annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PRS-T2: Vervelende Bug. Facebook integratie werkt niet....

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
ArthurKozinski
Bezoeker

PRS-T2: Vervelende Bug. Facebook integratie werkt niet....

Sinds gisteren dit kleinood in ontvangst mogen nemen. ik had het gekocht voornamelijk omwille van de sociale media cappiciteitei (FB, evernote, WIKI, et....).

MAAR: Ik stoot nu reeds op de eerste hardnekkige BUG.

==> Als ik facebok instellingen wens te configureren (Hoofdmenu >> Applicaties >> Facebook  instellingen) krijg ik een scherm (landscape orientering) te zien met Facebook icoon met 'Laden...' eronder...maar daarna gebeurt niets meer.

Wifi is ok, webbrowser ok, ....dus het heeft specifiek met dit menupuntje te maken.

Ik heb de firmware upgrade uitgevoerd. Een reset (via reset knop) brengt geen oplossing.

Hebben jullie dit ook voor? Of weten jullie hoe dit te fixen?

Thnx

Message was edited by: ArthurKozinski

Tags (1)
23 ANTWOORDEN 23
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Mijn topic en ervaringen ( https://www.sony.co.uk/discussions/thread/168727 ) hier maar even heen getrokken, ik heb Tycho, een van de moderatoren gevraagd per DM dit te escaleren naar een hoger nivo hetgeen dus ook gedaan is, ook de directeur van sony Nederland heb ik op dit en het andere topic gewezen.

Hieronder dus mijn bericht in het andere topic:

Zoals gewoonlijk heb ik nadat ik de T1 had gekocht en hier lang bezig ben geweest om problemen onder de aandacht van sony te brengen,een T2 gekocht en ook deze geeft met de nieuwste firmware problemen.

Als je leest vanuit een boek: google raadplegen,Facebook of evernote of wiki loopt de reader dus vast.

De oplossing is al even Simpel: Zorg dat de wifi verbinding op je Sony al draait.

Ik ben aan het testen en aan het debuggen geweest en:

De ingebouwde apps wachten niet lang genoeg of gaan er vanuit dat er al een internet verbinding is.

Duurt dit te lang dan crasht de applicatie of de reader.

Er moet dus rekening worden gehouden dat het even duurt voordat de reader vanuit wifi standby een verbinding op moet bouwen met de reader voordat de app gelanceerd wordt.

Er lopen op andere fora ook al topics over deze klachten.

Alleen hoe krijg ik meneer Klis te pakken of iemand bij Sony zelf die de melding serieus neemt, het heeft met de T1 een hele tijd geduurd voordat men de klachten met dat apparaat oppikte.

Daarna van Sony zelfs geen bedankje.

Huidige firmware: software versie 1.0.02.08090

Er is een ingewikkelde work around of een wat simpeler work around:

Wifi aan laten staan tijdens het lezen en vanuit het boek start elke applicatie vlekkeloos, alleen dat vreet stroom.

Je boek uit gaan, browser starten, naar een page gaan, weer terug naar boek lezen en dan evernote of wikipedia oplossen en er is niets aan de hand.

Maar dat is niet de insteek.

Vorige keer duurde het 2 maanden voordat ik tot Sony kon doordringen, wat moet ik nu doen.

De online support en telefonische support komt niet verder dan paperclip en resetten maar dat lost de problemen niet op.
De apps moeten gewoon even kunnen wachten tot er verbinding is met het netwerk, of even iets langer wachten voor ze een time out geven en als dat gebeurt is er niets aan de hand.
Alleen hoe krijg ik dat bij de tweede lijn, meneer Klis kent me wel van de problemen met de T1,maar ik heb natuurlijk niet zijn directe nummer.

Ook de Facebook app werkt totaal niet, ongeacht of er nu een werkende verbinding is of niet, zodra je via de instellingen deze probeert aan te zetten reageert de reader niet meer.

Hier lopen al diverse topics over, alsjeblieft Sony, toch niet weer dezelfde problemen als met de PRS-T1 ?

Eerst een reader uitbrengen en dan later eens problemen op gaan lossen ?
Van een goed merk als Sony zou je zeggen, met de PRS-T1 was het een eenmalig uitglippertje maar het lijkt nu Structureel te worden,zo snel mogelijk de markt op,problemen zien we later wel,de klant is zo de dupe en met een tweede reader weer problemen ondermijnt mijn vertrouwen in Sony behoorlijk !

Moderator Tycho, je hebt ons de vorige keer ook geholpen, kun je dit escaleren ? ( heb je dus gedaan bij deze mijn hartelijke dank)

profile.country.nl_NL.title
Ivo-1977
Bezoeker

Zelfde probleem hier.

