annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

E reader PRS T1 en woordenboeken

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Silvervos
Bezoeker

E reader PRS T1 en woordenboeken

Ik heb inmiddels diverse discussies op het forum gelezen over de woordenboeken die op de Sony PRS-T1 standaard zijn geïnstalleerd. Ik heb daaruit begrepen dat eventuele aanvullende woordenboeken als boek gedownload kunnen worden. Mijn vraag is nu of er al ervaring is met het gebruik ervan. Is de zoekfunctie hetzelfde als van een boek, of kan het echt als woordenboek gebruikt worden. Omdat de digitale woordenboeken best duur zijn, wil ik vooraf weten of ik er wat aan heb.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Silvervos,

Welkom op het Sony Forum.

Voor uw beeldvorming en die van andere forum bezoekers over dit onderwerp het volgende;

Standaard zijn er een aantal woordenboeken bij de PRS-T1 ingebed (Fr/Sp/It/D/NL<->E) waarvan u er 1 kan kiezen om actief te gebruiken.

Wilt u veranderen, dan kiest u een ander woordenboek van de aanwezige keuze en dan is dat woordenboek actief.

Hoe u dat kunt doen vindt u terug o.a. in de HTML handleiding, onder 'Andere applikaties gebruiken' ->'Woordenboek' ->zie: http://pdf.crse.com/manuals/4288613411/NL/contents/07/06/01/01.html

Van een gekozen woordenboek kan u direct van de geboden functionaliteiten gebruik maken.

Een eventueel los gekocht (epub/pdf) woordenboek kan niet dezelfde functionaliteit hebben dan de ingebedde woordenboeken, de functionaliteiten van zo'n boek zullen gelijk zijn aan de functionaliteiten die u heeft bij 'gewone' leesboeken.

Er zijn geen mogelijkheden om de ingebedde woordenboeken uit te breiden met andere woordenboeken, ook niet middels een firmware update.

Ik hoop dat u hiermee verder komt,

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Silvervos,

Welkom op het Sony Forum.

Voor uw beeldvorming en die van andere forum bezoekers over dit onderwerp het volgende;

Standaard zijn er een aantal woordenboeken bij de PRS-T1 ingebed (Fr/Sp/It/D/NL<->E) waarvan u er 1 kan kiezen om actief te gebruiken.

Wilt u veranderen, dan kiest u een ander woordenboek van de aanwezige keuze en dan is dat woordenboek actief.

Hoe u dat kunt doen vindt u terug o.a. in de HTML handleiding, onder 'Andere applikaties gebruiken' ->'Woordenboek' ->zie: http://pdf.crse.com/manuals/4288613411/NL/contents/07/06/01/01.html

Van een gekozen woordenboek kan u direct van de geboden functionaliteiten gebruik maken.

Een eventueel los gekocht (epub/pdf) woordenboek kan niet dezelfde functionaliteit hebben dan de ingebedde woordenboeken, de functionaliteiten van zo'n boek zullen gelijk zijn aan de functionaliteiten die u heeft bij 'gewone' leesboeken.

Er zijn geen mogelijkheden om de ingebedde woordenboeken uit te breiden met andere woordenboeken, ook niet middels een firmware update.

Ik hoop dat u hiermee verder komt,

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
siwalta84
Nieuw

Beste Hans,

Dat er geen mogelijkheid is om de ingebedde woordenboeken uit te breiden is erg jammer, zelfs een minpunt.

Het vertalen van de woorden is makkelijk, ook het engelse woordenboek is erg handig, maar een nederlands woordenboek zou zeker geen overbodige luxe zijn?

Een los gekocht woordenboek is toch altijd minder handig dan een inbedded woordenboek.

Stilletjes hoop ik dus op een up-date met inbedded nederlands woordenboek.

(zeker in software: niets is onmogelijk)

Met vriendelijke groet,

Sinoma.

profile.country.nl_NL.title
ChantelleW
Bezoeker

Hai,

Helemaal eens met Sinoma. Ik heb de readernu een week in bezit en ervaar het ontbreken an een nederlands verklarend woorenboek ook als een gemis.

Met vriendelijke groet,

CW

profile.country.nl_BE.title
dannie
Bezoeker

Dit zou toch wel heel erg jammer zijn. Vorige week heb ik in de Sony Store van New York een PRS-2 gekocht, nadat de verkoper me verzekerde dat ik via deze site ook een woordenboek EN-NL en verklarend NL kon toevoegen.

Moet ik er nu van uit gaan dat het argument dat mij uiteindelijk heeft doen beslissen deze reader te kopen, een leugen was? Of is er voor de PRS-T2 wel een mogelijkheid om nieuwe woordenboeken toe te voegen?