annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

Hai,

Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is  duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.

Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469

Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010

De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.

Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.

Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.

Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.

Met vriendelijke groet,

Nick.

120 ANTWOORDEN 120
profile.country.nl_NL.title
Lucien_Bov
Bezoeker

Beste Hr Nick,


Welkom op het Sony Forum.

Sony heeft klachten over het vastlopen in onderzoek.

Tot op heden is er nog geen uitsluitsel van sony of er ook werkelijk structurele problemen zijn.

De problemen die zich in de USA voordoen met de readers vooralsnog hier niet geconstateerd.
 
Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,
Lucien

Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
stefanhes
Bezoeker

Beste Lucien,

Je schrijft in je laatste reactie:

De problemen die zich in de USA voordoen met de readers vooralsnog hier niet geconstateerd.

Hoe kun je nu zoiets opschrijven? Deze thread GAAT daar juist over. Lees dan!!

En dan nog maar eens het engels er bij pakken:

https://forum.sel.sony.com/viewtopic.php?p=31941&sid=02e7d801e234171f13301fd7a35bc00a#p31941by sonymod_mb » Sat Nov 19, 2011 9:14 pm

I’m pleased to announce that a firmware update for the Sony Reader model PRST1 is scheduled for release at the end of this month. This update is designed to resolve the dictionary, freezing and page flipping issues users have been reporting to Sony in the last few weeks. For more details of the issues, please see the previous announcement:

Ik citeer:

FREEZING ... PAGE FLIPPING

Zoals hier ook al talloze malen gemeld (als mede bij sony nederland helpdesk)

Wordt er bij Sony onderling gecommuniceerd?

Moi

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Beste Lucien, in dit topic, in diverse door mij aangegeven topics op Tweakers.net, door diverse andere personen ook aangegeven in dit topic,staan allemaal klachten.

Als je de moeite had genomen het topic te lezen zie je een tiental klachten hier en een veelvoud ervan op Tweakers.net en dan met droge ogen durven te zeggen dat jullie er hier nog niet van gehoord hebben.
Als ik jullie eigen klanten service bel en ik noem me achternaam,zijn er al een aantal die roepen, hee hallo NICK, die kennen me dus al bij voornaam.

Ook als je Stephanhes reactie doorleest zie je dat Sony het probleem al erkent heeft, en zelfs een release datum voor de fix noemen.

Nou die fix gaat aan mij voorbij,want met bovenstaande houding hoef ik geen Sony spullen meer, mijn 2 readers heb ik dan ook terug gestuurd.

Doe tenminste even moeite om te lezen voordat je wat zinloos gaat rondroepen.

profile.country.nl_NL.title
pe1dnn
Bezoeker

Lucien. Ik ben behoorlijk ontstemd over je reactie die niet getuigd van het serieus nemen van Sony klanten. Ik mag hopen dat je gewoon een willekeurige "Sony Medewerker" bent maar niet namens de Sony support afdeling spreekt. Want als dat laatste wel het geval is dan is het diep triest gesteld met de Sony support.

Forums staan vol van meldingen (inclusief de EIGEN Sony forums), dus als je zegt dat de problemen hier nog niet zijn geconstateerd kan alleen betekenen dat er absoluut niet wordt gecommuniceerd binnen de service afdeling en dat alle meldingen in de bittenbak zijn verdwenen.

Ik snap echt niet waarom je Sony zo'n slecht imago wil bezorgen. Ik zou beginnen om maar eens met je eigen forum moderator -Tycho- te praten. Hij heeft, volgens eigen zeggen, de problemen al meerdere malen onder de aandacht gebracht.

Als het de bedoeling is om het probleem te bagetaliseren om de schijn van "niets aan de hand, product is goed" op te houden dan ben je daar redelijk laat mee. Bovendien praten gebruikers met elkaar en bij iedereen is allang bekend dat deze problemen bestaan en structureel zijn. Dat wil zeggen iedereen, behalve kennelijk bij de Sony support medewerker. Ik vind je reactie echt beneden alle peil. Verkoop je klanten geen onzin, dat wordt niet gepikt.