Ik heb vandaag gebeld met de Sony servicedesk, waarbij ik te horen kreeg dat de desbetreffende medewerker wel wat van dit probleem had gehoord, maar hij leek er niet goed van op de hoogte te zijn. Het advies dat ik kreeg was om af te wachten tot Sony met een nieuwe firmware update komt. Ik kreeg echter geen enkele indicatie op welke termijn dit zou kunnen zijn.

Het is zo jammer dat Sony prachtige hardware maakt, maar telkens de mist in gaat bij de software. Ik vraag me af hoeveel mensen met een Sony reader daadwerkelijk Sony's eigen Readersoftware gebruiken. Ik denk dat het grote merendeel al de overstap heeft gemaakt naar Calibre, omdat het Sony niet lukt om goede software in elkaar te steken. Heb er na de PRS-505, PRS-650 en nu de PRS-T2 nog altijd geen goed gevoel bij.

profile.country.nl_NL.title
Mikmak68
Bezoeker

Oooh bah was zo blij eindelijk mijn eigen ereader en dat dit 😞 hebben de meeste hem nu idd teruggestuurd ? Ik niet bij bol gekocht maar bij dixons en had vorige week al de laatste. Wat nu?? Terugsturen of afwachten ?

profile.country.nl_NL.title
Ivo-1977
Bezoeker

Nee, ik heb hem niet teruggestuurd. Afgezien van deze softwarebug vind ik het een hele mooie reader. De hardware is prima in orde. Hoe meer mensen de PRS-T2 kopen, hoe meer klachten Sony zal krijgen over dit probleem. Ik persoonlijk verwacht dat ze op korte termijn met een update zullen komen die het probleem oplost (uit de reactie van Tycho begrijp ik dat men er al mee bezig is).

Lijkt me zonde om alleen hierom een verder uitstekende ereader te gaan omruilen voor een ander merk, dat misschien weer heel andere problemen of tekortkomingen heeft. Ik wacht het geduldig af, in de wetenschap dat ik zonder problemen mijn boeken kan lezen. En dat is uiteindelijk toch de kern van een ereader, nietwaar?

profile.country.nl_NL.title
Mikmak68
Bezoeker

Inderdaad, ik hou hem ook ben er supr blij mee namelijk. Moet je deze site dan in de gaten houden als er een evt. update is of krijg je daar zelf een melding van(net als bij iphone) zodra je hem aan de computer legt.

profile.country.nl_NL.title
Ivo-1977
Bezoeker

Ik reken er op dat, zodra er een firmware update beschikbaar is, we hiervan een melding krijgen op de reader zodra deze verbinding maakt via USB of via wifi. Maar intussen houd ik deze site ook in de gaten. Het zou fijn zijn als Sony zelf ook een reactie gaf. Er zijn overigens nog wel meer vervelende tekortkomingen in de software. De koppeling met Evernote bijvoorbeeld, is op zich heel prettig, maar erg jammer dat je geen handschrift-notities kunt synchroniseren met Evernote. Hiervan moet je dan weer eerst een schermafdruk maken, opslaan als foto, foto openen en deze naar Evernote sturen. Maar goed, laat ik nu niet van het topic afwijken.

profile.country.nl_NL.title
DummiE-READER
Bezoeker

Sinds gisteren in bezit. Gehaald bij Dixons. Reden van aanschaf was puur voor de reader zelf.

't Is even wennen, maar voor de rest tevreden over de reader.

Helaas ook hier hetzelfde probleem met facebook.

profile.country.nl_NL.title
Karen_78
Bezoeker

Ik heb de T2 vandaag, 12 september ontvangen, en helaas werkt bij mij ook de Facebook connectie niet. Zwaar irritant dat een niet goed werkend product wordt verkocht.

Ik hoor graag van Sony hoe en wanneer de bestaande software problemen worden opgelost.....

profile.country.nl_BE.title
battelmathijs
Bezoeker

Ik heb mijn reader gisteren ontvangen. Zeer tevreden over dit toestel, maar stom dat de facebookapp vastloopt.
Het is wel een opluchting om te lezen dat de bug blijkbaar in alle toestellen zit en ik hoop dat sony snel met een update met bugfix voor dit probleem komt. Op zich is het geen groot probleem dat facebook niet werkt, maar het is wel zeer irritant om een nieuw product te kopen dat niet volledig werkt. De connectiviteit met facebook is één van de belangrijke nieuwigheden in vergelijking met zijn voorganger, de t1. Het feit dat sony de t2 nu op de markt brengt terwijl dit niet werkt, is zeer spijtig.

Message was edited by: battelmathijs

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Forum Leden,

Sony heeft laten weten op de hoogte te zijn van het Facebook applicatie probleem op de nieuwe PRS-T2 eReader. Naar het schijnt heeft het te maken met een verandering in het Facebook URL adres.

Er wordt momenteel hard gewerkt aan een patch om dit te verhelpen.

We houden jullie op de hoogte zodra er nieuwe updates hieromtrent worden vrijgegeven.

Met vriendelijke groet,

- Tycho -

Forum Moderator