annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony RX10 IV intrekken van de lens

profile.country.NL.title
usblack
Lid

Sony RX10 IV intrekken van de lens

Mijn camera heeft bij eerste gebruik na aanzetten en weer uitzetten 3 sec nodig om het proces van intrekken van de lens te voltooien. de lens bevriest als het ware. Het heeft niks te maken met het op dat moment weg schrijven van foto's naar de sd card want dat gebeurt niet. Verder die dag doet het euvel zich niet meer voort en werkt de camera normaal.  Dit gebeurt niet consequent maar zowat om de anderste dag. Twee keer opgestuurd ter reparatie en twee keer retour gekregen met de boodschap het intrekken van de lens werkt volgens specificatie. Dit alles nam 9½ week in beslag dat ik de camera moest missen. Als laatste een filmpje opgestuurd om dat ik niet wist hoe ze testen en of ze dit moment misschien gemist hadden vanwege het feit dat het zich niet consequent voor deed. Weer de boodschap dat dit binnen de specificatie viel. Dus verder kan ik nergens meer terecht en hoe kom ik er nu achter of dat werkelijk binnen de specificatie valt, ik heb er zo mijn twijfels over. Misschien hier iemand die de zelfde ervaring heeft met de Sony RX10 IV.

 

 

 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik heb het op mijn RX100 ook. Ik weet niet of dit een fout is of niet. Is het erg storend? 

profile.country.NL.title
usblack
Lid

Storend ja en nee. Storend  voor mij, als je er vanuit gaat dat de camera vergelijkbaar moet zijn met dezelfde  camera van andere eigenaren was dat niet zo. De verdere kwaliteit van de camera en de gemaakte foto’s is perfect. Het was meer ook de vraag “gaat dit in de toekomst verslechteren”. Daarom de camera 2 x opgestuurd voor reparatie. Tech Repair zegt beide keren en ook na het filmpje dat de camera werkt volgens specificatie. Ook zegt men dat dit proces bij de camera’s onderling kan verschillen. Bij de ene camera duurt het wat langer dan bij de andere. Verder rest mij niks dan dit te accepteren ik weet de norm van hun specificaties niet.

Flitske.
Nieuw

Buiten dat het een geweldige camera is, is dit een nadeel. Dit is zoals het werkt en duurt bij mij zeker 3 seconden. Ook op Youtube reviews is dit een euvel dat wordt gemeld. Ik was dus gewaarschuwd vooraf. Het is enigszins vooral hinderlijk  als deze op tafel of ergens op ligt en ineens de lens alsnog intrekt. De camera gaat zelf 'onverwachts' aan de wandel.

profile.country.NL.title
usblack
Lid

Ik wist niets van dit euvel, verder verwacht je dit ook niet van deze toch dure camera. Men moet toch weten bij Sony waar dit aan te wijten valt en zouden met een oplossing moeten komen. In elk geval denk ik hogere eisen stellen aan hun kwaliteitscontrole. Maar goed als je na enkele keren opsturen steeds het antwoord krijgt voldoet aan de specificatie heb je weinig meer in te brengen. 

profile.country.NL.title
usblack
Lid

Ik kon mij moeilijk  vinden in de uitspraak van Tech Repair dat de camera werkt volgens specificatie het is tenslotte een camera van €2000.-. Heb nu nog een poging ondernomen via Sony Support.

 

Ben hier ook niet verder gekomen en kreeg dit antwoord:

 

“We vertrouwen op de mening van onze servicepartner, als ze vermelden dat het probleem binnen specificaties ligt, dan is het binnen specificaties”.

Helaas kunnen we hiervoor geen andere mogelijkheden bieden.

 

Tja en dan worden jou bij Sony en Tech Repair als consument geen mogelijkheden meer geboden de deur is dicht. Nu maar hopen dat bij einde van de garantie het probleem niet verergerd. 

profile.country.NL.title
usblack
Lid

Toch nog een keer geprobeerd om bij Tech Repair gehoor te krijgen. Een citaat uit de verstuurde mail.

 

Misschien is eerder de beschrijving van de klacht wat onduidelijk op schrift gezet. Wat mij echt bevreemd, de lens doet dat alleen maar om de anderste dag en dit consequent bij het eerste gebruik je kunt er de klok op gelijk zetten Gemakshalve ga ik uit van 2 dagen omdat het om de anderste dag gebeurt. Ik ben precies gaan bijhouden vanaf 21-08-2018 na de 2e keer dat de camera van jullie retour kwam wanneer het euvel zich voor deed. Buiten de door mij vermelde tijd heeft het euvel zich op geen enkel ander moment voor gedaan in die 6 mnd en werkte de lens perfect zonder enige hapering.

 

Ik kan mij vinden in het feit dat de ene lens wat langer werk heeft dan de ander maar dit wijkt toch helemaal af van het normale patroon. Die 3 sec zijn er inmiddels al 4. 

 

Dit als antwoord op bovenstaande mail:

 

Beste 

 

Er is navraag voor u gedaan bij onze technicus. Hij geeft het volgende aan:

 

De opstart tijd verschillend zijn, dat is volgens specificaties.

Vorige keer heb ik de camera vergeleken met idem model camera en deze geeft het zelfde resultaat.

Klant kan zijn camera wel weer opsturen maar hoogst waarschijnlijk kom ik dan met hetzelfde resultaat, en gaat hij weer retour naar de klant.

 

Onze technicus geeft aan dat hij niet nog een Sony camera in reparatie heeft gehad die steeds langzamer opstart

en daardoor gerepareerd moet worden.

De verschillende opstart tijden hebben alle Sony camera`s.

 

MIjn vraag op op bovenstaand bericht, "Ik ben benieuwd of er nog meer gebruikers zijn van Sony camera’s die deze specifieke of gelijkwaardige klachten ondervinden".

 

 

profile.country.NL.title
MBastiaans
Ontdekker

Ik heb de camera nu meer dan een jaar en precies hetzelfde probleem, alleen dat het bij mijn camera bijna elke keer ca 3 seconden duurt.

Men geeft mij hetzelfde antwoord als bij jullie.

profile.country.NL.title
usblack
Lid

Tech Repair blijft stoïcijns doof voor deze klacht en beroept zich steeds weer op het feit dat zij de specificatie niet bedacht maar Sony. Hier kunnen zij zich makkelijk achter verschuilen. Het volgende bericht krijg ik dan van Tech Repair:

 

De opstart tijd verschillend zijn, dat is volgens specificaties.

Vorige keer heb ik de camera vergeleken met idem model camera en deze geeft het zelfde resultaat.

Klant kan zijn camera wel weer opsturen maar hoogst waarschijnlijk kom ik dan met hetzelfde resultaat, en gaat hij weer retour naar de klant.

 

Sorry maar dit bericht maakte het voor mij  echt ongeloofwaardig, net alsof ze een camera hebben liggen met precies dezelfde afwijking als de mijne, of men leest mijn toelichting niet op de klacht of ze snappen mijn hele verhaal niet. Het heeft niks met opstart tijd te maken die is prima, maar met de tijd die de lens nodig heeft om weer in te trekken . Inmiddels is dit zeker 5 sec.

 

En dan wend je je hoop op Sony en dat levert dit verhaal op:

 

“We vertrouwen op de mening van onze servicepartner, als ze vermelden dat het probleem binnen specificaties ligt, dan is het binnen specificaties”.

 

En dat was dan einde verhaal, oftewel zo als ik het voel bekijk het maar.

 

En probeer hem maar eens te verkopen of in te ruilen want eerlijkheidshalve moet je dit wel vermelden met in mijn geval 2 keuringsrapporten van Tech Repair dat alles binnen de specificatie valt maar hoe denkt de eventuele koper of fotospeciaalzaak hier over.

 

Ik zou je graag iets positievers verteld hebben maar ik denk dat we ermee moeten leven. Het is vechten tegen de bierkaai