Zoek anders even in Google op PRS-T1 freeze. Op youtube een filmpje van een in Nederland verkochte eReader (die van mij namelijk). Hier dus: http://www.youtube.com/watch?v=xX60B0bjp90

Op tweakers.net en op mobileread.com staat een poll die grofweg aangeeft dat 50% problemen heeft. Op tweakers.net hebben jullie 2 weken geleden ook de voorpagina gehaald.

Laat ik maar ophouden, want als het nu nog niet is doorgedrongen dan gaat dit ook niet meer helpen. Maar triest blijft het wel en ik zal er rekening houden bij m'n volgende electronica aanschaf.

profile.country.nl_NL.title
Lucien_Bov
Bezoeker

Hallo PE1DNN

Het statement dat er een STRUCTUREEL probleem zou zijn met de PRS-T1 is naar ons toe niet gemaakt.
Dat er in Amerika problemen zijn is wel bekend maar dat zou hier niet het geval zijn.

Ik ga dit zeker navragen, want als ik nu iets gezegd heb wat niet waar zou zijn excuses hiervoor.

Nogmaals het is mij niet bekend dat hier erkent is door Sony dat het om een structureel probleem gaat.

Ik ga dit zeker navragen want er is niets over naar ons bekend gemaakt.

En ik kan niet afgaan over wat er in andere Forums wordt gezegd,

Voordat hier naar ons toe officieel bericht is gegeven.

Inmiddels is er wel een firmware update beschikbaar voor de PRS-T1.

http://www.sony.nl/support/nl/product/PRS-T1/updates

Lucien

Sony medewerker.

Message was edited by: Lucien_Bov

Message was edited by: Lucien_Bov

Message was edited by: Lucien_Bov

Message was edited by: Lucien_Bov

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

En eind november is morgen.. en ik heb geen glazen bol of e-reader nodig om te weten dat er dan GEEN update zal zijn die de problemen fixt zoals beloofd.

profile.country.nl_NL.title
pe1dnn
Bezoeker

Lucien,

Die update de je meld is op 24-11-2011 op de support site gezet maar is al op 17 november wereldwijd gepushed via de Reader software. Overal met exect dezelfde versie, 1.0.02.10280, wat er op lijkt te wijzen dat de versies in Nederland, Duitsland, Amerika en Australië (dat zijn de forums die ik op dit moment volg) identiek zijn. Dus ook de problemen. Dat lijkt ook te kloppen met de meldingen van de problemen. Versie 1.0.02.10280 lost een aantal problemen op met boeken van bepaalde sites, maar niet het blader/freeze probleem. Binnen een half uur na de release was er al een melding van de 1e gebruiker die het probleem al weer had (een duitser in dit geval).

Het wachten is op versie 1.0.03.11140 waarin volgens Sony USA de problem zijn opgelost en die eind deze maand uit zou moeten komen (dus vandaag of morgen).

https://forum.sel.sony.com/viewtopic.php?f=98&t=11814

Voorafgaande daaraan heeft Sony meldingen verzameld van gebruikers, de vraag om informatie staat hier: https://forum.sel.sony.com/viewtopic.php?f=98&t=11588

Overigens staat ook een bevestiging op de sales site een reactie van Sony, zie

http://store.sony.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=...

Onder reviews staat een review (op dit moment pagina 4) van http://reviews.store.sony.com/profiles/5050hosted-en_us/145079118/profile.htmBklynBiblo met de titel "Don't do it" met daar onder een reactie van Sony.

[Quote]

Response from SonyReena, Social Media November 7, 2011

Hi  there. We appreciate your honesty and thank you for bringing these  issues to our attention. Wanted to let you know we're working on the  issues you mentioned ("freezing") right now.

We have received  reports from some PRST1 owners that their Reader have been freezing or  crashing and also some reports of the Reader turning pages by itself,  skipping pages or turning pages rapidly.

Sony engineering is  currently examining the issues and would appreciate if you or anyone  else experiencing these issues with their Reader to report it to Sony  product support as soon as possible. Again, we're working to get this  resolved. See contact info in the link below.

http://esupport.sony.com/US/perl/support-contacts.pl?mdl=PRST1

Please let me know if you have any questions. Happy to help.

