annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

Hai,

Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is  duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.

Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469

Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010

De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.

Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.

Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.

Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.

Met vriendelijke groet,

Nick.

120 ANTWOORDEN 120
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Er schijnt ook een Firmware in omloop te zijn die het probleem niet heeft :  1.0.00.09270

Helaas kun je nergens firmwares downloaden.

En hoe ik Tycho kan benaderen is me niet duidelijk.

Plaatje met de firmware staat hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/37003074#37003074

Ik heb nu zelfs sites in Australie gehad die identieke problemen vertonen.

Message was edited by: Nick-1964

Message was edited by: Nick-1964

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Ik heb de software for pc opnieuw geinstaleerd, om dat ik er eerst mijn gekochte boeken niet kon openen.

Met de update van Sony lukt dat nu dus wel.

Dus dat puntje is gewonnen. Maar de reader for PC heeft nog steeds een grote fout.

Of het aan de reader ligt, of aan de software for pc, weet ik niet, maar hij zet niet alle boeken over bij synchronisatie. Het ligt niet aan het boek, want de volgende keer zet hij wel het boek dat beef staan over maar were anderen niet?

Dus dat, probleem bestaat nog steeds en is met de opgrade niet opgelost.

Verder had ik eergisteren de boel weer aan het bladeren. Ik was gewoon aan het lezen, mijn bladzijde wordt dan eerst vager en dan begint hij gewoon zomaar te bladeren. Hierna weer resetten omdat niets meer reageerd. Gek toch, je snapt gewoon niet waar door het komt, gaat van alles bedenken, je zet bijvoorbeeld je reader uit als je niet meer leest in plaats van hem in de standby stand te zetten, of durft het letter type niet te veranderen. Maar dat helpt niet.

Nu baalde ik dit keer zo erg, dat ik mijn interne geheugen heb geformatteerd, tot nog toe gaat het goed, 2 dagen gelezen zonder problemen.........maar ik weet niet of dit het ei van Columbus is, ook dit moeten we afwachten....ik vertrouw de reader echt niet meer.

Ik hoop echt dat Sony snel met een oplossing gaat komen............

profile.country.nl_NL.title
Bethgi
Bezoeker

VAndaag twee keer dat mijn pagina's bleven doorbladeren. Daarna bevriest alles.

@SONY: ik heb een online een formulier ingevuld dat ik mijn handleiding kwijt ben. Er is niet eens een berichtje gekomen. Gezien dat meerdere mensen deze bug hebben, vind ik dat Sony op zijn minst eens mag reageren.

Morgen neem ik contact met Bol op en de prs-t1 mag van mij retour. De volgende wordt geen Sony, want ik wil graag reacties zien als mensen hun problemen aangeven en Sony schiet hierin te kort.

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Ik heb vandaag e-mailcontact gehad met Sony,

Binnen een uur had ik al antwoord, ze gaan sowieso ook kijken naar het blader/freeze probleem opzich, maar inafwachting tot ze alles precies in kaart hebben, geven ze ook een aantal stappen die je eerst zelf kunt doen.

Verder gaan ze er vanuit dat er in het begin ook iets tijdens het laden gebeurt kan zijn de eerste keer dat hij op geladen werd.

Zij stellen dat hij eerst helemaal voor een bepaalde periode aan de lader moet zonder onderbrekingen.

Nou en het klopt wel, dat ik bijvoorbeeld tijdens het laden al begonnen was met het instellen van de Wifi..... Kennelijk, ik weet niet precies hoelang, moet hij gewoon alleen aan één stuk door geladen worden.....? Iets wat ik niet in de handleiding gelezen heb.Maar ik heb nu de stappen doorlopen er zijn verder geen gekke dingen gebeurd, hij doet het helemaal lekker en is rustiger en nu dus maar afwachten.

Ik hoop dat het helpt, je weet maar nooit toch. Dit is wat ze terug schreven:

Thank you for contacting Sony Support.

I will be glad to help you with the information about the reader that is freezing.

This issue is caused when the reader is not charged correctly, as you know, the reader needs to be charged for a limited period of time, this means if you leave it for more than the time that it is needed, it will show you this behavior that you have described.

We need you to perform some steps in order to solve this, here are the steps:

1- Unplug the reader.

2- Turn it on.

3- Push the reset button for five seconds.

4- Turn the reader off and on a couple of times.

5- When the reader is turning on, there might be a yellow light blinking on the top of the reader, all you have to do is to charge the reader for at least 30 more minutes.

