annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

wegschijven foto's duurt lang?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Westerbeek1979
Nieuw

wegschijven foto's duurt lang?

Beste forumbezoekers


Ik heb sinds enkele dagen een Sony HX20V in mijn bezit.

Een prima toestel waar ik zeker de komende jaren mee vooruit kan.


Nu valt me 1 ding op:

Als ik foto's binnen in huis of in een donkere omgeving maak dan duurt het best lang tussen de tijd dat deze gemaakt is en dat hij de preview laat zien. Dus het wegschrijven naar het geheugen. Hij geeft dan ook de tekst "verwerken" weer. Als ik de beschijving/handleiding lees is dit een opmerking bij superieur intiligent. Maar goed dit levert dan ook een perfecte foto op.

Alleen doet hij dit bij de standaard en automatische stand ook en geeft hij deze mededeling ook.


Heeft iemand deze zelfde ervaring, of stel ik gewoon te hoge eisen aan deze camera dat hij en snel moet zijn en nog een perfecte foto maakt.


Kan iemand mij vertellen waarom hij dan zoveel meer tijd nodig heeft bij het verwerken. Mijn vorige camera was een canon Ixus 75. Dus deze heb ik nog steeds als vergelijk in mijn gedacht.


Graag een reactie via forum of rechtstreeks

alvast bedank.


Westerbeek1979


Message was edited by: pa3eia

privé informatie verwijderd.

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke gegevens verwijderd

Tags (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Zeg dat niet te snel van die SD kaart, de ene kaart is de andere niet!

Wel merk en type is het precies?

Ik heb de 32 GB - SanDisk Extreme HD Video SDHC geheugenkaart - 30 MB/s en die werkt perfect;

http://www.subtel.nl/32-gb-sandisk-extreme-hd-video-sdhc-geheugenkaart-30-mb-s-912336.htm


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Gebruik je beeldeffecten?

Een trager kaartje (misschien overgenomen van de vorige ixus?) kan ook deels medeverantwoordelijk zijn.

Je kan best eens een kaartje van iemand anders lenen en zien of het gelijkaardig is.

De files van de huidige compacts zijn niet klein en een iets sneller kaartje kan best wat uitmaken in dergelijke situaties!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
Westerbeek1979
Nieuw

Beste Prtmixus,


Ik heb een nieuwe 32 gb class 10 card gekocht dus daar kan het niet aan liggen.

Wat bedoel je exact met beeldeffecten?


Toch bedankt voor je reactie.


Sander

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Zeg dat niet te snel van die SD kaart, de ene kaart is de andere niet!

Wel merk en type is het precies?

Ik heb de 32 GB - SanDisk Extreme HD Video SDHC geheugenkaart - 30 MB/s en die werkt perfect;

http://www.subtel.nl/32-gb-sandisk-extreme-hd-video-sdhc-geheugenkaart-30-mb-s-912336.htm


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ja is toch vreemd als je ook een Sandisk Class 10 gebruikt!

Ik krijg geen meldingen bij het wegschrijven van foto's, ik gebruik de I+ stand.

Ook filmen gaat prima met dit kaartje.

Dus ga inderdaad even langs bij die winkel, vraag daar nog een ander kaartje om te proberen, als die het ook niet goed doet is er misschien iets niet goed met de camera.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.nl_NL.title
Westerbeek1979
Nieuw

Beste Tom,

Ik heb een Sandisk Ultra SDHC met 30 MB/s. Dus lijkt me toch prima.

Maar inderdaad ik kan een keer een ander kaartje proberen.

Maar geeft jou camera geen vertraging (dus de tekst: verwerken) als je een foto maakt in een donkere omgeving en ook bij het gegruik van de flits.

Bij de superieure opname stand is dit normaal. Dit is ook aangegeven in de handleiding op internet.

Maar bij de intiligent en automatische (P stand) ook?

Als jullie hier nu geen problemen mee ondervinden dan ga ik komende week even terug naar de fotoshop waar ik hem gekocht heb om te kijken waar het hem in kan zitten.

groet Westerbeek1979

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke informatie verwijderd.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik vermoed dat je geen beeldeffecten gebruikt zoals soft skin effect of andere...

Ik heb toevallig niet dat model van Sony, maar het lijkt mij zeer aannemelijk dat het volkomen normaal is...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
Westerbeek1979
Nieuw

Tom,


heb je bij voldoende daglicht op de I+ stand dan ook geen melding:( verwerkt met gele voortgangsbalk).


Dit heb ik in donkere situaties bij zowel de I+ en de I stand en regelmatig ook bij de P stand.




profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Nee ik krijg die melding dus niet!


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.nl_NL.title
Westerbeek1979
Nieuw

Beste Forumbezoekers.

Ik ben dit weekend met mijn HX20V terug naar de fotozaak geweest.

Mijn geheugenkaart is prima.

Ik ben er inmiddels zelf al achter dat mijn constatering (dus de tekst: "verwerkt....") enkel is bij donkere situaties en enkel wanneer ik de flitser gebruik.

De man in de fotozaak vertelde mij dat dit te maken heeft met het opladen van de flitser. En inderdaad wanneer ik op lange afstand flits en dus mijn hele flitsstroom verbruik geeft hij deze melding dus ook langer dan wanneer ik op korte termijn flits en dus weinig van de stroom verbruik.

Dit klinkt mij erg aannemelijk gezien de flitser een groter bereik en dus meer stroom nodig heeft dan mijn oude Ixus 65. Maar weet dus nog steeds niet of dit normaal is en of andere daar ook last van hebben.

@Tom, herken je dit bovenstaande zoals ik het nu omschijf, of wil je het voor mij testen wanneer het je schikt.

Dan weet ik of dit normaal is (gezien ik hiervan niets in revieuws terug lees) of dat mijn toestel een mankement vertoont.

P.s. ik vind het overigens niet meer zo storend als in het begin. De foto's in het donker zijn perfect en daar gaat het tenslotte om.