annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Er is iets goed mis met de PRS-T2

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Er is iets goed mis met de PRS-T2

Ik heb de reader terug gestuurd, er is iets fouts mee.

Als ik 2 exact gelijke boeken in mijn T1 vergelijk met mijn T2 dan kunnen er op de T1 een paar woorden meer op een regel.

Bij gekochte boeken worden woorden verkeerd afgebroken aan het eind van een regel.

antwoord wordt bij het eind van een regel a volgende regel ntwoord in plaats van dat het hele woord doorschuift naar de volgende regel.

Er klopt gewoon iets niet in de afbraak van de woorden en bladzijdes die er op de T1 volkomen normaal uit zien, zijn een puinhoop op de T2.

Plaatjes van 800x600 wat de standaard resolutie is, worden verkeerd weergegeven.

Het is me duidelijk dat er met de software van deze reader iets mis is.

Zoomlevel, bijsnijden,marges,het maakt niet uit, er is iets goed mis met deze reader en ik kan in de huidige staat alleen maar afraden het ding te kopen.

Ik had al bugs gevonden over het feit dat sommige apps niet wachten op de totstandkoming van een draadloze verbinding maar ook het resizen doet de reader niet goed.

Voor de grap een plaatje van 1200X1600 er op gezet.

Deze wordt 2x zo groot weergegeven ( Waar de T1 hem netjes resized)  en is onleesbaar.

4 boeken terug gebracht naar hun oorspronkelijke font.

De bladzijdes zien er gelijk uit maar op de T1 staat meer tekst dan op de T2 en de T2 schuift een woord dat aan het eind van de regel staat niet door naar de volgende regel maar breekt gewoon af op de plaats waar het scherm ophoudt.

Ik heb de PRS-550 PRS 600, de 650, de PRS-T1 en de PRS-T2 en de laatst genoemde geeft alle uitgeteste boeken en bladzijdes niet correct weer.

Uiteraard nieuwste software en factory reset gedaan,het helpt niet.

Pas als ik in de .css van een boek laadt dat er een rechtermarge van 5 pt moet zijn, is de rechterkant correct maar dan moet ik in elk boek de marges gaan veranderen, voor mij is dat geen probleem,maar een onervaren koper zal dit niet lukken.

Hij "denkt" gewoon dat het scherm breder is dan hij in werkelijkheid is.

Slechts een plaatje van 570 x 760 kan goed weergegeven worden,elk groter plaatje wordt verminkt.

Natuurlijk zou dit exemplarisch kunnen zijn,maar een bij de plaatselijke Dixons (met vermelding niet goed geld terug) trad exact hetzelfde probleem op.

Er wordt geen 800x600 weergegeven,het afbreken is onjuist,Facebook doet het niet, in mijn lange rij van Sony van Sony readers is dit het meest slechte examplaar wat ik ooit ben tegen gekomen, daarnaast zie je elke vingerafdruk op het matte zwart.

Slechte keuze Sony !

94 ANTWOORDEN 94
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Beetje onduidelijk, welk probleem refereer je aan ?

Bij veel "bibliotheek boeken" in PDF is de tekst in vaste tabellen gegoten.

Als bladzijde 1 en 2 in een tabel zijn verwerkt in linker en rechter bladzijde zoals in een gewoon boek dan kan de PRS-T2 alleen de linker bladzijde laten zien door de veranderingen in de adobe portable reader software.

Roepen, reader merk a of prs-T1 kan het wel, komt alleen omdat daar een oudere versie op staat.

De problemen ontstaan door het gebruik van Adobe Acrobat software met het gebruik van de Adobe portable edition.

Als je de adobe productpage bekijkt dan is de PDF Creator software vernieuwd in versie XI en dan de Pro en Lite versie.

De huidige versie die de meeste bibliotheken gebruiken zijn niet compatible met de Nieuwe portable versies in de reader, adobe biedt er zelfs conversie tools voor aan.

De bibliotheken zullen in een ander formaat moeten gaan werken of de leveranciers van de boeken aan de bieb moeten de tabel opmaak aanpassen, oplossingen zijn er genoeg maar niet in het legale cirquit.

Als de lay out in het adobe formaat bieb boek er op gemaakt is om 2 pagina's op een page in landscape formaat op een a4 te zetten dan ga je dat met 6 inch niet redden,dan valt de rechterpagina weg.