[end Quote]

Ik begrijp dat het vervelend is om informatie van de Amerikaanse site te moeten halen maar dat is omdat Sony in Europa en de rest van de wereld er blijkbaar voor kiest om vooral helemaal niets met klanten te communiceren en naar ik begrijp ook niet naar de eigen medewerkers. Nu is dat geen nieuws, als je de afgelopen weken de verschillende reacties van de support medewerkers via telefoon en email leest dan is er geen lijn in te ontdekken. Door de telefoon en via email wordt maar van alles gezegt om de klant te sussen, maar enige zinvolle informatie komt er niet uit en van enige coordinatie tussen medewerkers wat de klant verteld moet worden is geen sprake. En dat terwijl er bij Sony inmiddels vele meldingen liggen en ook BOL apparaten heeft terug gekregen met de melding van de problemen.

Ben je weer helemaal bijgepraat. Als je collega's ook van niets weten is het blijkbaar nog slechter gesteld dan nu al blijkt. Ik hoop dat de 1.0.03.11140 firmware update snel komt want voor de rest vind ik het een TOP apparaat.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Hallo Lucien.

Ik ben er niet op uit om Sony medewerkers te bashen.

Ik heb de Sony 300 gehad, de 505, de 600,en heb hier 2 exemplaren liggen van de 650 en had ook 2 exemplaren van de PRS-T1.

Ik durf mezelf een ervaren ebook gebruiker te noemen.

Als 2 van mijn PRS-T1 uit een hele andere serienummer range dezelfde problemen vertonen en een geleend derde exemplaar van de buren ook, dus van 3 van de nieuwe exemplaren vertonen 3 dezelfde klacht,dan heb ik ondanks dat sony USA bekend heeft gemaakt dat het een structurele fout was gemaakt en dat ze er trots op waren om te vertellen dat er nog aan het eind van de maand (erg dichtbij en ik zie nog geen patch) een patch zou komen,dan heb ik Sony niet nodig om te zien of iets structureel is of niet.

Ik weet echt wel het verschil tussen swipen,of fast bladeren.

Hoewel ik nog elke dag geniet van de 650 komt de PRS-T1 er bij mij niet meer in.

Patch of niet, ik heb mijn vertrouwen in Sony totaal verloren.

En dan ook nog eens terwijl je weet dat je een probleem hebt ook nog gewoon de prijs gaan verhogen voor een watersnoodramp terwijl geen enkele andere firma dat doet, kom nou 179 euro voor zo'n prul ?

Ik laat wel 2 Kindle Touch komen,goedkoper,en Amazon neemt haar klanten wel serieus.

Ik was een voorvechter voor Sony op Tweakers.net,maar niet eens zozeer de problemen,ik heb die prullen toch niet meer,maar de (non) informatie van Sony en de duidelijke minachting voor hun klanten is een goed voorbeeld voor me geweest.

De kerstbonus komt er weer aan en de Sony Bravia stond op de agenda, ik heb een mooie Samsung LED TV besteld.

Als Sony niet wil snappen dat haar houding zich niet alleen beperkt tot de e-readers maar ook de aanschaf van andere producten op deze manier blokkeert dan ligt het grootste struktuele probleem niet in de readers maar bij Sony zelf.

En dat ze jullie als medewerkers daarover niet informeren vind ik een net zo kwalijke zaak.

We zitten in een economische recessie,en klanten kijken nu nog verder dan model en prijs alleen.

Op de kieskeurig site,tweakers,Bol, overal staan klachten.

Sony loopt een enorme imago schade op zo.

En als een moderator ( Tycho)  mij persoonlijk,in dit topic al weken geleden belooft de klachten naar Sony te escaleren en er komt weer iemand die zegt van niets te weten,hou die dingen dan maar lekker,

Hier liggen straks een paar Kindle touch's onder de kerstboom.

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Je hebt helemaal gelijk nick, ik heb net nog gekeken, maar er is helemaal geen update te vinden vandaag en morgen is het 1 december.

Gelukkig doet mijn ereader het weer prima, maar dat deed hij al toen ik hem een keer terug had gezet in de Fabriekstand. Wel heb ik die nieuwe firmware met 80 op het eind erook op gezet en hij doet het gelukkig nog steeds helemaal goed. :slight_smile:

Dat was in het begin wel even anders.:smileyshocked:

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Ik had liever ongelijk maar helaas,de beloofde bugfix is er niet,zoals ik al verwacht had.