annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Garantiekaart ontbreekt

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Garantiekaart ontbreekt

Pas een nieuwe lens gekocht , de 24-70mm f.2.8 

De eerste testfoto's zien erbijna perfect uit... dat mag ook want goedkoop is deze lens niet ! 

 

Zoals gewoonlijk registreer ik nieuwe producten van Sony. 

Bij die registratie (via de website van Sony) wordt mijn een nummer gevraagd  dat op een bij gesloten kaart staat en in de verpakking van mijn lens zou moeten zitten. Ik heb geen dergelijke  nummerkaart gevonden bij de verpakking. Dat was ook zo bij aankoop van de body, daar ook ontbrak de garantiekaart met nummer.

 

Zonder die bedoelde kaart kan ik geen verlengde garantie invullen (op de website) . Waarom laat  Sony zijn klanten die een dergelijke dure lens kopen, nog eens een extra moeite doen en waarom ontbreekt er zo'n kaart in de verpakking...? Zou het niet eenvoudiger zijn om bij aankoop automatisch een verlengde garantie te geven aan de koper, zonder al die rondslomp en navraag doen naar de ontbrekende kaart, etc...

Hoe breng ik dit "weerom" in orde ...? 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb je hiervoor al contact gehad met de winkel waar je deze gekocht hebt? Zij zijn de eerste om te benaderen in deze. Zelf ook wel eens gehad dat er iets miste in een doos. Dit kwam omdat product keer uit de doos is gehaald in de winkel en men per abuis iets vergeten is terug te stoppen. Dit kan gebeuren.
------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Blijkbaar wordt het een gewoonte bij Sony, en hun winkels (distributeurs):

 

1) De winkel zegt dat Sony geen kaarten heeft toegevoegd om dat ze er NIET zijn

2) Sony zegt dat de winkel de kaarten dient toe te voegen

Is dit een goede klantendienst NEEN  en dat is reeds de tweede keer dat ik als klant ZELF een probleem (dat niet bij de klant ligt) moet gaan oplossen.

 

Ik denk dat SONY dringend werk moet maken van een betere dienstverlening via winkel en verkooppunten  en meer respect moet aan de dag leggen voor de klant !

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zo als aangegeven zelf dit soort dingen ook wel eens meegemaakt, maar winkel hoort in deze jou gewoon netjes te helpen. En probleem niet bij jouw als consument neer te legen. Altijd vervelend als van kasjte naar de muur gestuurd wordt. 

 

Om welke kaart gaat het de verlengde garantie van 5 jaar waar winkels mee adverteren of gaat het om registeren van product.? 

 

Wellicht dat iemand van Community Team je kan helpen. @Bibi_Sony

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web