annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony objectieven op A7M3 kalibreren AF controleren

profile.country.NL.title
SchaaijB
Nieuw

Sony objectieven op A7M3 kalibreren AF controleren

Ik heb net een nieuw objectief aangeschaft.

De sel200600 G naast de sel100400G en enkele andere.

De ene lens toont scherper resultaat dan de andere.

In de handleiding vind ik niet een aanwijzing hoe het kalibreren in zijn werk gaat.

De testjes zijn snel te doen om de scherptediepte rond de scherpstelling te meten.

Maar hoe kun daarna in het menu van de camera het objectief kalibreren?

Kan iemand dat vertellen?

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De af module zit op de sensor van de systeemcamera. Front of back focus zou eigenlijk niet mogen optreden. Dit is wel iets wat je tegenkomt bij spiegelreflexcamera’s, omdat de AF module niet op de sensor zit, maar ergens onder het spiegelhuis. In de tijd dat ik met spiegelreflexfotografeerde had ik hier vaak last van. En moest ik Micro adjust toepassen. Met de A7 II, RII, III en RIII nooit last gehad van front of back focus

 

Sony heeft wel optie voor Micro Adjust. Zie onderstaande link voor uitleg. Maar is het echt front of back focus waar je last van hebt? https://www.sony.com/electronics/support/articles/00018531

 

Micro Adjust is niet iets wat je zomaar even doet. En zeker niet bij tele objectieven. Onderstaande link met informatie van Sony hoe je kunt testen of je last hebt van front of back focus. Kan ook zijn dat objectief niet goed is. Dan is het advies neem contact op met de winkel.  

 

Hoe je het kunt testen/controleren

https://www.sony.com/electronics/support/articles/00018293

 

Als je 

 

Zelf nog nooit een objectief 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
SchaaijB
Nieuw

De micro afstand regelen staat wel in menu, maar in de tweede regel staat: kan niet gebruikt worden voor dit objectief. (geen enkel objectief) 

Op het nieuwe 200600 objectief werkt de AF soms niet, en soms weifelend. Als de klachten blijven is idd de gang naar de winkel voor onderzoek nodig.