fe 70 300 tripod collar

 

Niet elk balhoofd kan overweg met de gewichtsverdeling van deze combinatie. Zeker als zwarte punt voorop ligt. Daar kan een Tripod Collar bij helpen om gewicht beter te verdelen. 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
AnneBommel
Ontdekker

Dank je Thijs voor je reactie. Voorheen fotografeerde ik met een Nikon D7100 en een 150-600 lens. Zonder problemen. Het is dus echt dat deze lens eigenlijk te zwaar is voor de A6500 en uit balans ligt, vandaar mijn oplossing voor de “collar” 

profile.country.NL.title
AnneBommel
Ontdekker

Dank je Instaphoto voor je reactie. 

Gegoogeld heb ik uiteraard, maar er is dus geen collar speciaal voor de 70-300. Ik heb reacties gelezen over de collar voor de 70-200 maar dat is een niet zo’n gewilde oplossing.

 

inmiddels een oplossing gevonden bij AE... en een perfect werkende collar siert nu mijn lens en houdt alles goed in balans.