Please continue to do so and let us know if you have any other issues.

Ik dacht ik geeft het maar even door, misschien zijn er meer mensen die dit willen proberen..........

Message was edited by: jethea

Message was edited by: jethea

Message was edited by: jethea

Message was edited by: jethea

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

@Jethea, maak je niet blij met een dode mus, mijn beide readers hebben eerst 8 uur aan de lader gelegen voordat ik er mee aan de gang ging dus dat is echt het probleem niet.

Overigens erkent Sony het probleem nu pas echt:

http://tweakers.net/nieuws/77769/gebruikers-nieuwe-sony-reader-melden-problemen-met-scherm.html

Het batterij verhaal is niet alleen flauwekul,maar het zou ook betekenen dat je steeds maar met een half geladen reader kan werken.

En denkt Sony nu echt dat ik genoemde reset procedure niet gedaan zou hebben ?

Feit dat Sony er geen grip op kan krijgen betekent iedere dag dat er geen updrade komt,dat ze het gewoon zelf ook niet weten.

Het hoort niet dat je bovenstaande stappen allemaal zou moeten doen om een goed werkende reader te krijgen of te houden... Dat was bij de 650 ook niet nodig.

Geen enkele reader zou met zo'n "schudden voor gebruik" optie op de markt moeten komen

Ik bestelde mijn PRS-T1 's met mijn ervaringen met de 2 650's die ik had,blindelings,en dat zal ik niet meer doen met een Sony.

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Dan je voor de URL Nick, hier heb ik wat aan.

profile.country.nl_NL.title
sappie44
Bezoeker

Er staat bij Jethea dat de reader at least, dus minimaal 30 minuten aan de lader moet liggen. Hoe langer hoe beter dus.

Ik heb ook een prs-t1 en heb het probleem van freezing nog niet gehad. Afkloppen dus.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Is meer dan 8 uur dan niet voldoende, ach kom,ik begrijp dat het moeilijk is om de fout te vinden, als je zegt aan de telefoon dat je 8 uur geladen hebt en gereset dan gaan ze vragen of je je geheugen wilt formatteren via de opties in het menu, als je dat ook gedaan hebt vragen ze om het met de pc te doen,eerst fat32, dan NTFS en als je dat allemaal gedaan hebt vragen ze je de boeken te laden op de micro sd kaart,die gekocht,maakt ook niet uit.

Zeg dan gewoon,we weten het niet,maar stuur me niet met een kluitje in het riet.

profile.country.nl_NL.title
Joost54
Nieuw

Bij mij heeft hij tot nu toe één keer 'doorgebladerd' en stopte het toucha=screen er twee keer mee. Na weer uit en aan zetten deed hij het weer. Alle opmerkingen zo lezend denk ik dat Sony toch wel snel met een firmware update zal komen. Over het algemeen zijn ze daar toch wel accuraat mee. In ieder geval dank aan iedereen die tot nu toe iets gemeld heeft. Ik dacht al dat het aan mij lag, maar weet nu dat opsturen geen zin heeft...

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Ik denk dat het triggeren een veel groter probleem oplevert, stel dat het pas optreedt na 10 handelingen,wie weet dan nog welke 10 dat waren.

Sony zal echt meer input moeten krijgen,hoewel ik de opgegeven link vrij onduidelijk vind,het leidt naar een aantal opties en je mag dan de juiste zien te vinden,er is geen 1 op 1 kontakt,maar als ze het eenmaal getriggerd hebben... tenzij het iets hardware matigs is...

En neem je al kontakt op dan komt daar niet echt actief feedback op terug.

Het enige dat ik uit al de fora heb kunnen destilleren is dat degenen die het touchscreen niet gebruiken maar de echte bladerknoppen,nergens last van lijken te hebben,maar ja daar neem je hem niet voor,hoewel sommigen dus wel.

Die gebruiken de reader puur alleen als reader en alle extra opties niet, sommigen hebben hem niet eens geactiveerd voor de webshop en zie dan maar eens een patroon te ontdekken.

Volgende maand arriveert de Kindle touch,dan moeten ze het er echt uit hebben,en een hoop mensen kiezen net als ik,voor het retour zenden binnen de 14 dagen.

Wat overblijft is een groep mensen die Sony niet van voldoende input kan voorzien vrees ik.

Probeer dus zoveel mogelijk Sony te voorzien van info want zonder dat lukt het niet !