annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

Hai,

Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is  duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.

Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469

Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010

De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.

Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.

Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.

Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.

Met vriendelijke groet,

Nick.

120 ANTWOORDEN 120
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Ik heb een donkerbruin vermoeden..ik hoop dat ik het mis heb, dat het niet te fixen is.

profile.country.nl_NL.title
pe1dnn
Bezoeker

Misschien is de update zoek geraakt of heeft niemand de webmaster verteld het bestand te publiceren. Met de deplorabele toestand rondom interne communicatie binnen de service afdeling van Sony kan ik me van alles voorstellen - behalve een oplossing uiteraard. Gelukkig hebben ze nog een paar uur voordat het overal ter wereld 1 december is. Mijn volgende weddenschap is dat de update WEL komt maar het probleem niet oplost... Sure bet want ik win namelijk altijd, als ik gelijk heb win ik en als ik ongelijk heb win ik ook want dan is m'n probleem opgelost.

Ik maak er nu wel een grapje van, maar het is natuurlijk diep triest voor een grote multinational als Sony. Ik geloof ook niet meer dat dit soort berichtjes er ook maar iets aan zal veranderen, helaas. Misschien helpt dit?

http://www.trosradar.nl/uploads/pics/Radartas-160_03.jpg

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Dat met die tros radar tas is zo gek nog niet, ik durf rustig te zeggen dat ik het daar al heb gemeld bij radar.

Als er meer zijn die dat doen, komt het misschien nog op TV net als Apple toen met dat garantie gedoe.

Je weet maar nooit, misschien helpt het.

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste pe1dnn,

Welkom op het Sony Forum.

Ervaringen in de USA zijn niet allemaal 1 op 1 te transformeren naar de Nederlandse of Belgische markt, daar moet je voorzichtig in zijn.

Natuurlijk kan een ieder tegenwoordig overal informatie van het web vandaan halen, waarmee er nuttige informatie gevonden wordt, dan wel een brij van informatie en mogelijk ook onjuiste conclusies.

Bij het lanceren in Nederland hebben we natuurlijk tests en reviews gedaan en zoals je kan zien zijn er ook zeer positieve reacties en tests.

Natuurlijk houdt Sony alle meldingen en ervaringen nauwlettend in de gaten, niet alleen van ons forum maar ook via onze andere touchpoints en beoordeeld achter de schermen welke mogelijkheden er zijn als oplossing voor gebruikers ervaringen.

Zo is er de eerdere software update geweest die een deel van de ervaringen van gebruikers verbeterd.

Neemt u van mij aan dat Sony wel degelijk alle informatie in kritiek uitingen serieus neemt en hieraan werkt.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste jethea,

Welkom op het Sony Forum.

Het staat u natuurlijk vrij om uw kritiek op eigen wijze te uiten.

Ook zonder die methoden neemt Sony uw ervaringen serieus.

Zie ook mijn eerdere reactie vandaag naar de andere forum gebruikers. 

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Nick-1964,

Welkom op het Sony Forum.

Het spijt me van uw reactie als goede Sony klant.

Ik begrijp wat u zegt en Sony neemt dit zeker serieus.

Zie ook mijn eerdere uitgebreidere reactie op dit onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Geachte heer Klis.

Een bevriende detail handelaar heeft me,om verder te testen, een Sony PRS-T1 geleend.

Ik heb inmiddels een resque set bemachtigd,dus geen update, van de laatste software.

Ik hou niet zo van updaten,er blijven vaak ongewenst stukjes staan van oudere software.

Dit betreft dus een 1.0.02.10280 resque set.

Sindsdien houdt de reader zich redelijk rustig.

Ik ben blij dat u zegt dat Sony dit serieus  neemt, al heeft zij ook met het noemen van updates,redelijk de plank misgeslagen.

Het enige wat me dwars zit , is dat ik al voor de release hier in Nederland,op dit forum,heb aangegeven dat er iets mis is,en dat de verkoop gewoon doorgaat.

Natuurlijk,elke klant is er een,uit concurrentie overwegingen zal Sony ook niet elk detail prijs willen geven.

Ik waardeer uw reactie omdat het de eerste keer is dat ik me ook serieus genomen voel.

Ik geloof wel dat publikatie wat druk op de ketel zal houden, alleen geloof ik niet zo in de afbrand methodes van programma's als Radar en Kassa die helemaal niet zo het belang van de consument voorop stellen maar gewoon grote bedrijven op een onfatsoenlijke manier te grazen willen nemen.

Ik hou de fora in de gaten en experimenteer verder met mijn gekregen PRS-T1 en heb inmiddels met de handelaar afgesproken dat ik een koop optie heb op dit geleende exemplaar.

Nogmaals,ik ben blij met uw reactie,maar laat me er ook niet door "omkopen" maar het ontevreden gevoel heeft u wel wat weg kunnen nemen.

Bedankt voor uw reactie.

Nick.

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Yoepie, hij is er de firmware update die de freezes moet verhelpen.

Ik heb hem al op mijn reader en alles is vlot verlopen.

Ik ben er helemaal blij mee.:smileyhappy:

profile.country.nl_NL.title
pe1dnn
Bezoeker

Geachte meneer Klis,

Allereest bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat over het algemeen problemen in een andere regio niet van toepassing hoeven te zijn voor Nederland en Belgie. Bij heel veel apparaten is dat natuurlijk zo. Het zoeken op het web naar meer informatie is vooral ook omdat op de eigen nationale support site, waar men informatie verwacht, niets te vinden is. Sony zou zelf de duiding kunnen geven en daarmee onjuiste conclusies kunnen  voorkomen of nuanceren. Uiteraard moet dat wel handen en voeten hebben, de reactie moet wel stroken met de feiten (dus niet "wij weten van niets"/"niets aan de hand" terwijl er overal al berichten opduiken).

In Nederland en België traden uiterlijk exact dezelfde problemen op als in de USA. Daarnaast traden de problemen ook op in Australie, weer een andere regio. Dat lijkt er op te duiden dat het om hetzelfde probleem gaat. Of de apparaten die in Nederland verkocht worden technisch gelijk zijn aan de Amerikaanse kan ik als consument niet beoordelen; daar zijn jullie voor. Het lijkt me dat jullie de kanalen hebben om dat na te gaan en of ze technisch gelijk zijn en om dan te beseffen dat het toestel, als het gelijk is, dan ook gelijk zal reageren en dus dezelfde fout zal hebben. Of juist vast te stellen dat ze niet gelijk zijn en te communiceren dat er welliswaar een probleem is maar dat die voor onze regio een andere oorzaak zou kunnen hebben en dat Sony dat gaat onderzoeken.

Ook de firmware versie is identiek en ook de firmware updates komen gelijktijdig uit wat voor mij, die alleen kan zien wat er naar buiten komt, toch wel heel sterk het vermoeden geeft dat de apparaten gelijk zijn. Maar ook als er verschillen zijn had dat gecommuniceerd kunnen worden. Want als het probleem in Nederland en België niet hetzelfde is als in de USA dan had ik van de support afdeling verwacht zich hard te zullen maken voor een oplossing voor ons probleem hier in plaats van meeliften met de USA.

Ik ga er van uit dat Sony de meldingen in de gaten houdt. Echter er werd niet via een officieel kanaal gecommunuceerd met de klanten. De enige communicatie kwam hap snap van eigen medewerkers waar je op zich niets aan had omdat die blijkbaar niet op de hoogte waren. Onder andere in dit forum werd een reactie gegeven die overbodig was als de medewerker de moeite had genomen om even de berichten te scannen alvorens te reageren. Nu kwam dat erg ongeinformeerd over.

Blijkbaar wordt de beschikbare informatie niet goed met alle medewerkers gedeeld of pikken de medewerkers het onvoldoende op. Dat laatste kan ik me ook goed voorstellen, er zijn zo veel producten en zo veel aandachtspunten. Op zich is dat ook niet erg, zolang ze zich daarvan bewust zijn en niet zonder kennis spontaan reageren en bij een vraag waarop ze het antwoord niet weten niet zomaar wat zeggen maar navraag doen bij collega's.

Het gebrek aan informeren van de consument heb ik als zeer storend ervaren. Dat informeren hoeft niet meteen een erkenning van een probleem te zijn, ik snap ook dat het eerst moet worden uitgezocht en dat de oorzaak vaak ligt bij de gebruiker en niet bij het apparaat. Maar meld dan in elk geval dat Sony kennis heeft genomen van de meldingen en er mee aan de slag gaat en de resultaten zal laten weten. Of zoals Sony USA heeft gedaan de meldingen verzamelen om daarmee te kunnen bepalen of het een gebruikersfout of een toestel probleem is en om daaruit een goed beeld te krijgen wat er loos is, want gebruikers hebben ook moeite om het probleem uit te leggen. Een probleem helder krijgen is ook jullie werk.

Inmiddels is de firmware versie vrijgegeven die het probleem van doorbladeren op zou moeten lossen. Tot mijn genoegen zag ik die ook al op de Nerderlandse support site staan. Sneller kan bijna niet dus ik zie hierin een grote verbetering. Hulde! De komende dagen zal blijken of het probleem echt is opgelost maar als dat zo is dan kan in het vervolg naar deze update verwezen worden bij deze problemen.

Als het probleem inderdaad is opgelost zal ik het filmpje van het probleem van Youtube verwijderen. Met de problemen oplgelost is het gewoon een super goede Reader die ik iedereen kan aanraden.

Ik hoop ook dat Sony support nog een verbeter slag zal maken. Uiteraard is de beste support de support die je nooit nodig hebt omdat het product intuitief is en goed werkt. Maar als er dan een probleem is, communiceer dan tranparant naar de klant. Klanten gaan toch onderling communiceren en daar kun je als ondersteuning beter in sturen dan het op z'n beloop laten. In elk geval bedankt voor de reactie, zo voel ik me als klant teminste toch nog gehoord door Sony en dat is fijn.

Met vriendelijke groet,

Henk - PE1DNN.

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Bedankt voor uw bericht op het forum van Sony.

Uw feedback is van groot belang. Daarom heeft een van de experts op het forum uw bericht geëscaleerd aan ons team van de technische ondersteuning.

Met vriendelijke groet,

Het team van Sony

Message was edited by: -Tycho-

Message was edited by: -Tycho-