Dat ga je niet redden zonder iets aan het orginele formaat te doen, en dat kan je niet door de DRM.

Oplossingen heb ik genoeg gegeven, er vanuitgaand dat er geen DRM op de boeken staat.

Zit die er wel op dan kan je het boek alleen op je pc lezen, aangezien je op je reader niet naar rechts kan scrollen om het tweede deel van de pagina te lezen, wat op de pc wel kan.

De boeken worden aangeleverd met de wel delen, niet bewerken optie.

De enige legale optie die echt helpt is Abbyy Finereader aan te schaffen, een software pakket dat het onderdeel Abbyy Screenshot Reader bevat.

Deze kan de PDF vanaf het scherm lezen,ongeacht de DRM omzetten in tekst waar je met Sigil een prima epub van kan maken.

De andere optie is dat de bieb op een andere vorm van distributie over gaat.

profile.country.nl_NL.title
renvissc
Bezoeker

Hi Nick,

Dankjewel voor je reactie.

Ik had met name last van het verkeerd afbreken van woorden aan het eind van de zinnen. Maar na de software update is dit probleem weg. Ik had beter eerst de update kunnen uitvoeren en dan pas mijn vraag stellen ipv andersom. :

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Dat geeft niet, de oplossing voor het verkeerd afbreken van woorden had ik al met Sony overlegd en een oplossing voorgesteld, de oplossing ook hier gedeeld en ook nog wat andere kleine bugjes doorgegeven.

Het probleem is mede dat Sony een licentie heeft van Adobe voor het gebruik en de weergave van de ebooks.

Sony mag in het deel van Adobe zelf niets doen.
De nieuwere versie van Adobe waar een hoop schrijvers mee werken is niet helemaal compatible met die in de reader maar kwam later uit dan de reader, en in de nieuwere "schrijvers" editie zijn een aantal nieuwe tags opgenomen waar de reader editie zijn nek over breekt, die zijn nu gepatched in de vorm dat ze genegeerd worden voor de uiteindelijke output op je scherm verschijnt.

Het heeft alleen een tijd geduurd voor dat Sony met deze oplossing kwam, in september 2012 heb ik het al gemeld.

Voor zover ik begrepen heb is er toen een soort van bounce effect opgetreden, moest Sony het fixen of Adobe, en mocht Sony het fixen in de adobe versie op het apparaat of in haar eigen software, een fix in de adobe versie was snel gedaan maar die mocht niet gereleased worden, er is gewacht tot adobe kwam met een nieuwe mobiele versie waar de fix in zat,welke ook niet kwam en daarna moest Sony alsnog een fix in haar eigen software maken omdat ze anders allemaal patenten van Adobe zou schenden.

Dan is ook nog de vraag,hoe wordt het materiaal aangeleverd om er een e-book van te maken, er is een plugin voor Word die een epub uitspuugt die dan welliswaar leesbaar is maar voor zeker 50% vol staat met onnodige code's, maken ze in die plugin een fout dan kan dat voldoende zijn om een reader weer te laten crashen vanwege een compatibilitie verschil tussen de word plugin en de Adobe versie.

En zo zijn er nog veel meer dingen, soms krijg ik een ebook binnen van 5 MB, dan ga ik kijken en blijkt dat de plaatjes niet aangepast zijn, de gemiddelde reader is 6 inch met een resolutie van 600x800 en 16 grijstinten.

Dan blijkt dat de uitgever er plaatjes in gestopt heeft die full color zijn met een resolutie van 1800X2400, dat is leuk voor een gewoon boek, lekker gedetailleerd maar voor een ebook kan je die makkelijk terug zetten naar 16 grijstinten en 600X800 en dan is het boek opeens onder de 1 MB.

Maar de schrijver levert haar/zijn verhaal meestal in bij de uitgeverij in word, de uitgeverij bewerkt dat naar een PDF met print en bladzijde code zodat de drukmachine het tot een normaal boek maakt,en dan gooit men nog even over die PDF heen een conversie programma want oh ja,we moeten hem ook in epub formaat leveren, en dan maar hopen dat iedere reader daar goed mee om kan gaan.

Gooi je over een nieuw ebook een epub valideer programma dan staan er zo 40 fouten in en vind ik het vaker een wonder dat de epub nog werkt... maar goed.. ik ben zelf weer een ebook aan het schrijven :

profile.country.nl_NL.title
voorsprong
Ontdekker

Nick,


Bedankt voor de informatie. Ken jij wellicht software waarmee je EN een goed boek (PDF) kunt produceren EN een e-book. Ik heb momenteel een boek in Word staan en PDF genereren voor druk is prima maar omzetten naar e-book... een ramp. Ik heb al verschillende pakketten (InDesign, Sigil, H&M, Dr.Explain etc) maar ze hebben alle nadelen.Ik zoek echt een single source pakket dat naar verschillende formaten kan genereren en dan zorgen dat het er in dat formaat goed uitziet.


Het liefst heb ik ook nog iets waarmee we iets van de investering in het schrijven kunnen terugverdienen en/of een registratie van wie er van het document gebruik maakt. DRM klinkt in dat verband ideaal maar het is het niet volgens mij.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Abbyy Finereader kan allerlei formaten aan als input, van scanner tot plaatjes tot word en PDF met als output epub,en dat gaat gewoon met wizzards.

Ook hier zal je nadelen ondervinden maar er is gewoon geen zwitsers zakmes op dit gebied, er is ook een plugin voor word dat als output een epub produceert maar dat staat dan vol onnodige code.

Ik weet eerlijk gezegd niet of Abbyy ook een trial versie heeft maar het is een verschrikkelijk goed pakket.

(Ik gebruik het ook beroepsmatig,ik corrigeer ebooks.)


Natuurlijk klinkt DRM ideaal maar dat is het niet, je hebt de broncode nodig van Adobe want DRM is niet zo makkelijk te implementeren, je hebt een soort van digitaal distributie kanaal nodig dat op het moment van verzending naar de klant op basis van de DRM key van de klant de epub versleutelt want anders kan de klant het zelf niet lezen, je kan het digitaal watermerken maar dan kan je alleen maar als het bestand op internet opduikt zien van wie het oorspronkelijk is geweest.


Beiden zijn er gemakkelijker af te halen dan er op te zetten dus dat is veel moeite voor niets.

Er hoeft maar 1 persoon als koper te zijn die het er afhaalt en het verspreidt en alle moeite en geld van het beveiligen is voor niets geweest.

Wat verrassend veel meer opbrengt is een amerikaans systeem waar op de laatste bladzijde staat: (vrij vertaald) Als u dit boek heeft gelezen zonder ervoor te betalen maar u vond het toch de moeite waard om het te lezen, overweegt u dan een donatie, met een gironummer er bij en een uitleg hoeveel moeite het gekost had om het boek te maken.

Er zijn toen 2 boeken in omloop gebracht, een beveiligd met DRM en een expres op internet gezet exemplaar.

Verrassend genoeg bracht het gratis exemplaar meer geld op dan het beveiligde exemplaar, blijkbaar wilde men toch het schuldgevoel afkopen en sommige donaties waren hoger dan de originele vraagprijs voor het boek.


Ik ben tegen DRM,uitgesproken tegen het gebruik van DRM,omdat ik vind dat een aangeschaft boek mijn eigendom is en ik er mee doen mag wat ik wil.

Ik ben ook tegen het verspreiden van boeken,omdat in tegenstelling tot sommigen, ik ook begrijp dat als er geen brood op de plank komt het schrijven ook ophoudt en het fenomeen ebook zal verdwijnen.


DRM is een inperking van mijn rechten, een papieren boek kan ik ook aan iedereen uitlenen, en het kan ook tegen je werken, het donateware systeem van de amerikanen is een veel beter systeem en ja natuurlijk zullen er zat zijn die niets doneren,maar van een boek waar de DRM vanaf is en op internet is gezet zie je ook niets meer terug.

Het is net als de donaties van de organisaties voor goede doelen, tegenwoordig bepalen die wat je doneert, zo van doneren kan al voor 5 euro per maand, ik wil zelf uitmaken wat ik in die collectebus stop en daarom geef ik helemaal niets meer, alsof een bedelaar op straat zegt, heeft u nog wat over voor een nachtje slapen maar ik accepteer geen bedragen van onder de 5 euro, mij best vent, slaap maar onder een brug ik had je een tientje willen geven....

Message was edited by: -Tycho-

ongepaste inhoud verwijderd