annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

geen mf op de sony 16-35 f/4

profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

geen mf op de sony 16-35 f/4

Hi,

A.s. zaterdag ga ik mijn Sony a7r iii ophalen.
Ik kom van de nikon af en doe veel aan avondfotografie. Ik gebruikte daarvoor de nikon 16-35 f/4.0

Ik stel altijd handmatig scherp (stand op mf).

Nu wil ik de sony 16-35 f4 aanschaffen echter daar zit geen knop en mf schakelaar op zoals op de sony 16-35 f2 (boven mijn budget op dit moment).

aangezien ik technisch nog niet weet hoe de camera werkt is mijn vraag of met het f/4 type wel handmatig kan scherpstellen en het focus punt kan vast zetten (op de nikon deed ik dat met backbutton focus).

 

Alvast bedankt.

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Bedankt voor je bericht. Leuk om te horen dat je vanaf zaterdag eigenaar bent van de Sony A7RIII!

Je bent op dit forum op de juiste plek, er zijn veel experts die je handig advies kunnen geven betreffende je vraag! 

 

Met vriendelijke groet,

Bibi 

profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

Goedemorgen,

 

Dank je wil Bibi voor het welkoms bericht. Ik verheug mij er ook op.

 

Ik ben inmddels volop op zoek naar een (voor op dit moment) te betalen groothoek.
ik zag op amazon Rokinon 24mm F1.4 ED AS IF UMC Wide Angle Lens for Sony E-Mount echter dit merk is blijkbaar niet te verkrijgen in Nederland

Verder zag ik de Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Sony E-mount maar daar zeggen ze van dat bij af stand je batterij heel snel leeg is.

Wil ik af willen instellen op een lens dan zal ik waarschijnlijk voor een handmatige lens moeten gaan zoals de Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC Sony E-mount.

 

Maar misschien dat iemand nog een idee heeft

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@pelephoto 

 

Welkom bij de community!

Gefeliciteerd met je keuze!

Dat er op de 16-35 F4 geen knop zit voor manual focus is geen probleem. Je kunt op de camera MF selecteren en als je dit onder een voorkeuze knop als C1/C2 etc. zet kun je heel snel schakelen tussen de verschillende focus standen zoals AF en MF. En ook BackFocus button is te customizen!

Wellicht goed om bijv. dit topic even als voorbereiding te lezen;

camera instellingen 

en er staat nog veel meer rijkdom op de community zoals daar is;

FAQ  en tips en nog veel meer!

 

Voor wat betreft je lenzen; goed om te weten dat Rokinon (US brand) en Samyang dezelfde zijn...

hier samyangbenelux kun je alle modellen voor Sony E-mount Full Frame terug vinden.

 

Succes en veel plezier met je Sony camera! (als ex-nikonian weet ik wat de overstap betekent, je hebt best wel even tijd en leeswerk nodig, maar dan zul je ook ervaren dat je de juiste keus gemaakt hebt 😉)

Grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

@Sigiphoto,

 

Bedankt voor de tip. Ik ga zeker aan de slag met het lezen van de camera instellingen.

 

Gr. Bianca

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hi Bianca @pelephoto 

Graag gedaan.

Er zijn legio mogelijkheden om je camera in te stellen naar jouw eigen wensen.

Ook op Tube zijn heel veel tutorials (ook van Sony zelf) te vinden;

YouTube a7Riii+settings 

 

Maar het zijn er zoveel! Dus een welgemeend advies, maak eerst de camera "eigen" via tips en trucs op deze community.

Je hebt een geweldige camera gekocht meer zeer veel mogelijkheden! Zelf heb ik bewust voor de A7iii gekozen en ben af en toe nog steeds aan het ontdekken 😁

 

Nogmaals heel veel plezier ermee!

grt Sigi

 

p.s. als je het bericht leuk of interessant vindt geef een 👍 (kudo), als je de het een oplossing vindt kun je het "als oplossing" selecteren

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

Hi Sigi @Sigiphoto 

 

Uiteraard ga ik mij inlezen. Echter zal toch eerst een lens moeten hebben om te kunnen oefenen 😀

 

Gr. Bianca

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Er zijn koppelstukken leverbaar om je Nikon-lenzen op je Sony te plaatsen...

 

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/fotografie-lenzen-en-objectieven/a1309967047-meike-son... 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

Thanks voor idee maar ik heb geen nikon lenzen meer alles ingeruild.

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ok!

Veel plezier.

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek