annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Locatiegegevens ophalen met RX100M6 op een iPhone

profile.country.NL.title
WillemPaul
Nieuw

Locatiegegevens ophalen met RX100M6 op een iPhone

Alles ingesteld volgend het boekje, heeft één maal gewerkt. Als je de camera aanzet dan haalt hij keurig de GPS coordinaten op uit je iPhone.

Daarna krijg ik het niet meer aan de gang. Het BT symbool op de camera blijft grijs en de iPhone geeft niet aan dat de camera 'connected' is. Ik gebruik iOS 11.4.1 op mijn iPhone (dus geen beta versie).

Ook als je dan handmatig een connect doet dan connect hij wel na een paar seconden maar de PlayMemories Mobile app geeft dan afwisselend 'Connected with the camera' en 'Searching for the camera' aan. Op de camera staat het BT symbool te knipperen en het locatie symbool licht niet op.

Wie heeft hier ervaring mee en een oplossing om het wel werkend te krijgen.

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een iPhone verbinding beveiligings probleem?

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
WillemPaul
Nieuw

Bij pairing zouden de beveiligingsgegevens uitgewisseld moeten worden. Dus hier kan ik niet zoveel mee, oftewel hoe los je dit op??

profile.country.NL.title
1000zen
Ontdekker

Ik heb precies hetzelfde. Wat bij mij werkt is als camera en iPhone aan staan, de PlayMemories app helemaal af te sluiten. Dubbelklik home button en veeg het scherm omhoog. Daarna de app weer opstarten en meteen heb ik dan connectie en locatiegegevens. 

profile.country.NL.title
WillemPaul
Nieuw

Klopt, ook al geprobeerd. Werkt niet altijd en als het werkt dan stopt het er na een tijdje weer mee. Helaas niet de definitieve oplossing. Ook is het niet zo dat iOS de PlayMemories app er uit heeft gegooid want die staat nog geoown in het lijstje.

Maar dit kan de bedoeling niet zijn, ik verwacht van een camera in deze prijsklasse dat het gewoon werkt zonder er naar om te kijken. De verbinding eenmalig instellen en dan zou het moeten werken. Je BT toetsenbord, oortjes en wat je verder allemaal gebruikt hoef je toch ook niet telkens opnieuw aan te melden, of de app opnieuw te starten. Bij mijn keuze voor deze camera was dit ook een argument om hem te kopen.

Als alternatief gebruik in nu de app 'Arc', die laat op een kaartje zien waar je allemaal geweest bent. Alle gegevens blijven lokaal op je iPhone, dus geen privacy problemen. Vanuit die app kun je een gpx bestand exporteren en die weer in Lightroom importeren en als locatie aan je foto's koppelen. Klinkt ingewikkeld maar was voor onze vakantie naar Noorwegen een paar minuten werk. Zou niet nodig moeten zijn als de Playmemories app zijn werk doet.

Hopelijk komt Sony met een oplossing.... we wachten af!

profile.country.NL.title
1000zen
Ontdekker

Ik heb de RX100M6 pas een paar dagen en ben nog volop aan het experimenteren. De kwaliteit en de helderheid van de foto's vind ik verbluffend, maar ik ben het helemaal met je eens dat de BT en Wifi connectivity via de PlayMemories apps echt slecht is. Veel gedoe en dan werkt het nog niet goed. Wifi heeft het bij mij gedaan, maar ik krijg dat nu niet meer aan de gang. BT dus wel maar via een workaround.

 

P.S. Mijn Wahoo fietscomputer haalt ook lokatiegegevens van de iPhone via BT. Instellen was een eitje, en nooit meer naar hoeven omkijken.

 

Kom op Sony, fix de app!!

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert