annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

Hai,

Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is  duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.

Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469

Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010

De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.

Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.

Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.

Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.

Met vriendelijke groet,

Nick.

120 ANTWOORDEN 120
profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Ik kan mij helemaal achter Henk- PEIDNN scharen, want ik denk er net zo over als hij.

Ik heb al een paar keer mijn probleem gemeld per e-mail zoals kan en kreeg gewoon helemaal  geen reactie.

Zelfs toen ik een keer belde werd voor ik klaar was met bellen, mijn gesprek afgebroken, kan perongeluk gebeurt zijn weet ik niet hoor......maar dat kwam er nog even bij.

Je voeld je gewoon machteloos, je zit met een probleem en dan wordt je  niet serieus genomen. Zoiets verwacht je echt niet van Sony.

Dus inderdaad, als Sony wat meer en beter had gereageerd, voelen mensen zich niet gedwongen zich ergens anders te uiten, omdat men dan bij Sony terecht kon.

Normaal ben ik sowieso niet zo dat ik met iets naar radar , Tweaker of wat anders ga, maar bij Sony kon ik ook niet terecht. Ook heb ik niet snel de behoefte om mij negatief te uiten. Want als je goed geïnformeerd wordt, heb je daar ook geen behoefte aan, maar nu stond je letterlijk voor een gesloten deur.:smileyconfused:

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste PE1DNN,

Welkom op het Sony Forum.

Bedankt voor uw eerdere uitgebreide reactie, uw kritiek en ervaring.

Sony neemt zeker de ervaringen en commentaren ter harte.

Ik zie dat u waarschijnlijk zendamateur bent en uw kennis deelt op het Forum.

Dat is ook een doel van dit forum. 

Zover mij bekend zijn de eerdere problemen met de laatste update opgelost en heeft u geruime tijd daarna verder kunnen testen.

Zijn dat ook uw ervaringen?

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Beste Hans Klis.

Net als PE1DNN ben ik zend amateur ( a licentie, de hoogste status,dat terzijde) maar er zijn nog steeds issues met de reader.

Nummer een, kunt u niets aan doen,maar de store werkt niet, BOL.com heeft al wekenlang een storing en heeft er weinig zin in deze op te lossen,je kan niet bij je bibliotheek komen met gekochte boeken via de store.

De eerdere storing is er uit maar er zit wel een vervelende nu in.

Om de zoveel tijd komt er midden in het boek het draaiende pijltjes symbool ( wat je ook ziet als bij het opstarten alle boeken worden geladen) waarna de reader volledig vast staat.

Je kan hem niet eens meer uitzetten, het draaiende pijltjes symbool knippert even,begint opnieuw en blijft dat herhalen tot in de eeuwigheid.

Het enige dat je kan doen om dit te herstellen is een soft reset dmv de reset pin.

Helaas ben je dan ook meestal je boek history kwijt.

Ik heb 2 sony's en heb het volgende geprobeert, ligt het aan het boek ( zelfde boek in andere reader gedaan) uitslag nee,in de andere reader treedt het niet in hetzelfde boek op.

Het boek verwijderen,en opnieuw invoeren,bij een fout boek zou je verwachten tot de storing opnieuw op dezelfde page optreedt,maar dit is dus niet het geval, bij beide readers treedt het random op.

Ik heb voor mijn buurvrouw ook een sony besteld ( het derde exemplaar dus ) en die heeft het net zo vaak en wil hem zelfs omruilen tegen mijn 650 die ik ook nog bezit.

Alle 3 de readers beschikken over de laatst verkrijgbare firmware: 1.0.04.12210

profile.country.nl_NL.title
yvon0411
Bezoeker

Hoi Nick,

Heb mijn PRS-T1 nu 1 week en hij is al 5 keer gecrasht. Best vervelend. Ik heb deze reader gekocht omdat deze er als beste uitkwam bij de test van de consumentenbond en dacht dat alle problemen met deze reader inmiddels zouden zijn opgelost. Helaas.

Groet,

Yvon

profile.country.nl_NL.title
tonio2002
Bezoeker

Beste Nick,

ik las vorige week je opmerking over het vastlopen en verbaasde me erover. Heb hem nu twee maanden en nog geen een keer last gehad.

Vorige week ge-update naar 1.0.04.12210    en je raadt het al, direct een vastloper! Precies hetzelfde als jij beschreef. Ik wordt hier best wel moedeloos van.

In januari lied reader for PC vast en nu mijn e-reader zelf. Het heeft er alle schijn van dat Sony de software niet onder de knie heeft.

Mijn aanvankelijke enthousiasme voor dit apparaat is wel een stuk minder geworden en ik weet niet meer zeker of ik hem durf aan te raden bij mijn vrienden.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Het helpt om een fabrieks reset te doen.

Let wel,hierbij ben je de boeken kwijt en ook al je instellingen en ade authorisatie.

Druk de aan en uit knop minimaal 3 seconden in, druk op ja op de vraag of je het toestel volledig uit wil zetten.

Zet het toestel daarna weer aan, en op het moment dat je ziet opening book druk je op het > knopje en tegelijk op het terug knopje en houd deze ingedrukt ( knop 2 en 4 van links geteld) laat daarna knopje terug ( 4) los.

Hou de linker knop ingedrukt, en druk daarna opnieuw het back knopje even in.

Laat daarna pas het > knopje los.

Op het scherm verschijnt de vraag of de fabrieksinstellingen geladen moeten worden, druk op ja.

Hou opnieuw het powerknopje 3 seconden ingedrukt, kies ja waarna de reader weer uit gaat.

Als je hem daarna aanzet zal de reader helemaal opnieuw ingesteld moeten worden.

Blijkbaar blijft er bij het upgrade proces iets hangen wat deze storing veroorzaakt.

Je kan ook volledig terug naar de vorige firmware, dit zal ook al je settings en boeken wissen.

Dit is volledig op eigen risico.

Je kan o.a. de versie hier vinden:

http://projects.mobileread.com/reader/users/porkupan/PRST1/flash_packages/restore-set-1.0.03.11140.z...

Unzippen en uitvoeren met de reader in transfer mode aangesloten met de usb kabel op de PC.

De reader zal een paar keer knipperen en bezit daarna de oude software 1.0.03.11140

In beide gevallen zegt Sony dat je via de store ( die je opnieuw moet authentificeren via de Sony software geleverd op de reader ) bij BOL je gekochte boeken kunt downloaden,maar BOL heeft al weken een storing waardoor "mijn bibliotheek" niet werkt.

Je moet hiervoor met de pc naar mijn account bij BOL waar je je bestellingen en dus je gekochte boeken ziet.

Doe dit pas NADAT je je reader opnieuw hebt geauthoriseerd anders kun je je boeken door de ingebouwde beveiliging niet lezen.

Voor alle duidelijkheid, ik werk niet bij Sony en heb ook geen enkele band met het bedrijf,ik ben hier slechts om te helpen.

Message was edited by: Nick-1964

Message was edited by: Nick-1964

profile.country.nl_NL.title
frederique111
Bezoeker

Hi,

Het is al even stil sinds 12 feb .. betekent dit dat de problemen zijn opgelost of ..?

Ik sta / stond op het punt een Sony PRS-T1 eReader te kopen voor een 4 maanden durende reis door Azie , maar ben na alle ellende die ik hier lees twijfel ik ernstig.

Kan iemand me een update geven over de status van de problemen?

Groet, Frederique

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Als je eerst een fabrieksreset doet dan zijn er alleen wat af en toe dingetjes waar best mee te leven valt.

Zo heb ik dus niet de update gedaan maar de resque set er opgezet waarvan ik de links enige posts eerder heb geplaatst en dit ook bij mijn buren gedaan, sindsdien geen noemenswaardige problemen meer gehad,er is een bekende online boekenwinkel,als je hem daar aanschaft kan je hem 14 dagen uitproberen,ik vind het nu wel een fijn apparaat.

De genoemde storing bij BOL met de store is inmiddels weer opgelost.

profile.country.nl_NL.title
ghdebie1
Bezoeker

Hoi Jethea,

mag ik je vragen over welk firmupdat jij praat, en hoe jij het voor elkaar hebt gekregen om die te installeren.

Ik probeer het ook steeds, maar krijg altijd het bericht dat de update misslukt is, en de reden zou zijn dat ik alle applicaties moet sluiten die op mijn pc open zijn.

Ik vind dit wel een beetje ver gezocht voor een update van een extern medium. Heb dit trouwens zelden mee gemaakt bij updaten van andere apparaten.

Maar wanneer jij me kunt helpen met het updaten zou ik het enorm op prijs stellen.

Groetjes, 

ghdebie

Message was edited by: -Tycho-

Naam aangepast om online privacy te waarborgen.

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

http://www.sony.nl/support/nl/product/PRS-T1/downloads/PRST1_FW_PC_v1004_12210

Hoi ghdebie,

Ik heb gewoon de link hierboven gebruikt  en dat gin prima bij mij.

Wel zorgen dat je batterij volledig is opgeladen, want met een slecht opgeladen batterij krijg je ook foutmeldingen...

Als ik jou was, zou ik het gewoon nog eens proberen....

Succes