annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geschikte telelens voor ILCA-77M2

profile.country.NL.title
rovande9964
Nieuw

Geschikte telelens voor ILCA-77M2

Het is alweer 2 jaar geleden dat ik vol trots mijn Sony DSLR 77 II aanschafte. Inmiddels ben ik zover dat ik mij graag wil storten op natuurfotografie en graag een telelens wil aanschaffen. Helaas lijkt er geen enkel objectief  meer te krijgen voor mijn APS-C  camera met A-mount 😪.  Deze prachtige camera lijkt met zijn A-,ount door Sony en lensfabrikanten helemaal op een zijspoor te zijn gezet. Op marktplaats wordt wel wat aangeboden, maar tegen nog relatief hoge prijzen en (belangrijker nog) onzekerheid omtrent de kwaliteit. Helaas zijn er ook geen converters voor A-mount die een overstap naar een ander merk mogelijk maken. Heeft iemand een tip? Zou graag een objectief aanschaffen met een bereik van 400 - 600 mm. De Tamron 150-600 sprak me wel aan...maar nergens te krijgen met A-mount. Heeft iemand een alternatief? Buitenland? Camera inruilen enige optie?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het hangt al heel wat jaren in de lucht dat Sony niet verder gaat met de SLR camera's en de A-Mount. En ze hebben eerder dit jaar stilletjes de stekker eruit getrokken.... Was wel zo netjes geweest als Sony dit zelf beter kenbaar had gemaakt naar de gebruikers van de A-mount.

https://petapixel.com/2021/05/04/the-end-of-a-mount-sony-has-finally-discontinued-the-last-of-its-ds...

 

Een tele objectief nieuw in de winkel vinden zal lastig worden. Zelf wat rond gezocht, maar helaas niks gevonden. 

 

Een optie is om over te stappen naar de ASPC E-Mount. Hier werken je huidige objectieven ook op met een adapter. Maar dit is helaas gelijk weer extra investering. 

 

 

 

 

 
 
------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
baooste
Lid

Ik heb jaren met de A77 II gefotografeerd en heb veel plezier beleefd aan de Sony 70-400 G. Ik zou Marktplaats in de gaten houden. Daar wordt er regelmatig eentje aangeboden. Als het lukt is de Mark II versie (de witte) beter dan de zilverkleurige.

profile.country.NL.title
bliksem100
Ontdekker

de zilvere werk ook goed is wel een stuk goedkoper heb hem gekocht voor een klein bedrag