annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HX90 EVF

profile.country.nl_NL.title
collesony
Ontdekker

HX90 EVF

Hallo,

 

Ik heb onlangs een HX90 gekocht. mooie camera.

Alleen de EVF werkt niet lekker met mijn oog. Namelijk, om de EVF te activeren moet ik eerst mijn bril afzetten en vervolgens echt mijn wenkbrauw of wimpers tegen de EVF houden om hem te activeren.

Ik heb ook een Sony SLT A77 en RX100m3 waarbij ik de EVF kan gebruiken met bril op, zonder contact te maken. dat werkt prima.

als ik de cameras naast elkaar zet kan ik zien dat bij de oude cameras de EVF geactiveerd wordt op zo'n 4 a 5 cm, terwijl dat bij de HX90 pas op 2 cm is.

 

- is dit normaal?

- is de gevoeligheid van de HX90 EVF anders dan van de andere sonys?

 

Alvast bedankt!

 

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo!

 

Ik denk dat je een van de allereerste personen bent die de HX90 heeft! Ben dan ook benieuwd naar al uw ervaringen :slight_smile:

 

Er is altijd veel te doen geweest om de gevoeligheid van de oog-sensor van de EVF...als je de camera iets te dicht bij je lichaam hield, dan zag je niets op het scherm (in tegenstelling tot bv SLT-camera's waarbij een uitgeklapt scherm ALTIJD zorgde dat de EVF uitgeschakeld bleef).

 

Het is dus best mogelijk dat de gevoeligheid van de EVF veranderd is omwille van de "algemene" vraag...

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
collesony
Ontdekker

Hoi Portmixus,

bij mij werkt de evf dus praktisch niet meer door mijn bril. Terwijl de oude bij mijn a77 en rx100m3 perfect is. en als die al reageert op mijn oog, is het alsof die twijfelt, dan knippert die tussen scherm en evf. Ik heb inderdaad gelezen dat er klachten waren over bijv de a600, maar ik heb die klachten op mijn eerdere camera's niet gehad
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Misschien stomme suggestie, maar probeer het eens met een zonnebril? 

 

De EVF reageren op licht. Kan zijn dat jouw bril te veel licht doorlaat en daarom niet activeert. 

profile.country.nl_NL.title
collesony
Ontdekker

Kan zijn, maar bril doet het met de oude sonys prima. Daarbij is fotograferen met zonnebril eigenlijk geen optie.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Snap ik, is puur een idee om na te gaan of het donkere glas dan wel werkt. 

profile.country.nl_NL.title
collesony
Ontdekker

met zonnebril lijkt het iets beter te gaan. maar het omwisselen tussen evf en schermpje blijft heel erg fragiel