annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Cyber-shot DSC-HX60V Foto's overgezet.

HenriFoto
Nieuw

Sony Cyber-shot DSC-HX60V Foto's overgezet.

Beste lezers.

 

Enige tijd heb ik de HX60V en kort geleden heb ik van mijn SD kaartje foto's geknipt en geplakt op mijn laptop. Nu staat er een ? bij de dagen dat de foto's gemaakt zijn.
Heeft iemand enig idee want ik snap het niet.

 

Groetjes!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Knippen en plakken of deleten op de pc van je geheugenkaart zijn zaken die je niet mag doen. De thumbnail blijft immers wel op de camera zitten, dus de camera denkt dat de foto er nog is, mar vindt ze niet. Vandaar de fout.

 

Je moet je geheugenkaart formatteren IN de camera als je dat doet.

 

Ik copy-paste de foto's van de geheugenkaart, en formatteer het kaartje in de camera. Nooit problemen mee.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
HenriFoto
Nieuw

Dus als ik het goed begrijp heb ik een SD kaartje die op een geven ogenblik vol is en niet meer leeg kan? Ter verder gebruik.

En kan ik die foto's die er nu nog opstaan volgens mijn camera eraf halen handmatig.

En moet ik de volgende keer de kopieren en plakken?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb alleen verklaard hoe het komt dat je vraagtekens en dergelijke op je scherm krijgt. 

 

Met een grote geheugenkaart en wat organisatie, vermijd je problemen. 

 

Ik kan alleen uitleggen hoe ik het doe:

-Ik neem foto's, smos dagen achter elkaar op vakantie.

-Ik laad ze dan af op de pc via kopiëren-plakken.

-Ik formatteer het geeugenkaartje in de camera

 

Maar soms:

-Wil ik een grotere hoeveelheid foto's verwijderen in 1 keer: als je dan in de camera op verwijderen meerdere afbeeldingen drukt, krijg je opties. Zoals handmatig aanvinken (=arbeidsintensief) of wissen per datum (wat ik het liefst gebruik). (Als je camera deze opties heeft...)

 

Maar je wist je foto's zoals je zelf wil natuurlijk :thumbsup:

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training