annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HX50V, wazige vlek op foto en filmbeeld

profile.country.NL.title
kamph016
Ontdekker

Sony HX50V, wazige vlek op foto en filmbeeld

Sinds 2,5 jaar ben ik in het bezit van een Sony Cybershot HX50V. Tot voor kort heel tevreden met de camera, echter nu openbaart zich een wazige vlek in het midden van foto en filmbeelden. Bij inzoomen groeit de vlek in omvang mee.

 

Mijn vermoeden is dat er iets mis is met de sensor, ik snap dat de wettige garantie termijn (2 jaar) verlopen is en ik geen aanspraak kan maken op garantie. Overigens, na informatie bij een reparateur (door Sony aangeraden) is reparatie geen optie omdat de kosten niet opwegen tegen de aanschafprijs van de camera. Kortom, dit product heeft niet aan mijn verwachting voldaan. In mijn kennissenkring is iemand die exact dezelfde klacht heeft, zijn camera is iets nieuwer.

Zijn er in dit forum leden die dezelfde klacht hebben.Test foto.jpg

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Jammer dat je dit probleem hebt. Ik herken het zelf niet maar misschien andere gebruikers. 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Volgens mij kan het niet de sensor zijn als ik het goed lees dat de vlek groeit bij het inzoomen, de sensor in de camera blijft gelijk en verandert niet. Wat bij het inzoomen van een lens wel het geval is.

Maar het probleem die je hebt zit er wel. Probeer eens met een zaklampje in de lens op de lens te schijnen en kijk of je de vlek kunt zien in de lens, zal wel niet zo zijn dat hij voorop de lens zit maar je weet maar nooit.

Dat dit net bij een Sony camera gebeurt is pech hebben had net zo goed met een Canon of een Nikon camera kunnen gebeuren. Dit neemt niet dat je geen garantie zou moeten krijgen. Een goede monteur moet kunnen zien of dit een probleem is die door de camera of door invloed van buiten is ontstaan. En mocht het zijn dat het niet de schuld is van de gebruiker zou elke fabrikant een passende oplossing moeten bieden.