annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

GPS Sony HX50V Lokatienaam op display

OPGELOST
Amicale1
Nieuw

GPS Sony HX50V Lokatienaam op display

Onlangs overgestapt op de Sony HX50V digitale camera. Vraag: als GPS is ingeschakeld wordt alleen de lengte- en breedtegraad op het display weergegeven en niet de naam van de locatie, b.v. Amsterdam, Leidseplein. Hier kan ik niets mee en ik vraag mij af of dit op de camera is in te stellen. Bij mijn vorige camera, Panasonic TZ 10 werd altijd netjes de naam vam de locatie op het display vermeld. Is het de standaardinstelling bij deze camera om alleen de lengte- en breedtegraad weer te geven? Kan ik de naamsvermelding eventueel met een apart programma oproepen?

Wie o wie kan mij uit de brand helpen? Alvast bedankt!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Amicale,

 

Het klopt dat je de locatie op de camera zelf niet kan zien, maar je vermoeden klopt dat je de gps info wel kan openen in een programma, al dan niet van Sony zelf.

 

Als je toevallig Sony playmemories home had gedownload (wel een aanrader voor bv video's op schijf te branden en dergelijke), kan je ook daarmee kijken naar je locatie(s). Rechts boven in het programma kan je klikken op "extra" en een van de opties is dan om de locatie te zien.

 

Als je een uitstekend foto-bekijk/bewerkingsprogramma wil, kan je het volgende doen:

als je "fsviewer" installeert (geweldig fotoprogramma om foto's te bekijken, in batch (alles tezamen) te verkleinen, in batch naam te wijzigen, aanpassingen te doen..) kan je in full screen modus de exif (bevat info over hoe de foto genomen is) bekijken. In de lijst van de exif staat een vakje met de gps coördinaten. Als je op deze coördinaten drukt, kan je je locatie zien in google earth. In dit filmpje wordt een overzicht van fsviewer gegeven. Bekijk op het tijdstip 4.33 min: je ziet als onderste item "GPS", in dit voorbeeld zonder coördinaten (wegens afwezigheid GPS in het toestel dat ze als voorbeeld hebben genomen).

 

Je hoeft dus niet per sé de sony playmemories home software te gebruiken om je locatie te zien.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Amicale,

 

Het klopt dat je de locatie op de camera zelf niet kan zien, maar je vermoeden klopt dat je de gps info wel kan openen in een programma, al dan niet van Sony zelf.

 

Als je toevallig Sony playmemories home had gedownload (wel een aanrader voor bv video's op schijf te branden en dergelijke), kan je ook daarmee kijken naar je locatie(s). Rechts boven in het programma kan je klikken op "extra" en een van de opties is dan om de locatie te zien.

 

Als je een uitstekend foto-bekijk/bewerkingsprogramma wil, kan je het volgende doen:

als je "fsviewer" installeert (geweldig fotoprogramma om foto's te bekijken, in batch (alles tezamen) te verkleinen, in batch naam te wijzigen, aanpassingen te doen..) kan je in full screen modus de exif (bevat info over hoe de foto genomen is) bekijken. In de lijst van de exif staat een vakje met de gps coördinaten. Als je op deze coördinaten drukt, kan je je locatie zien in google earth. In dit filmpje wordt een overzicht van fsviewer gegeven. Bekijk op het tijdstip 4.33 min: je ziet als onderste item "GPS", in dit voorbeeld zonder coördinaten (wegens afwezigheid GPS in het toestel dat ze als voorbeeld hebben genomen).

 

Je hoeft dus niet per sé de sony playmemories home software te gebruiken om je locatie te zien.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Amicale1
Nieuw

Hallo,

Hartelijk dank voor je uitvoerige reactie! Ik ga het meteen allemaal uitproberen. Ik heb mijn camera pas gekocht en ben nu druk om alle toepassingen uit te proberen. Wat een geweldige camera!

Nogmaals veel dank en een goed weekend!

Eric (Amicale)